woensdag 24 april 2013

Bekering


En nou willen jullie natuurlijk allemaal graag weten wat zusje en ik gisteren bij Petra Prins gingen doen, want jullie zijn heel nieuwsgierig




Nou oké dan, ik ga met de billen bloot...........

Vorig jaar om deze tijd heb ik mij aangemeld bij Francoise voor de mysterie Sweet Hearts. Ik begaf mij toen slechts een maand of 4 op het gladde ijs van patchen, quilten, appliceren enz.. Ik had geen flauw benul van stoffen en kleuren, laat staan van het afmeten van de juiste stoffen.
Francoise had complete pakketten te koop zodat ik nergens over na hoefde te denken, en dus gaf ik mezelf de stof cadeau voor mijn verjaardag.

En nu, een jaar later is er veel veranderd. Ik ben bewuster bezig om keuzes in kleur te maken en ik raak meer thuis in de verschillende technieken die er zijn. 

Lang leve alle lessen die je volgt.

 Ik kwam gaandeweg tot de ontdekking dat de stoffen van de Sweet Hearts niet bij mij passen en dat de techniek die ik nu gebruik bij het appliceren mij niet netjes genoeg is. 

Freezerpaper dat moet het worden, dat wordt zo netjes had ik net de afgelopen week bij Mandy geleerd.

En daarom M*O*E*S*T ik nu naar Zutphen toe om nieuwe stofjes uit te zoeken en heb ik het kloeke besluit genomen om opnieuw te beginnen. En ja natuurlijk had ik de stofjes in een hoek kunnen gooien en had ik kunnen stoppen maar dat gebeurt dus niet want daarvoor is deze mysterie veel te leuk en de lessen veel te gezellig. Tenslotte heb ik nog een aantal maanden te gaan en in overleg met Francoise haak ik gewoon verder aan waar we gebleven zijn en werk ik terug naar deel 1 op mijn gemakje.

En dus togen zusje en ik gisteren naar Petra, die er zelf niet was want de hele crew zit in Nantes.
Maar Esther was er en we hebben een paar reuze gezellige uurtjes gehad.

Gelukkig, stof genoeg voor
de lange banen

En na voor de zekerheid
nog telefonisch overleg met
Francoise weten we de juiste maten

en zoek ik zelf alle

stofjes in mijn geliefde kleuren uit

Intussen was er zoveel moois te zien in de winkel 


BOM van de maand

met mooie

applicaties

En mijn stofjes??????
Daar ga ik iemand heel blij mee maken.........

Nu nog gauw even mijn score van de afgelopen 2 dagen want tussendoor..........
nou ja.... Jullie kennen het spreekwoord hè? 

Een koeietand en een vrouwenhand staan nou eenmaal nooit stil


zo moet het worden

ik sta versteld

van het resultaat

het loopt zomaar rond......

Zusje, dank je wel voor weer je gezelligheid en je support, we doen het snel weer, oké?
(geven we alleen iets minder centjes uit.......)

Fijne dag

groetjes

Wietske

27 opmerkingen:

Wilma Kuin zei

Wat een prachtige stoffen!!! Ik zit te kwijlen op mijn toetsenbord,..

GREETJE zei

Wat heb je prachtige kleuren uitgezocht. Deze zal vast helemaal naar je zin worden en nu maar snel aan de gang!!
En voor zusje een hele fijne vakantie gewenst.

Annelies zei

Leuk Esther op de foto te zien. Dat zal best heel gezellig zijn geweest.

Irene zei

Heel verstandig, Wietske. Anders gaat het vroeger of later toch tegenstaan en dat zou ook jammer zijn.
Heel mooie lapjes, ik geloof dat ik hoognodig nog eens naar Zutphen moet.
Ah nee, ze komt ook naar Veldhoven.

Groetjes, Irene

Noa zei

ja ik vind deze lapjes ook veel mooier maar over smaak valt niet te twisten,ben benieuwd naar de rest

Marguerite zei

Je kan beter in een begin stadium het besluit van opnieuw beginnen dan wanneer je het klaar hebt en het eigenlijk helemaal niet 'jou ding' is. Prachtige stofjes heb je uitgezocht.
En grappig dat je met 2 blokjes al ziet dat het rond gaat lopen.
Groetjes Marguerite

Lida zei

Wat een geluk dat je nu helemaal goed bent geslaagd voor jouw stofjes, maar ja kan niet anders daar, het is er zo heerlijk! En ben dus heel benieuwd hoe je het nu allemaal gaat verwerken! Trouwens natuurlijk klopt het, die man van jou heeft het perfect berekend! Heel fijne dag met je steekjes, knuffel
Lida

Lupineke zei

Slim dat je nu je eigen keus gemaakt hebt, zo kom je er achter dat stoffen, kleuren en combinaties gewoonweg heel erg persoonlijk zijn!! Beter ten halve gekeerd... was het toch? Heel veel plezier met je nieuwe stofjes!!

nelleke zei

Wat een leuk verslag weer. Alvast veel plezier met je stofjes. dat van die koeietand en vrouwenhand...tja..hahaha..


fijne dag

liefs
Nelleke

Heleni zei

Wow wow, wat heb je prachtige stoffen uitgezocht Wietske. Nou gaat het helemaal goedkomen met je Sweet Hearts.
De twee blokken zijn super.

Heleni zei

Ik lees net bij Lida dat je man jarig is. Van harte gefeliciteerd Wietske. Maak er een leuke dag van.....in je eentje, hahaha.

Terray zei

Zo, mooie stoffen hoor! Ja je smaak kan veranderen in een jaar tijd en helemaal nu je meer en meer gaat quilten. Leuk dat je toch verder gaat met je sweet hearts alleen in jouw stofkeuze. Veel plezier

Groetjes
tertia

Anoniem zei

Tjee die blokken zien er strak uit!!! Je ziet gewoon je progressie. Nou ben ik reuze benieuwd hoe het er uit gaat zien als jij ook met freezerpaper gaat werken. Succes! Enne...... Prachtige stofjes hoor!
Tot morgen, groet Mandy

Jet en Zus zei

Mooi hoor!

Aldoende leert men, merk ik zelf ook!
Tja en als je naar Zuthpen rijdt moet je een dikke portomonee meenemen, algemeen bekend, niet dat ze zo duur zijn maar je komt altijd met meer dan je bedoeling is weer naar huis!

Groetjes Anita

margaholla54 zei

hoihoi, heel herkenbaar, ik ben ook begonnen met felle kleuren, heb alles wat ik daarvan gemaakt heb in de loop van de jaren weggegeven omdat het niet met mijn interieur overeen kwam, lachen eigenlijk want de kleurtjes die ik nu gebruik zijn eigenlijk ook de stofjes van dorry en van petra prins terwijl ik dat vroeger zo truttig vond, zo zie je maar je smaak veranderd en je interieur ook. veel succes

Annemarie zei

Dat is een heel dapper besluit van je Wietske! Heel goed dat je nu zelf aanvoelt wat je mooi vind en wat niet. Mijn ervaring is dat quilten een voortdurend ontwikkelingsproces is en dat maakt het nu zo vreselijk leuk en spannend! Je hebt in ieder geval afgelopen maanden goed kunnen oefenen met de mysterie en met de nieuwe stofje gaat het vast en zeker een geweldig mooi project worden! Groetjes, Annemarie

Anoniem zei

Zie je wel,dat zei ik toch---en puut vol lapjes!!!
Dit zijn ook meer mijn kleuren,maar die andere zijn wel lekker fleurig!
Gefeliciteerd met de verjaardag van manlief.
Een gezellige dag/avond
groetjes,Truus uit Drenthe

hobbyshop fugeltsje zei

Het is inderdaad een flinke stap om opnieuw te beginnen maar dat is erg knap en dapper van je.
Kleur van de stof maakt de quilt en als de kleur je niet aanspreekt ga je op zoek naar de kleur dat je wel aanspreekt. Dat is geen probleem geweest voor je zo te zien.
Je hebt erg mooie stoffen uitgezocht. Ben benieuwd naar het eind resultaat.
Veel plezier met het maken van je quilt.
Gr. Miranda

Anoniem zei

Ik vond het ook al geen kleuren voor jou, maar ja..... Goed van je om toch op nieuw te beginnen, komt helemaal goed. Fijne dagen, Liesbeth

Rennie zei

Wat moet jij genoten hebben na je besluit om er andere stofjes voor te kiezen. Heerlijke hobby hebben we toch. Je kunt je zo rijk voelen!

maaike zei

Je prachtige stoffen uitgezochtt en de andere komen vast nog wel een keer aan de beurt.Stofjes heb je als quiltster nooit genoeg.
Veel succes met je hartjesquilt

sylvia zei

wat een prachtige stoffen!! Ze hebben er niet eens lelijke, denk ik weleens!
veel plezier met de her-start van je project!

Klaske zei

Mooie stofjes heb je uitgezocht! Ben ik een liefhebber van zowel antieke als felle kleurtjes(vooral de batikstoffen),maar merk wel dat je smaak in de loop van tijd verandert..
Je moet met stofjes aan de slag die jou smaak zijn want anders blijf je er in haken. Gaat bij jou helemaal goed komen!! Nog een fijne avond

Saskia Smit zei

Dapper om opnieuw te beginnen, maar je hebt wel gelijk. Anders is de lol er snel af en vind je het eindresultaat toch niet mooi.

Aangenaam verpozen met Joke zei

Je hebt prachtige nieuwe stofjes uitgezocht. Nu kan je weer een frisse start maken. En het fijne is, dat je nu de eventuele dingen die je in de vorige niet zo geslaagd vond, kan verbeteren. Je blokken voor de ronding zien er trouwens ook perfect uit.
Groeten, Joke

Sis Voorn zei

Zie het als een investering voor de eeuwigheid ;-)
Prachtige stof !

Elza zei

wat knap dat je nu wel weet wat je precies wilt. En wat een mooie kleuren en stoffen.