dinsdag 18 december 2012

Opdracht!



Gisteren had ik mezelf een doel gesteld. Ik wilde de sterren van de basisquilt graag afhebben. 4 moest ik er doen, en 1 had ik al af.


Helaas, het is niet helemaal gelukt, het gaat allemaal nog niet zo snel als ik graag wil. 



Vandaag dus de laatste afmaken, en dan is de basisquilt in principe voor wat betreft de figuren klaar en kan hij in elkaar gezet. Heel leuk om nu iets te doen wat al in de eindfase zit.

Gisteren zijn we voor controle naar het ziekenhuis geweest. De orthopeed is tevreden, de fysiotherapie kan beginnen want er is nu veel te doen om de beweging te optimaliseren. De komende tijd ga ik hiermee aan de slag waarbij ik de komende 3 maanden te allen tijde een beroep mag doen op het ziekenhuis zonder tussenkomst van de huisarts. Hopen dat de pijnklachten nog verder afnemen want dat blijft toch wel behoorlijk hinderlijk af en toe.



Ik mag/kan in principe alles weer doen, al waarschuwde de orthopeed nog wel voor het autorijden. Er moet, ook bij onverwachtse bewegingen, voldoende kracht en vertrouwen aanwezig zijn.

Morgenavond rijden mijn lief en ik samen naar Helmond. Dan is het rustig op de weg en ga ik het even proberen.
Maar ik ben al heel blij dat fietsen weer tot de mogelijkheden behoort. Ik begreep dat de zon vandaag gaat schijnen, dus een goed moment om het te proberen.

Eergisteren heb ik mijn eerste officiële opdracht gehad voor een naaiwerkje. Laurens belde mij.

"Hoi oma, met Laurens. Jij weet toch wel dat ik een keer in de Efteling een zwaard heb gehad?"

Ja dat wist ik nog goed.

" Kun jij voor mij een hoesje maken voor mijn zwaard?"

Het zwaard van Raveleijn

"Nou schat, oma heeft stofjes genoeg, dus als jij in de kerstvakantie komt logeren gaan we die samen maken, oké?"

Diepe zucht van Laurens.............

Ach, van dit soort dingen wordt een oma nou zo gelukkig!



Fijne dag

groetjes

Wietske

19 opmerkingen:

Marguerite zei

Mooie blokjes heb je gemaakt.
Fijn dat je alles weer mag gaan proberen "maar met mate" natuurlijk. Luister goed naar je lichaam.
En ja zo'n mooi zwaard hoort in een mooi hoesje.
Groetjes Marguerite

Heleni zei

Ach wat een schat die Laurens. Ja daar wordt oma blij van.
Wat fijn dat je groen licht hebt gekregen van de orthopeed.
Lekker weer alles rustig gaan 'opbouwen' Wietske.
Je blokjes zijn super geworden. Leuke kleurtjes ook.

Fijne dag.

Sezoentje-Sonja zei

Wat is er nu mooier dan een jongetje te zijn mét een heel gevaarlijk zwaard dat een hoes nodig heeft die die moet beschermen en dan heb je gewoon een oma die dat voor je maakt! Genieten:))))
Fijne dag, succes met het fietsen,fijn dat je zo vooruitgang boekt,
liefs, Sonja

Annelies zei

Wat fijn dat je zo vooruit gaat ! Succes met fietsen.

Wilma Kuin zei

Fijn dat e zo vooruit gaat,..

En ja een oma wordt daar heel erg blij van,..

Anoniem zei

Yes goeie berichten van de dokter, doe je wel HEEL voorzichtig!! Hele fijne dag, knuffel Else

Rennie zei

Goed om te lezen dat het vooruit gaat.

KijkDaarIs zei

Fijn dat je weer VOORZICHTIG meer mag gaan doen!!!!
en wat een eer dat je voor ridder Laurens een zwaardhoes mag maken!!!...geweldig..;0)
Fijne dag...

Monica zei

Heerlijk dat je steeds weer wat mobieler wordt. En die naai opdracht super leuk dat ze zulke dingen vragen. Je moest eens weten wat er hier na allemaal nog voor leuke verzoekjes komen, je naait dan de gekste dingen hoor!, maar wat een plezier kun je daar van hebben

Annerieke zei

Mooie blokjes worden het :D
Ik hoor de echo van zo'n zucht, hihi, moeten ze helpen maken :).Dat wordt wel een gezellige vakantielogeerpartij.
Veel plezier met maken en goed naar je lijf luisteren wanneer je moet stoppen.

Jet en Zus zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Jet en Zus zei

Ha,langs dat ziekenhuis ben ik dit weekend gereden!
Fijn dat je weer kunt doen wat je wilt en niet meer afhankelijk bent, geniet van je vrijheid!

Nu zonder missende letters!

Anita

Anoniem zei

Wat is het toch een voorrecht om oma te zijn! Ook ik vind dat h e e r l i j k. Grtjs Jeanny (zonder)

Anoniem zei

Gefeliciteerd Wietske voor het groene licht.Hoe ging het fietsen? Hier geen zon,maar mist dus geen handwerktentoonstelling in Hoogeveen-jammer.
Mooie blokken,maar pas op,doe niet teveel in 1x! Je kent de gevolgen!!!
succes en een gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

marga zei

Fijn dat je weer aan de slag kunt.
En de zon waarover jij schrijft nou die is hier ver te zoeken hier komt er alleen maar water uit de lucht.
Mooie sterren.
Groeten
Marga

Lida zei

Hoi Wietske,
Wat een goede berichten over je schouder en wat heerlijk dat je weer aan de slag kunt! Maar drie sterren is toch al een gave score (ze zien er prachtig uit!), je moet ook niet te snel willen gaan en anders zul je met Tante Sien aan de slag moeten! Voorzichtig met auto rijden hoor en verder gewoon genieten van al je steekjes, knuffel
Lida

Ineke B zei

Prachtige blokjes heb je weer gemaakt!

Fijn te lezen dat het met je schouder weer de goede kant op gaat, auto rijden komt van zelf wel weer.

Een opdracht van je kleinzoon, heerlijk!

Liefs, Ineke

hobbyshop fugeltsje zei

Het is fijn te lezen dat het een beetje beter met je gaat.
De sterren zien er super mooi uit. Ja het geeft altijd een goed gevoel dat een project bijna af is. Het gevoel van dat heb ik toch maar mooi gemaakt.
Fijne feestdagen en veel plezier met je opdracht van je kleinzoon.
Gr. Miranda

Janny zei

Hallo Wietske, bedankt voor jouw berichtje op mijn blog!
Wat een mooie sterren ehb je gemaakt, ja ik weet het handwerk duurt soms lang, maar dan heb je ook iets unieks!

Groetjes Janny