vrijdag 19 april 2013

Ik ben toch zo bevoorrecht......


Kom ik gistermorgen bij Marleen

Ligt mijn AFFO daar in volle glorie op de bank


En ohh wat is hij mooi geworden, en wat ben ik er blij mee.


Dit rechtvaardigt natuurlijk helemaal mijn drang om aan iets nieuws te beginnen. De andere projectjes moeten maar even wachten.

En zie daar, ik ben weer een stukje opgeschoten.
Er zijn natuurlijk meer mensen die deze prachtige quilt gemaakt hebben of er nog mee bezig zijn en het kwam goed uit dat ik gisteren zowel 


bij Marleen was om haar quilt-in-wording
nog eens goed te bekijken

En die van Mandy ook nog
eens te bewonderen

Ja ja, nadat ik van Helmond kwam ben ik doorgereden naar Son en Breugel. Daar woont Mandy en ik ken haar van de lessen bij Francoise. 
En, ik mocht in haar atelier kijken. Echt waar, mijn mond viel open van verbazing.

Haar muur alleen al
is voorzien van een zeer
toepasselijk behangetje

en overal

waar je maar kijkt

liggen

en hangen 

de prachtigste exemplaren

Ongelooflijk, maar zoveel moois heb ik nog niet vaak bij elkaar gezien. Mandy heeft zelf geen blog en ik mocht dus ongegeneerd mijn gang gaan met foto's maken. Heerlijk, ik kon me helemaal uitleven.

Na een heerlijke lunch en rondgang door het huis, zei Mandy: 

Zoek eens een stofje uit mijn voorraad dan maak ik een mooi hartje voor je. 
Slaan we 2 vliegen in 1 klap: Jij hebt een toepasselijk hart voor je dagboek en ik leg je gelijk uit hoe je mooie vormen krijgt als je freezer paper gebruikt.


Kijk Wietske....

Let je wel even
heel goed op nou ??

Mooi he?

En dan nu nog even:

Marleen, reuze bedankt voor het doorquilten van mijn basisquilt. Ik ga de komende tijd proberen om het zelf op de machine te doen, maar gelukkig, ik heb nog even te gaan. Er is niet zomaar weer een bijna Affo. Want ook doorquilten op de machine is een kunst apart.



Ik wens jullie alvast een heel prettig weekend, ik ben er even niet tot maandag. We hebben een druk weekend voor de boeg met een concert, we moeten zelf zingen, Fedde komt morgen alvast voor de verjaardag van mijn lief volgende week enz. enz...........

 Maandag valt er vast wel weer een hoop te vertellen.

groetjes

Wietske

23 opmerkingen:

Atelier Hartendief zei

Hoi Wietske,
Je quilt is prachtig geworden!
Groetjes Marijke

Marguerite zei

Wat zal jij daar in huis genoten hebben.
En er weer achter komen dat je te weinig tijd hebt om ook zoveel moois te kunnen/mogen maken.
Jou blok wordt ook al mooi.
Een heel fijn maar druk weekend en tot maandag.
Groetjes Marguerite

Lida zei

Prachtig en de bies er ook al omheen! Geweldig! Nu je etiket er nog wel even op naaien hoor! Wat een prachtige kleuren gebruik je voor jouw ster, helemaal mijn smaak, ben er weg van! En een heel fijn weekend, genieten van je steekjes, de kinderen en de zon! Dikke knuffel
Lida

Wilma Kuin zei

Je quilt is prachtig!! En nu genieten van een volgende,..
Ja met de machine doorpitten is een hele kunst!!

Nellie zei

Wat is je quilt prachtig geworden en je nieuwe blok ziet er ook al zo mooi uit
Wens je een fijn weekend

Groetjes Nellie

Annerieke zei

Wat een super dag, heerlijk genieten van je affo en alle nieuwe indrukken :D

Monica zei

Wow, die is prachtig geworden, jouw eerste affo!.En wat laat je schitterende werken zien van Mandy. Ik wens jullie een heel gezellig weekend en al vast gefeliciteerd.

Annelies zei

Mooi is hij geworden. Geniet van het weekend !

Sonja- Sezoentje zei

De mooiste dingen komen hier weer voorbij, genieten hoor!!!
Ben zo blij dat jij graag foto's maakt, ik smul graag mee ;)
Ik wens jullie een heel mooi weekend toe,
liefs, Sonja

Anoniem zei

Wow wiets, wat een mooie quilt ga je maken, een hele uitdaging hoor! Fijn weekend, Liesbeth

Elza zei

Wat lief dat je al die mooie dingen op de foto hebt gezet en wij ookmogen kijken, wat super allemaal.
Fijn weekend wij hebben ongeveer ook zoveel drukte.
Groetjes ELza.

Kiekplaotiesenzo zei

Je eigen quilt is schitterend geworden!! ook heel leuk dat je bij de andere dames nog fotos gemaakt hebt want de mooiste creaties komen voorbij. groetjes.

nelleke zei

Erg mooie werstukken in deze post! De tulpemquilt is supergezellig!

Fijn weekend Wietske,

liefs
Nelleke

Annie Kingma.Bonnema zei

Weer veel mooi werk laat je zien.
Wel super zo je quilt afgewerkt thuis te krijgen.
Groetnis Annie

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat heerlijk dat je eerste quilt nu helemaal af is. Kan je er lekker van genieten. Ook fijn dat de anderen ook met dezelfde quilt als jij bezig zijn. Je kijk er dan toch met andere ogen naar. En het motiveert om er zelf ook aan verder te gaan. Een heel fijn weekend.
Groeten, Joke

Saskia Smit zei

Dat is nog eens een mooie excursie schatkijken! Je ster is ook schitterend.

Anoniem zei

Heb jjij een beetje geblogd voor mij ;) Vreemd maar wel leuk om te zien.
Super leuk je dagboekquilt.
Groet Mandy

lia zei

Goed dat je eerste quilt af is en wat een mooie quilt is het geworden.Leuk he kijken op andermans quiltkamer wat een fleurige quilts.
Fijn weekend en tot maandag.
Groetjes Lia

Irene zei

Whoa, Wietske, je bent goed op dreef zeg.
Je quilt is echt heel mooi geworden , zeg.
Zoiets geeft mij altijd een opkikker, om meteen door te gaan met de volgende.

Prettig weekend, Irene

kitty zei

ik lees al een tijd meet veel plezier jouw blog!! wat is de quilt mooi geworden! en waar je mee bent begonnen is een prachtig patroon. Ik ben al bij Francoise gaan kijken, maar vind het helaas erg duur. ik blijf je volgen....

carina zei

Wauw wat een prachtige ruimtes! Kan me voorstellen dat je daar met een droge keel(vanje openstaande mond) hebt opgelopen. Ja dat zijn de echte he! Maar zelf kan je er ook wat van. We zienje wel weer na dit drukke weekend.

Anita - Vlijtige Handjes zei

Hij is prachtig geworden. Met de machine is ook een uitdaging hoor......tenminste voor mij.....
groetjes Anita

Annemarie zei

Gefeliciteerd met je prachtige quilt! Wat laat je veel moois zien van Mandy, wat ontzettend leuk dat je in haar atelier een kijkje hebt mogen nemen. Kan me zo voorstellen dat je dan helemaal dol wordt van al dat moois. Ik maak de hartjes ook met behulp van freezer paper. Ik vind dat een snelle en nauwkeurige methode. Groetjes, Annemarie