maandag 29 april 2013

Even bijkomen hoor


Wat een mega-lange dag was het gisteren. 

Om half 10 verzamelen in het Muziekcentrum Frits Philips en we dachten tot het laatste moment dat het wel eens helemaal niet door zou gaan. Het cafe naast het Muziekcentrum was zaterdagmiddag afgebrand, en omdat het een oud gebouw was, was er asbest vrijgekomen. En dus moesten er in allerijl zaterdagnacht metingen verricht worden.

Maar toen wij het Muziekcentrum binnenkwamen zagen we dit:


Hier kan ik dus eindeloos
van genieten en daarom

ben ik er even onder gaan staan
om een mooie foto te maken

Tja, we mochten er aan deze
kant niet in of uit

er werd bijzonder hard gewerkt
op zondag



We hadden een koor van zo'n 350 mensen, dus in dit geval zat het koor in de zaal en het publiek op het podium.
4 solisten, 2 piano's, een orgel, en een fantastische dirigent.
En het was

G*E*W*E*L*D*I*G!!!!!

Zaterdagavond had de gemeente Den Bosch een mooi concert voor ons in petto. En ook hier was de locatie helemaal in stijl van de komende festiviteiten.


We genoten van een jongens- en mannenkoor met orkest uit Belgie. Zij zongen en speelden de "Coronation  Anthems van Handel"

En dan nog zaterdag, de oefendag-om-te-quilten-met-de-naaimachine.

We waren met een behoorlijk  aantal cursisten, maar och zolang er maar voldoende stroom is voegt alles zich wel.

Eerst maar eens even wat mooie werkstukken bekijken

ook een ontwerp
van Francoise

waarvan dit de achterkant is

een eerste kennismaking
met deze toch wel
lastige tak van sport

volgens mij hebben

 zij dit al

vaker gedaan

ik moet nog  veel
oefenen, heel veel..........

prachtige kleuren die

even van dichtbij bekeken
moeten worden

en zelfs de lunch is in stijl

en weer komt de
fabricwonderland
voorbij

Zusje en zwager zijn inmiddels veilig aangekomen op hun vakantiebestemming. Ook Schiphol is helemaal in de ban van......


Ik wens jullie een paar hele plezierige dagen toe. Mijn lief is vandaag en morgen vrij, ik meld me woensdag weer.

groetjes

Wietske

16 opmerkingen:

Coco zei

Op workshops zijn altijd mensen die het 'vaker gedaan' hebben en dan krijg ik op slag 2 linkse handen....
Prachtig oranje versierd overal!

ria vogelzang zei

Mooie quiltwerken, zeg! Prachtig verslag van jullie festiviteiten; mooi zo'n groot koor!
Geniet ze de komende dagen!

Aangenaam verpozen met Joke zei

Jij hebt een druk, maar geweldig weekend gehad. Mooie concerten en ook nog oefenen met machinaal quilten. Je trakteert ons weer op mooie foto's. Fijne dagen, Joke

Annelies zei

Prachtig toch dat rood wit blauw oranje ?!

Sonja- Sezoentje zei

Wat een heerlijk weekend had je achter de rug, druk maar volgens mij met veel dingen waar je weer extra energie van krijgt:)
Geniet lekker van de vrije dagen samen,
liefs, Sonja

Annie Kingma.Bonnema zei

Weer een vol weekeinde, maar genoten zeker.
Prachtig quilt werk.
Knap dat je machine quilten leert, ik heb wel zo'n voetje gekocht voor mijn PAFF maar nog weinig goed resultaat gehad
Groetnis Annie

Marguerite zei

Een lekker druk weekend heb je achter de rug zeg!!
Nu een paar daagjes met je mannetje genieten. Lekker fietsen zal ik maar niet zeggen, want hier regent het zo nu en dan.
Wat mooi is dat machinequilten. Wauw. Moet je echt wel wat ervaring hebben voordat je het zo mooi kan.
Groetjes Marguerite

Anoniem zei

Leuk al die feestfoto's! Je komt vanzelf in de feeststemming!
Wat een druk weekend heb je gehad--loop jij jezelf niet een beetje voorbij???
Nu maar genieten van vrije dagen en dan ook niet teveel doen.
succes met je machinequilten-is best makkelijk,maar even oefenen en je hebt het zo onder de knie.
gezellige dagen!
groetjes,Truus uit Drenthe

Anita - Vlijtige Handjes zei

Heerlijke sfeer foto's. Wat kun je toch blij worden van hele verschillende dingen. Het machinequilten gaat je lukken..... je hebt een goede leermeesteres :)

Anoniem zei

Hè lieve zus! Ook vanaf onze vakantie bestemming in Canada probeer ik je verhalen te volgen! En we mailen zoveel we kunnen natuurlijk!
Wat een heerlijk weekend hebben jullie gehad! Als we thuis waren geweest.......
Nee niet aan denken het is hier ook geweldig, de familie is erg hartelijk!
Gister hebben we alle neven en nichten ontmoet en morgen hopen we voor een aantal dagen naar de westkust te vertrekken naar de amish. Deze mensen leven nog zoals vroeger en de vrouwen maken de mooiste quilts die we gaan bekijken!
We slapen dan in een nieuwe prachtige camper van familie omdat de reis de volgende dag verder gaat! Kortom we gaan het allemaal meemaken en houden je op de hoogte. Dikke dikke kus, en ik heb begrepen dat het thuis heel goed gaat met de tuin!

Carin zei

Wat een mooie foto's. Doorquilten op de machine heb ik ook nog nooit gedaan.

Elza zei

Mooie muziek, mooie foto's, mooie lapjes en heel veel oefenen.
Groetjes en fijne dagen ELza.

Lida zei

Prachtige muziek, schitterende foto's en leuke mensen met heel veel steekjes, mijn liefje wat wil je nog meer! Hier ook een man die spijbelt! LOL! Puur genieten samen! Knuffel
Lida

Else zei

Heerlijk blogje, ga jij maar lekker nagenieten en bijkomen van je lange dag! Ik ben heel benieuwd waar het woensdag over gaat, vast een ORANJE tintje (lol) Knuffel Else

sharon's shabby creations zei

Wat een prachtige zaal zeg!! Kan me voorstellen dat het heel impozant was al die mooie doeken. Wat fijn dat je genoten hebt!! een hele fijne dag morgen!!

Veel liefs Sharon

marga zei

Mooie plaatjes.
Ik wens je nog een mooie oranje dag toe.
Groeten
Marga