vrijdag 21 december 2012

Ohhhhh wat mooi


Gisteravond hadden wij een koorrepetitie in Eindhoven voor de kerstnacht. Ja, ja wij zingen maandag 2 keer, dat doen we al jaren. Eerst 's middags om 3 uur the Lessons and Carols, dan gaan we even terug naar den Bosch om te slapen en dan gaan we 's nachts om 12 uur nog een keer een Latijnse mis zingen, dit keer met solist en viool begeleiding.


Ook heel bijzonder om te doen.

Heel soms is er een concert in de Catharinakerk als wij een repetitie hebben, en dan mogen wij repeteren in de kleine zaal van het muziekcentrum. Leuk want het geluid is daar natuurlijk erg mooi.
Via de artiesteningang mogen we dan naar binnen.

Maar wat we buiten op de markt in de binnenstad zagen was zoooo mooi.






Nou Eindhoven: compliment hoor!!!! De hele markt is een grote ijsbaan, het zag er fantastisch uit, en ook de Heuvelgalerie was een groot verlicht feest. En dan doet Eindhoven zijn naam wel eer aan hoor, met recht de 

L*I*C*H*T*S*T*A*D



Gistermiddag had ik een heel bijzondere en leuke ontmoeting. 

Een paar dagen geleden mailde Monica mij dat ze een begrafenis had van een oude tante in Rosmalen.
Ze wilde Den Bosch even in na die tijd en vroeg of het leuk was om elkaar eens te ontmoeten. Nou daar ben ik altijd wel voor te porren dus spraken we af voor V&D. Tja hoe zien we er uit? 

Monica was in het zwart met een wollen tas. Ik was ook het zwart, alleen zonder tas.

We hadden elkaar al snel gevonden en de begroeting was zo hartelijk alsof we elkaar al jaren kenden. Monica had haar zus Liduine en zwager Hans meegenomen. Het ijs was meteen gebroken en we hadden veel overeenkomsten. Alleen al de grote gezinnen waaruit we komen gaf veel gespreksstof.
En uiteraard werd Hans erop uit gestuurd om voor de thee en de daarbij behorende versnaperingen te zorgen. 

Je kon zien dat hij ervaring had met het - uitvoeren - van - klussen - die - hem - opgedragen worden. Hij was net zo makkelijk en gedwee als mijn lief als er zoveel vrouwen bij elkaar zitten.








En ik kreeg cadeautjes van Monica. En wat had ik bij me? Helemaal niks. Echt stom, heel erg stom!!
En ik heb ze niet eens bedankt voor de heerlijke  thee en het gebak want ik weet niet eens wie dit betaald heeft. Het was super gezellig, en ik hoop dat jullie allemaal weer goed thuis gekomen zijn

We doen het nog eens over hoor, en dan maak ik het goed!!!!


Ik wil zusje nog even een hart onder de riem steken. Ze was vorige week hier voor de doop van Valentijn en vanaf maandag is ze ziek geweest. Hoge koorts, bronchitis en alle andere narigheden die je voelt als je echt ziek bent.
Zusje heel veel beterschap verder enne een voordeel: met de kerst zit je weer tip top bij en we zien elkaar in ieder geval.

Overigens heeft zusje bovenstaand serviesje vorige week bij de kringloop gekocht voor 4 euro. Het zat nog in de doos en was niet gebruikt.


Fijn weekend allemaal

groetjes

Wietske