woensdag 10 april 2013

Teleurstelling


Ja dat was het gisteren zeer zeker........

Kom ik bij Francoise met naaimachine helemaal vanuit mijn huis, 2 trappen af, in de auto, naar Vught, en wat denken jullie?

FOUT VOETJE

Francoise zag het in 1 oogopslag. 
Hier kan ik dus niet tegen. Huiswerk goed voorbereid, alles in orde en dan heeft de expert in de naaimachine zaak jou het verkeerde voetje verkocht.

GRRRRRRRRR

Eigenlijk wilde ik gewoon naar huis, maar daar stak de juf toch een stokje voor. Ze had nog een machine voor mij beschikbaar met het juiste voetje en dus: 


ging Singer aan de kant

en kwam Bernina op tafel

Ik heb me er overheen gezet, maar het kostte me moeite hoor. Ik had deze les nou zo graag op mijn eigen machine gedaan om het in een keer goed te leren.

Francoise ging onverstoorbaar over tot het geven van uitleg met de daarbij behorende "voordoe sessies"

tekenen uit de losse pols en oefenen-
oefenen-oefenen.......

ik vind dit al een kunst
op zich


handschoenen zijn erg

belangrijk om grip op je werk
te houden

dit is toch te mooi!

Iedereen aan de slag

Francoise verdiept zich nog even
in mijn gebruiksaanwijzing
(nou van de machine dan he)

mijn resultaat. ik zie het al
er moet nog veel geoefend
worden

Tja en dan: Niemand de deur uit zonder nog hele mooie quilts te zien die de afgelopen paar jaar door Francoise gemaakt zijn:

van al dit

moois

kan ik

 voorlopig alleen nog

maar  dromen

Over een paar weken hebben we een terugkom dag en gaat Francoise er vanuit dat we zodanig geoefend hebben dat we het kunnen proberen in het echt.

En dat voetje van mij?

Mr. X zit in Den Bosch op school, om de hoek bij de naaimachinezaak en dus is Francoise (waarvoor mijn hartelijke dank) er gistermiddag voor mij nog achteraan gegaan om de meneer eens goed uit te leggen wat nou precies de bedoeling was. 

Het was namelijk al eens eerder gebeurd dat hij een verkeerd voetje verkocht  had.
Hij heeft beloofd dat het er binnen een paar dagen is.

Wordt vervolgd dus......

Fijne dag

groetjes

Wietske

23 opmerkingen:

Suuske zei

Je bent er vroeg bij deze ochtend zeg. Al aan het oefenen? ;-)
Oh nee, dat kan niet ivm verkeerde naald. Balen is dat, heb je alles tot in de puntjes voorbereid... Grrrr...
Vond je het trouwens leuk om te doen?
Prachtige foto's van geweldig mooie quilts laat je weer zien.

Fijne dag

Noa zei

Ja herken het helemaal,maar de aanhouder wint

Sonja- Sezoentje zei

Bha, nee, dat is niet leuk, ben je zo goed als kan voorbereid en valt het hierdoor nog in het water. Hopelijk is het voetje er vlug en kan je heerlijk verderoefenen, ik vind het resultaat lang zo slecht niet!
fijne woensdag, liefs, Sonja

yvonne zei

Toch gaat het goed komen ,als het voetje er is .
Je moet echt oefenen ,zelf heb ik dat niet genoeg gedaan .
Het lukt me dan ook niet om te quilten met de machine .
groetjes yvonne

Lupineke zei

Balen zeg!! Gelukkig was er een oplossing! Fijn zo'n juf, daar heb je echt wat aan :) Succes hoor!

Freubeloma zei

Echt baaaalen!!! Maar het blijft eerst moeilijk , dus zit er maar een ding op , kilometers maken . Succes.
Gr. Janny.

Françoise zei

Jouw gebruiksaanwijzing is niet in drie talen met verschillende teksten bij hetzelfde plaatje!!!!

nelleke zei

Die verkoper had dus geen wit voet je bij jou gehaald zo te lezen!

Mar wel goed dat je gebleven bent, en dit toch alvast hebt geleerd. Ik vind het zo knap allemaal..en die quilts die je laat zien..ohhh wat mooi zeg! Zelf werk ik vaak met èèn handschoen aan..dus nekend gezicht voor mij.


fijne dag Wietske,

liefs
Nelleke

Marguerite zei

Snap helemaal dat je flink zat te balen. Je verwacht toch dat zo'n naaimachineverkoper verstand heeft van wat hij verkoopt. Gelukkig komt het helemaal goed even geduld nog. Wat lijkt me dat moeilijk zo uit het losse polsje stikken. Leuk die handschoenen erbij.
En wauw wat een mooie quilt. Persoonlijk ben ik niet zo van de felle kleuren maar als ik deze quilt zie ben ik om.
Groetjes Marguerite

Coco zei

De beste Juf is Françoise.... Alleen voor mij heel erg jammer dat ze zo ver uit de buurt woont.
Free motion quilten is niet makkelijk maar wel te leren!

Annelies zei

Wat kun je allemaal niet meemaken. Ik zou het denk ik ook helemaal niet leuk hebben gevonden. Mooi dat het bijna opgelost is.

Heleni zei

Neeee hè, wat vervelend Wietske. Die man hoort toch te weten wat een borduurvoetje is......ja toch?
Gelukkig dat je werd gered door de Bernina.

Nellie zei

he wat vervelend maar het lijkt me wel heelllllllll moeilijk maar wel heel mooi

Groetjes Nellie

Lida zei

Ben heel benieuwd naar wat voor voetje dat is, ik laat alleen mijn onder transport zakken en gebruik een borduurvoetje, maar als er een speciaal is, dan hou ik mij aanbevolen voor een héél goede foto! LOL!
Ik moet ook nog steeds veel oefenen, komt helaas weinig van! Fijne dag, knuffel
Lida

Elza zei

Dat het kan met het juiste voetje, ben heel erg benieuwd hoe het moet. Heb ook een oudje en zou dit ook wel eens willen proberen. Ziet er heel mooi uit.
Groetjes ELza

conny's quilts zei

Gelukkig kon je de les toch meedoen! En het eerste resultaat ziet er al veelbelovend uit!

carina zei

Kan me voorstellen dat je teleurgesteld was. Maar gaat goed komen! Sterkte met oefenen

Conny's-blog zei

Dat is balen jah, je wilt het graag op je eigen machientje leren natuurlijk.En nou aan de gang met oefenen, kan het ook nog niet hoor met de machine, heb wel eens klein quiltje op de machien gedaan. Meandere noemde ze dat, maar succes jij...............liefs.Conny

Saskia Smit zei

Wat een vervelend berichtje. Ik hoop dat je snel verder kunt. En wat een mooie droomquiltfotos weer!

Annemarie zei

Oefening baart kunst!!! Ik vind het voor je eerste werkje al heel mooi. En droog oefenen is ook heel leuk. Gewoon altijd zorgen dat er een tekenblok in de buurt is. Bij mij ontstaan tijdens telefoongesprekken de leukste dingen. Hoop dat het voetje helemaal in orde komt en dan lekker aan de slag op je eigen machine.... Groetjes, Annemarie

ria vogelzang zei

Niet leuk, dat voetjes-gedoe.....
Maar ik vind je machinequiltwerk al wel heel mooi!!
Ga zo door, hoor! (welmethetgoedevoetjenatuurlijk.....)
Groetjes, Ria.

ria vogelzang zei

en hoe die zin nu zo uit elkaar komt te staan....
je ziet het: er gebeuren soms onverklaarbare dingen.... (zoalshetvoetjesgedoe...)
:))

Trudy zei

Zóóóó herkenbaar! Had ik ook een keer en ik had dezelfde neiging als jij! Maar wat een geluk dat je tóch gebleven bent en dat Francoise nog een machine voor je had. Want het ziet er echt al mooi uit hoor! Ik heb het op eigen houtje geleerd....gewoon durven en doen! Komt vast helemaal goed!
Groetjes!