donderdag 6 december 2012

Woensdag


Gisteren was een dag vol afwisseling, de zon scheen, dus tijd om die eens lekker op te zoeken.

Helaas lukt het me niet om buiten met een hand foto's te maken, maar het was heerlijk om de binnenstad in te lopen. Fietsen gaat nou ook niet, maar och met de markt om de hoek kom je een heel eind, al mis ik mijn dagelijkse fietsrondje enorm.

Of ik nou erg tegen de regels ingegaan ben of niet, maar ik heb toch een paar steekjes gezet. Op het internet staat dat je mag schrijven en, ja, als je dat mag waarom dan ook niet..........


Alleen het bruine hoofdje heb ik maar gedaan, bijna met 1 hand. Ik heb  overigens besloten om het voorlopig even niet weer te doen, maar o wat is dit moeilijk.


Zusje is lekker op pad geweest, zij had een bezoekje gepland naar de Quiltshop in Frederiksoord.
Deze winkel gaat sluiten, de eigenaresse is 65 geworden, ze heeft geen opvolger en dus gaat de winkel dicht. Ze kon behoorlijk afgeprijsde lapjes kopen. Er hing een dagboek quilt in de winkel, op een heel andere manier gemaakt, maar ook erg leuk om te zien.




Zusje heeft wat cadeautjes voor mij gekocht, die ze gisteren op de post wilde doen. Echter, ze komt volgend weekend een nachtje logeren. Valentijn wordt volgende week zondag gedoopt in de grote Basiliek op het Vrijthof in Maastricht. Het beloofd een mooi moment te worden. Zusje neemt de cadeautjes dan wel mee, ik kan echt wel een weekje wachten.







Alle stofjes die ze gekocht heeft, zijn door midden geknipt, dus we kunnen er samen van genieten.

Gistermiddag kwam Marleen op bezoek.

Heel erg leuk om haar nou ook eens te ontmoeten in ons huis. En natuurlijk wilde ze graag zien waar ik zoal mee bezig ben.



Marleen wordt ook erg blij van zoveel lapjes. Ik kan me trouwens niet voorstellen
dat hier een hele quilt uit groeit hoor.
Er moet nog heel wat gebeuren.

Heerlijk om cadeau te krijgen, ik had hem nog niet


Marleen, super dat je helemaal naar Den Bosch bent gekomen.

Vandaag werkt mijn lief lekker thuis, dat geeft afleiding. En als de sneeuw nou echt doorzet en hij blijft morgen ook thuis werken, wordt het toch haast een soort van korte vakantie!!

groetjes

Wietske

13 opmerkingen:

Annelies zei

Doe voorzichtig met handwerken hoor. Dat is echt iets anders dan schrijven.
Er ligt hier iets sneeuw, maar morgen wordt het geloof ik erger.

Anoniem zei

Dat heb je heel mooi gedaan zus! En voelde het een beetje als vroeger? De juf bij jou op bezoek?
Weet je nog als juf van school kwam dan mochten we bij haar achterop naar huis! Wat een gelukzalig gevoel was dat. Als kind ook nog uit een groot gezin de juf die helemaal alleen voor jou kwam. Geniet maar lekker vandaag met je geliefden thuis. De wereld ziet er hier zo mooi uit!
De kerstversiering hangt, dat heb jij dan weer lekker klaar, wat wil je nog meer. Kusje zusje

Wilma Kuin zei

Wat een heerlijk verslag heb je weer geschreven,...

Suuske zei

Wat een fijn stukje heb je weer geschreven en altijd met zoveel foto's erbij.
De reaktie van je zusje hierboven doet mij denken aan de huisbezoeken van de kleuterjuffen (en 1 keer een meester) van mijn kinderen. Enthousiast werden ze door kleuterkind rondgeleid door het hele huis. Daar had ik wel enigszins rekening mee gehouden en het was dus voor ons doen best wel opgeruimd. Maar dat kleuterkind zélfs de bakken onder zijn bed naar voren schoof "Kijk, hier is de treinbaan!", nee dáár had ik geen rekening mee gehouden. Dikke dikke stofvlokken dwarrelden over de grond. Oeps..

De andere kant van de huisbezoeken ken ik ook, als juf. Zo kwam ik eens bij een kleuter thuis die mij ook superenthousiast zijn kamer liet zien. Hij had ook een heel mooi indianenpak, maar waar lag dat nu ook al weer? Oh ja, hij wist het! Moeder probeerde hem af te leiden. Ik begreep waarom, toen hij de deur van een andere kamer opende: de vieze was lag tot ongeveer het plafond opgestapeld. Ook een Oeps-momentje.

Fijne dag vandaag! De zon schijnt hier heerlijk, bij jou vast ook.

Sezoentje-Sonja zei

Heerlijk toch dat je nu niet alleen zit, lekker visite krijgt en manlief thuis, je zou bijna gaan hopen op een flinke laag sneeuw ;)
Liefs, Sonja

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooi verslag, gewoon heerlijk om te lezen.
Stofjes zien er mooi uit van zusje, en fijn bezoek.
Vandaag ben je niet alleen thuis.
Hier nu helder weer, en er is een laagje wit op de daken.
Strooi auto ging langs dus is het glad op de weg.
Goede dag verder.
Groetnis Annie

Marguerite zei

Het is hier momenteel zonnig en dat vrolijkt iedereen op zo met die witte sneeuw. Wat een rust geeft dit.
Ga jij ook maar lekker naar buiten kijken zo achter glas en geen kapriolen uithalen buiten.
Lekker dat manlief thuis werkt, krijg je je koffie geserveerd. En laat de lapjes nog maar even liggen. Je moet echt niks forceren. Wat een mooie lapjes heb je weer op de foto staan.
Groetjes Marguerite

Bernadette van Gils zei

mooie kadootjes heb jij in het vooruitzicht en dat je even moet wachten maakt dan volgens mij niet zoveel uit.
Fijn dat je kleinzoon in deze mooie decembermaand gedoopt gaat worden en dan nog wel in de grote Basiliek in Maastricht, een prachtige kerk die ik al enkele malen heb bezocht.
Doe je wel rustig aan met je schouder want steekjes zetten is geen schrijven, dat weet ik nog wel na een frozen shoulder 3 jaar geleden.
Wel fijn dat je man thuis kan werken dan heb je toch wat afleiding en regelmatig bezoek is ook handig als ze zelf de koffie zetten voor jou en hen.
Kan me goed voorstellen dat je je fietstripjes mist, want Den Bosch heeft zo'n mooie omgeving.
Sterkte met alles
groetjes
Bernadette

marga zei

Kun je nog wel wachten tot volgende week. De lapjes zijn zo leuk om te zien en dan moet je nog zo lang wachten voor je ze kunt voelen.
Groeten
marga

Lida zei

Foei, geen steekjes meer suffie, kijk nu uit en wacht tot het echt mag! Maar ik begrijp het wel hoor, vooral omdat je met die schouder ook niet op je handen kunt gaan zitten! Maar je lieve zusje heeft je verwend en ook een gezellige middag met Marleen en nu je DH over de vloer, je zult je niet vervelen!
Knuffel
Lida

carina zei

Weer een lekker blogje, en wat benje lekker verwend zeg! Inderdaad beter even niet handwerken dat komt wel weer. Groetjes carina

Cisca zei

Wat ben je lekker verwend door je zusje, en Daphne's Diary van Marleen. Die Dancing Dollies is ook heel leuk. Doe maar voorzichtig aan, anders ben je weer verder achterop!
Groetjes, Cisca

nelleke zei

Ohhh die stofjesss ook weer...

Jullie quilters zijn zo bezig altijd...en zo leuk met elkaar! jullie lijken zelf wel een quilt...

liefs

Nelleke