maandag 21 januari 2013

Omgedraaid


Nou, jullie snappen het al, wij kwamen gisteren niet verder dan Tilburg.

Gistermorgen naar Eindhoven niets aan de hand, het begon pas te sneeuwen toen we de kerk ingingen.

Enne voor jullie info: ik heb gewoon mijn winterjas aangehouden en mijn handschoenen tijdens het zingen. Weet je wel van die handschoenen waar geen vingers in zitten.

Nou is zingen in een dikke winterjas niet ideaal, maar al die hemden en onderbroeken stropen ook zo op, is ook niet ideaal.

Maar goed, zo tegen half 1 stapten wij in de auto om naar Den Haag te rijden en we twijfelden al wel of we wel moesten gaan. Maar wij als rasechte Groningers zijn echt wel wat gewend dus we zijn optimistisch vertrokken.

Dit is hoe het onderweg was.......


En eigenlijk vonden wij het onverantwoord om door te rijden, temeer ook omdat onze ruitenspoelvloeistof extreem in de laagstand ging en dus besloten we eerst in Tilburg te stoppen bij een benzinepomp om dit euvel te verhelpen. Inmiddels hadden we ook al wel trek want het was al ver na 1 uur.




Wat is dat toch altijd met ons vrouwen. Waarom laten wij onze mannen de rotklussen toch altijd opknappen en gaan wij zelf......



Gewoon brood zitten eten??????



Ja, ja rustig maar, mijn lief mocht ook een boterham en tijdens het eten in de warme auto besloten we om naar huis te gaan. 

Jammer, maar we gaan ons leven niet riskeren voor een heerlijk bezoekje aan onze dappere kleinzoon die sinds een paar dagen zo parmantig los loopt.

We hebben er meer dan een uur over gedaan om van Tilburg naar Den Bosch te rijden.




Thuisgekomen had ik behoefte aan kleur en fleur......

En heb 1 tulp geappliceerd
de andere had ik  een paar dagen geleden al gedaan
Helaas is het er nog geen weer voor


Om mij te troosten heeft mijn lief mij getrakteerd op een romantisch etentje in de Korte Putstraat


En heeft oudste een ontzettend lief en lang filmpje gestuurd van een lopende kleinzoon op - weg - naar de - oneindig- spannende - grote - mensenwereld. (schat, ik heb hem al ....... bekeken)

Zo jammer dat je dit soort filmpjes niet kunt meesturen met je blog, maar ik bewaar hem goed. 

Ik wens jullie een prettige dag, kijk s.v.p. goed uit, mijn lief heeft een afspraak in Limburg dus ook hij is weer onderweg vandaag.

groetjes

Wietske

13 opmerkingen:

.Antje zei

Hier was gister nog niks aan de hand, nu ligt er een flink pak sneeuw. Heb om half 7 de auto van zoon ontdaan van een dikke witte deken, kon hij zo wegglibberen.
Hondje Diezel vind het prachtig, straks als het ligt is maar een extra lange wandeling maken. En dan de paadjes sneeuwvrij maken. Manlief ligt met griep in bed. Je tulpen zijn prachtig. Bij mij staan ze op een vaas. Fijne dag, groetjes, Antje

quilting Jeannet zei

Kijk Wietske, wij hebben een zwaan aan de achterdeur, jij kan zomaar naar de korte putstraat...ook helemaal niet gek! Misschien moeten we een keer een weekje ruilen van huis? Ik vind Den Bosch namelijk helemaal geweldig.( mag jij voor mijn zwaan zorgen.....)

Conny's-blog zei

Ja met dit weer het maar niet te ver weg zoeken, jammer voor jullie. Maar zo'n leuk filmpje maakt het weer goed..................liefs.Conny

Marguerite zei

Fijn om te lezen dat jullie niet verder zijn gegaan. Al konden wij hier in het Noorden niet geloven dat het zulk slecht weer was in de rest van Nederland. Om 22.00 uur begon het ook hier eindelijk te sneeuwen en dat doet het nu nog steeds. Voor de voordeur ligt nu een sneeuwduin, maar goed dat de deur naar binnen open gaat anders kwam ik niet weg. Het voorjaar begint wel als ik jou tulp zie.
Groetjes Marguerite

Klaske zei

Tja wat een weer hé, bij ons was er niks aan de hand toen ikm gisteren op bed ging. Maar toen ik vanochtend de gordijnen open deed was het hier ook helemaal wit.
Je tulpen worden mooi Wietske!

Annie Kingma.Bonnema zei

Heb aan jullie gedacht, en had al en voorgevoel, dat het geen Den Haag zou worden.
Hier hebben we het vanmorgen,maar het klaart nu op.
Mooie tulpen.
Groetnis Annie

Monica zei

Hoe schitterend deze witte wereld ook is, Goed dat jullie niet verder zijn gegaan, het werd steeds erger. Gisteren de opening van onze expositie in het museum Overschie gehad, ondanks de sneeuwval toch nog wel veel belangstelling waar wij zeer veel waardering voor hadden.

marga zei

Jullie hebben een goed keus gemaakt door weer terug naar huis te gaan. Laten wij maar een beetje zuinig op ons zelf zijn. Want er liggen nog teveel lapjes om iets van te maken. En dat gaat moeilijk in een ziekenhuis.
Groeten
Marga

yvonne zei

Wat dapper!!!
Om terug te gaan ,natuurlijk jammer om niet naar je kleinzoon te gaan.
Maar gelukkig heb je nu een filmpje.
fijne dag gr yvonne

Annemarie zei

Gelijk heb je hoor om niet verder te gaan en volgens mij heb je best een leuke zondag gehad. De tulpjes zijn prachtig, mijn middenblok is nu eindelijk af en de stof voor de tulpjes ligt al te wachten. Groetjes, Annemarie

Lida zei

Gelukkig een heel wijs besluit! Was echt onverantwoord! Dus nu genieten van je steekjes, hier was het op de rijksweg vanochtend bal, de auto's gingen alle kanten op, gelukkig moeten wij morgen pas weer op stap! Gaaf je tulp! Knuffel
Lida

Anoniem zei

Heb aan jullie gedacht gisteren en was benieuwd of jullie wel gegaan waren.
Gisteren de verjaardag gehad van middelste,die in de polder woont.Tot 3u niets en toen ging het motsneeuwen.Hier pas sinds vanochtend en nu nog steeds sneeuw/motsneeuw met een flinke laag.Verkeer het meest sneeuwschuivers en een enkele auto en enkele vrachtwagens.
Je tulpen bloeien mooi op je lap.
Pas goed op jezelf met dit weer.
groetjes,Truus uit Drenthe

Cisca zei

Fijn dat het zingen wel doorging, al was het dan met je jas aan. Gelijk ook, dat jullie terug zijn gegaan, wel jammer dat je je kleinzoon niet in het echt kon zien lopen, maar met de apparatuur van tegenwoordig kun je alles toch nog zien. En lekker wezen eten, dat moet toch een (schrale) troost zijn geweest.
Wat een zonnigheid, die tulpen, mooi zijn ze!

Groetjes, Cisca