zaterdag 12 januari 2013

Ja, nou kan ik natuurlijk niet achterblijven


Op al deze verschrikkelijk mooie foto's moet ik natuurlijk wel reageren.




onze verlovingsfoto

21 jaar was ik hier!

Net klaar als kleuterleidster, uiteraard zonder baan want van de 100 die slaagden op de kweekschool kregen er 10 een baan. Ik besloot in eerste instantie maar om worsten te gaan verkopen bij de HEMA, maar kreeg uiteindelijk een baan als telefoniste op een assurantiekantoor. Ik verloofde mij ook met mijn lief op mijn 21e, we trouwden binnen een jaar en ik was snel zwanger en stopte toen met werken.

Ach wat een zorgeloze tijd!




Mijn schouder rust fantastisch uit, de roodheid en de zwelling zijn weer verdwenen na 3 dagen koele washandjes en naproxen. Over 14 dagen gaan we met vakantie en het is niet handig om dan 11 uur met een ontstoken schouder in het vliegtuig te moeten zitten. 

Steekjes zetten gaat nu niet (nou ja een stuk of 10 gezet aan het mandje van Marijke), maar schrijven mag wel.

Het probleem van -het-geen-hartje-kunnen-appliceren- heb ik opgelost met een knoopje en een kantje.


Tja: (ook) Kleuterleidster he........

Fijn weekend

groetjes

Wietske

25 opmerkingen:

Anita - Vlijtige Handjes zei

Oh wat leuk al die 21-jarige die voorbij komen. Prachtige randen aan je jurk. Pas goed op je schouder want daar ben je niet blij mee op vakantie.
Fijn weekend.

KijkDaarIs zei

Leuk je foto...het valt me op dat we toch allemaal wel vrij jong trouwden...
Doe maar voorzichtig aan met je schouder...
Fijne dag

Bernadette van Gils zei

Leuk al die oude foto's nu kan ik natuurlijk ook niet achterblijven, zal er zo een zoeken
Doe maar rustig aan met je schouder want je vakantie beginnen met ontstekingen is niet de bedoeling denk ik toch.
groetjes
Bernadette

Else zei

Fijn dat het beter gaat met je schouder, moeilijk he rustig aan doen! Hier ook al zo'n leuke jonge blom (foto) ik zal ook eens zoeken. Fijn weekend, knuffel Else

Wilma Kuin zei

hahaha,... leuk die oude foto´s,... ik was met 21 jaar prille moeder!! :o)

Annelies zei

Wat een leuke foto !!

Heleni zei

Wat is dat leuk, al die oude foto's. De kleuren stralen die tijd uit, haha. Jullie staat er ook al zo leuk op. En je jurk is helemaal geweldig.

Cisca zei

Ook al zulke leuke foto's, en de kleding helemaal van die tijd. Geweldig!
Gelukkig, dat je schouder een beetje beter wordt, je gaat lekker ver vliegen, zeg!

Groetjes, Cisca

Guusje, zei

Wat een leuke foto en beterschap.

Balsemien zei

Hoi Wietske, wat een leuke fgoto's. Vind vooral ook de verhalen zo leuk die iedereen vertelt, net als jij...

Marguerite zei

Wat een super gave foto. Ben benieuwd of ik foto's heb van toen ik 21 was. Geen idee. Wij werden vroeger altijd uit het beeld gestuurd als er een foto gemaakt werd. Nu baal ik daar vreselijk van, want ik heb bijna niks. Alleen van de omgeving en daar heb je niks aan. Ook gingen we ieder jaar met de boot weg dus de omgeving veranderde ook weinig. Ga zo eens in de dozen zoeken.
Gelukkig gaat het met je schouder weer wat beter.
Groetjes Marguerite

Atelier Hartendief zei

Na deze schitterende foto's ben ik natuurlijk helemaal benieuwd naar jullie trouwfoto ;-)
Doe rustig aan!

Groetjes Marijke

betty prins zei

Leuk Wietske, die verlovingsfoto! Al die mannen met baarden..., je kan wel zien in welke tijd dit was!

Annie Kingma.Bonnema zei

Leuk hoor jou nostalgie.
Ik had er geen verhaaltje bij geschreven, maar dat komt nog.
Als je foto albums gaat bekijken, komt er veel boven.
Groetnis Annie

Jeanny zei

Schattige foto Wietske!
Lieve groet.

wilma oud zei

Genieten van juliie foto's en de verhalen erbij en herkenbaar ook, want ik ben van jullie generatie. Ben je nog ooit kleuterjuffrouw geworden?? Groetjes Wilma

Anoniem zei

Leuk hoor je foto van heeeeel lang geleden,en zo herkenbaar-geen baan!Wel invallen,maar vaste baan ho maar.Dat lukte pas na bijna 300 sollicitaties!
Jammer dat we toen nog niet wisten dat we lapjesgek werden...,dat zou een leuke quilt geworden zijn!
Voorzichtig met je schouder,niet te enthousiast weer teveel doen!
goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe-zonnig en wit

Anoniem zei

Ik heb je blog, zoals je weet lang niet gelezen. Ik ben na een dag achter de computer meer van het bellen. Nu zit ik even op zaterdag achter de computer en zie in my favourites je blog staan. Toch maar weer eens kijken, na al jouw enthousiaste verhalen en de reacties die je krijgt. WOW !!! Ik ben meer van de kleding maken maar ik geloof dat als ik zie wat je allemaal maakt, de drempel laag zou zijn. SUPER LEUKE DINGEN.
De foto's zijn weer van de nostalgische. Blijft altijd leuk om naar te kijken. Het doet je glimlachen. Ik moet wel zeggen - jullie zijn in de jaren samen lekker opgedroogd. :-). Je verhalen zijn net zo leuk als jij bent. Het brengt altijd weer een glimlach om mijn gezicht. Doe je voorzichtig! Heb een lekker weekend en groetjes uit een zonnig Valkenswaard van 2 vrinden

Lida zei

Leuke foto's! Ik trouwde op mijn 21e en kreeg 11 maanden later mijn eerste! We lijken dus veel op elkaar! Groetjes
Lida

marga zei

Leuke foto's van die tijd. Alles is anders geworden in de loop van al die jaren. Wat waren wij jong nog en dan al trouwen dat is nu haast niet meer voor te stellen.
Fijne zondag.
Groeten
Marga

sylvia zei

erg leuk!!! En die baard: ja die had mijn man ook, grappig he?!
en ben jij bezig met een dagboekquilt, zie ik dat goed???
groetjes, Sylvia

Rennie zei

He joh wat ongelooflijk leuk dat ik je vroeger mag leren kennen. Ik geniet er zoveel van. Ik hoop dat je schouder snel beter wordt. Ik heb ook een foto geplaatst.

Jane in Wales zei

Wat leuk, ik was ook kleuterleidster....

nelleke zei

Aha Kleuterleidster!!!
Wat een leuk beroep lijkt me dat. Geweldig die foto`s uit de oude doos!
Gelukkig gaat het al wat beter met ke schouder.



fijne Zondag.

Groetjesssss

Carin zei

Wat een leuke foto. Ik werd op mijn 21ste moeder en trouwde toen ik 18 was.
Fijn dat het iets beter gaat met je schouder