zondag 20 januari 2013

" It giet oan"



Iedereen waarschuwde ons gisteren voor de kou en toch zijn we naar buiten gegaan voor een flinke wandeling.
En inderdaad, het was zo koud dat we niet verder gekomen zijn dan het eerste stukje in het Bossche Broek,





En we zijn weer via de binnenstad in de beschutting teruggegaan naar huis

En wat is het dan ook weer leuk om even in een gezellig winkeltje te gaan kijken waar je eigenlijk anders nooit komt. 

Het Bossche Binnenhuis

Lekker warm, gezellig, knus met heel veel mooie spulletjes





 En, heel erg leuk. Er hangen ook oude schoolkaarten van veel provincies. Alleen hing Groningen niet aan de muur. Maar toen ik vroeg of ze een kaart van Groningen had, toverde ze er eentje tevoorschijn.

Groningen, daar zijn wij geboren, dus de kaart ging mee naar huis.

The lady of the house.
Ze gaat binnenkort verbouwen,
dus ze houdt opruiming 

Heerlijk: nostalgische handzeep
voor in de keuken

en de muis mee voor in/op de krans


Mijn lief kan echt alles, tekent even een sticherietje op mijn dagboekquilt en ziedaar wat een leuk resultaat. Nog een paar dagen dus, onze badpakken liggen al klaar. Het zal een vreemde gewaarwording zijn zo van de kou in de hitte. We zijn al vaker naar Curacao geweest maar het verschil in temperatuur is nog niet eerder zo groot geweest.


Het handwerken gaat nog maar mondjesmaat en ik vind het jammer dat ik jullie niet wat meer leuke werkjes kan laten zien. Het is niet anders.

Vandaag gaan we naar Fedde en zijn papa en mama. Eigenlijk zou hij bij ons komen, maar we hebben het omgedraaid en rijden vanmiddag naar den Haag toe. Tenslotte willen we schoondochter nog feliciteren, een cadeautje brengen en vooral onze kleine man zien. Sinds kort loopt hij en dat moeten we natuurlijk wel even meemaken.

Nu eerst naar Eindhoven om een Latijnse mis te zingen. Ohhh wat zal het koud zijn in de kerk en wat zie ik er tegenop. Straks maar eens kijken hoeveel hemden en onderbroeken ik in de kast heb en hoeveel lagen ik aan kan trekken. Wat een verschil met de badpakken die klaar liggen.

Maar : "It giet oan" en wij gaan rustig door.

Fijne dag en groetjes

Wietske

14 opmerkingen:

Françoise zei

Een kruikje mee onder de kleren?

carina zei

Heerlijk zon wandeling met als toetje even wat winkeltjes kijken. Ja zeg maak ons even jaloers gaat daar lekker in de zon hangen:) geniet er maar lekker van lijkt me heerlijk. Veel plezier vandaag in den haag. Groetjes carina

Annelies zei

Ja, ook ik heb gisteren van de natuur genoten.

KijkDaarIs zei

Heerlijk winkeltje...en wat een lekker vooruitzicht heb je ...een reis naar de zon...HEERLIJK!!!
Fijne Zondag

Conny's-blog zei

Heerlijk voor uit zicht, naar de zon. Het verschil is wel groot he, fijne vakantie...................liefs.Conny

Marguerite zei

Als het zo koud blijft de komende tijd en dan ook nog de wind erbij dan is het verschil met Curacao wel heel erg groot. Al lijkt me andersom moeilijker. Als je in je korte broek op Schiphol aankomt en iedereen in dubbele skipakken loopt. Hahaah.... Doe maar voorzichtig vandaag, want ze hebben het weer over sneeuw. Wij zijn hier heel benieuwd of we nu wel wat krijgen, want de slee staat hier nog achter in de schuur. Wat een gaaf muisje heb je gekocht en die oude schoolplaten blijven gewoon super leuk.
Groetjes Marguerite

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooi vooruit zicht jullie reis. Mooi winkeltje
It giet oan, zo ver is het nog lang niet. Moet er nog heel veel gebeuren en vriezen.
Groetnis Annie

Lida zei

Gaaf dat je naar de warmte gaat, wens je vast een fijne reis en een heerlijke vakantie! Maar vanmiddag naar Den Haag vind ik griezeliger met ijzel in het vooruitzicht! Voorzichtig dus en een fijne dag met de kleine, knuffel
Lida

Jet en Zus zei

Wietske doe mij dat adres van dat winkeltje!!!!! Daar zou ik graag rondsnuffelen als ik Den Bosch ga ontdekken. Nog geen concrete datum maar wel voor de helft van dit jaar!
En neem je voor mij wat warmte mee uit Curacao??
Veel plezier.
Groetjes Anita

Dorine zei

Fijne vakantie neem je nog wat te handwerken mee???

marga zei

Zo'n leuk winkeltje ook weer een rede omn toch een die kant uit te gaan.
Wat een verschil in temperatuur zal dat zijn als jullie op pad gaan.
Groeten
Marga

Janny zei

Wel mooi de nseeuw, maar erg koud hè, dan is Curacao beter! Wat een knusse winkel en fijne vakantie!

Groetjes Janny

wilma oud zei

Heerlijke blog heb je weer geschreven. Oh meid, ik moest zo lachen met die onderbroeken en hemden voor in die koude kerk. En nu maar op naar je warme vakantie. Vorig jaar ging ik ook in februari weg met -16 graden naar Zuid Afrika voor een maand.... Zucht wat een luxe nietwaar!!! Groetjes Wilma

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.