woensdag 3 april 2013

Verslagje van zomaar een dagje


Het was genieten gisteren, zowel van een opgeruimd huis als ook van het heerlijke zonnetje dat naar binnen scheen.

Natuurlijk is het fijn om dan in de natuur  te zijn, maar de stad is ook leuk hoor. En omdat wij gisteravond eters hadden (vrienden uit het plaatsje Haren, dicht bij Groningen. Ja die plek waar zo vreselijk veel om te doen is geweest de laatste tijd) ben ik al op tijd vertrokken voor een paar laatste boodschappen en een bos verse tulpen.

En dan kom je onderweg zoveel vrolijks tegen......



Nu nog leeg, maar
het is nog vroeg

heerlijk

wat een hoop

zonnige en frisse

vooruitzichten

lekker alles in de aanbieding

en in bijpassende kleurtjes

zou dit een quiltje zijn?

mijn autootje, fris gewassen
en voorzien van een volle tank

En bij een opgeruimd huis, horen ook opgeruimde mappen van het vrijwilligerswerk. Onlangs heb ik besloten om met 2 van de 3 klussen te stoppen, en binnenkort draag ik de werkzaamheden over. Dan moet het wel in orde zijn natuurlijk.



En dan zijn daar mijn onvolprezen tuinmannen weer. Het weer was nog steeds niet geschikt om de klus op het dakterras af te maken, dus de planning was om dat vandaag te doen.


Zullen we de potten hierboven maar
vullen? Dan wordt het terras ook niet
meer smerig

ik ben

meer dan tevreden en

ontzettend blij met het resultaat.


Een van patroontjes dat ik al een poos kwijt was had ik aan vriendinnetje Saskia beloofd.
Het gaat vandaag op de bus, want ik vond hem eergisteren weer terug.

" Sas, alvast voor je verjaardag" 



En dan nu nog snel alvast de tafel dekken en wachten op het bezoek. Nu maar hopen dat mijn lief een beetje op tijd thuis is, zodat hij met de visite kletst als ik kook.

Jullie merken het al, steekjes zetten is niet gelukt, dus daar zullen we vandaag eens weer verandering in brengen.

Fijne (zonnige) dag

groetjes

Wietske

15 opmerkingen:

Saskia zei

Je kunt merken dat je al wat zonneschijn hebt gezien! Heerlijk hoor, zo'n opgeruimd huis zorgt ook voor een opgeruimde geest. Laat vandaag de zon maar weer schijnen, ga ik lekker bij de brievenbus zitten wachten op dat mooie patroontje! Alvast hartelijk dank voor het lieve cadeau! Dikke kus van mij. Xas

Nellie zei

Wat heb je er een heerlijk zonnig verhaal van gemaakt we verlangen ook allemaal naar warm weer maar het komt er geloof ik aan laten we het hopen kan ik weer genieten van mijn tuintje

Groetjes Nellie

Heleni zei

Wat een heerlijk zomaar een dagje Wietske.

Sonja Meurs zei

Oh, als ik je mooie post lees krijg ik zin in zomer, in slenteren door de stad. Wat lijkt het me toch heerlijk om er middenin te wonen. Wij wonen héél erg landelijk en overal ver vanaf, wel rustig maar voor mij een beetje te.
Wat is je terras mooi geworden, super!
Veel plezier vandaag met steekjes zetten,
liefs, Sonja

Marguerite zei

Wat doet de zon toch een hoop goed. Iedereen is weer goed gemutst. Wil naar buiten de tuin in. De vogels vliegen met snavels vol bouwmaterialen. Ze willen nu eindelijk wel eens een nest gaan maken. Was hangt weer buiten. Heerlijk. En dan al die zonnige kleuren in de winkels. Weg met de dikke truien. Alhoewel die hou ik nog lekker aan, het ijs ligt nog op de sloot. Maar het idee dat het nu eindelijk de goede kant op gaat. Jippiieieiieeeee.....
Wat ziet je dakterras er nu vrolijk en gezellig uit.
Fijne dag en lekker genieten van de zon,
Marguerite

Annelies zei

Dit blogje klinkt voorjaarsachtig !

Judith zei

Nou dat was een prima dagje. De lente zit in elk geval in je hoofd, nu de temperaturen nog wat om hoog en we kunnen echt lekker buiten gaan zitten. Geniet van je dag.

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat is je terras mooi geworden. En een heerlijk verslagje van zomaar een zonnige dag. Gisteren stond de straatkrantverkoper hier in het winkelcentrum met een krant met op de voorplaat de tekst: "Het is zomer". Was wel humor, want het was hier nog best guur.
Groeten, Joke

marga zei

En heeft het gesmaakt en was het gezellig??
Je dakterras is weer helemaal top zo te zien.
Groeten
Marga

Saskia Smit zei

Maar je hebt er wel een schitterend tuintje voor in de plaats!

nelleke zei

Je bent al helemaal dakterasproof..ik nog lange niet. alles moet nog schoongemaakt worden...we wachten eerst wat hogere temp. af.

ik krijg de kriebels van de foto`s in de winkels...als de nieuwe collectie binnen is voor het seizoen..kan ik nooit kiezen.


groetjesss


Nelleke

Annie Kingma.Bonnema zei

Zonnig bij jullie, en al helemaal in de Lente stemming.
Heel mooi je terras, kunnen de planten vannacht al buiten blijven, hier nier hoor nog 5 graden vorst vannacht.
Groetnis Annie

Cisca zei

Ik vind je terras zo mooi geworden, ik hoop voor je dat het gauw weer wordt om ervan te genieten1
Wat een heerlijke winkeldag, wat een leuk badpak zie ik daar, helemaal Marilyn Monroe-achtig. Leuk, dat alles toch weer een keer terugkomt.
Ik hoop, dat het een gezellige maaltijd geworden is, en nog een gezellige avond!

Groetjes, Cisca

Elza zei

Wat een gezellige foto's heb je genomen van al die vrolijke kleuren. Nog even doorzetten met de kou en dan komt de warmte vast wel weer.

Lida zei

Wat een leuke dag heb jij ervan gemaakt, al die kleurtjes! Gaaf, ik heb al een rode tas, bloes en sjaal gekocht, hoop dat ik daar vrolijk van word! Grijns! Knuffel
Lida