zaterdag 15 december 2012

Woensdag


Nee hoor, ik ben niet in de war met de dagen, maar ik wilde alvast een blogje maken over komende woensdag de 19e.

Dan staat er namelijk de jaarlijkse avond gepland bij Marleen, dit jaar is het de vierde keer.

Ieder jaar vlak voor kerst organiseert zij deze avond die in het teken staat van de groepsquilt en de droomdekentjes. Alle cursisten kunnen zich hiervoor van te voren aanmelden, en naar gelang er deelnemers zijn bereidt ze dit evenement voor. Iedereen krijgt een patroon met stof van haar, en in maart komen we weer bij elkaar en wordt alles in elkaar gezet. Alles is van te voren overdacht door haar, en heel goed voorbereid. En natuurlijk is deze avond alles in kerstsfeer.

Voor mij allemaal de eerste keer, maar het lijkt me heel bijzonder om dit mee te maken. Tenslotte leer je zo door het jaar heen veel mensen kennen en om die dan weer te ontmoeten is leuk. Marleen hanteert een flexibel lessysteem, je komt dus steeds weer andere quilters tegen.

Dit jaar hebben zich 48 cursisten aangemeld die een stuk van de quilt (ts) voor hun rekening nemen.
Marleen heeft ook al een bestemming gevonden. Ze maakt altijd droomdekentjes waarvan hier een afbeelding. Dit jaar is het de bedoeling om 3 dekens te maken en 1 groepsquilt. Deze komt in een verzorgingshuis te hangen.

Dit dekentje is vorig jaar gemaakt en gegeven aan een ernstig ziek patiëntje in het Radboud in Nijmegen.





En dan de groepsquilt van vorig jaar. Deze is met zijde gemaakt zoals jullie kunnen zien in het detail.






Marleen probeert deze quilt volgend jaar in Birmingham te krijgen, hopen dat het lukt. Wij gaan daar met zo'n 12 mensen naar toe in augustus. Dat wordt erg gezellig, het is een leuke groep hebben we bij de kennismaking gemerkt.

Dit jaar voor het eerst heeft ze gevraagd of 2 cursisten iets van hun werk willen laten zien en wat technieken willen uitleggen. Mieke legt het engels patchwork uit en het werken met kartonnetjes.

Tot mijn plezier heeft ze mij gevraagd om uitleg te geven over het stitchen en de verschillende manieren van appliceren.

Tja maar eens nadenken wat ik allemaal meeneem, nou ik heb  genoeg...........

Ik heb er ontzettend veel zin in, mijn lief is bereid om mee te rijden want autorijden gaat natuurlijk nog niet, maar hij krijgt een stoel en koffie van Marleen. En ach, Marleen heeft ook een aardige man, dus dat gaat wel lukken.

Morgen geen blogje, we vertrekken al vroeg voor de doop van Valentijn in de Sint Servaas in Maastricht.


We vinden het een voorrecht dat hij gedoopt wordt en dan nog wel in zo'n mooie kerk.

 Zusje komt vanavond hierheen met de trein zodat ze er ook bij kan zijn. Ze komt alleen want zusje's man is ook erg van de muziek en dan is het druk in de kersttijd.

Ik zal dus maandag een mooi blog maken met veel foto's.


groetjes

Wietske