maandag 10 december 2012

Ik had nooit gedacht..........


       Dat wij nog eens ademloos zouden staan kijken naar verlichte huisjes, boompjes, poppetjes en carroussels.

En toch gebeurde dat.




Onze jongetjes komen heel regelmatig langs de komende periode en wat zullen ze ervan genieten.

Ik had nooit gedacht:

Dat zusje weer een mooie quiltwinkel zou vinden.



Dit keer in Deventer. Zo veel mooie stofjes heeft ze gezien. We gaan er in de kerstvakantie met z'n vieren nog een keer heen. Kunnen de mannen genieten van de sfeer van Charles Dickens en wij vermaken ons wel in deze prachtige winkel.

Ik had nooit gedacht:

Dat Cissy dit prachtige kerstwandkleed op tijd af zou hebben.



Ik ken Cissy van de lessen van Marleen, zij was afgelopen zomer met die prachtige bloemen bezig maar wilde tussendoor een kerstquilt maken. Volgens mij helemaal zonder naaimachine binnen enkele weken. Ik ga het haar morgen vragen want ze komt een dagje naar Den Bosch toe.

Ik had nooit gedacht:

Dat ik mijn sling nu al eigenlijk niet meer nodig heb. Britt past er nog even op, voor het geval ik hem nog gebruiken wil, maar die kans is heel klein.



Ik had nooit gedacht:

Dat ik nu na 10 dagen al weer een lapje zou naaien.



Heel voorzichtig met veel pauzes lukt het weer aardig.


Groetjes en een fijne dag

Wietske

16 opmerkingen:

Anoniem zei

Ohh, wat is dit toch een gezellige, kneuterige tijd van het jaar!! Het is genieten geblazen. De boom, lichtjes, kaarsjes en natuurlijk de lapjes..... Fijne tijd, grtjs jeanny (zonder)

Ineke B zei

Fijn te lezen dat je weer wat steekjes kunt zetten, komt helemaal goed. Doe je wel nog voorzichtig?

Prachtig die rozenstofjes ga meteen even neuzen.

Zo'n lichtjesdorp heeft wel iets gezelligs in de donkere dagen voor kerst, lijkt wel een beetje op een elektrische trein.

Fijne dag, Ineke

Marguerite zei

Kinderen staan zo te glunderen bij al die mooie kerstdorpjes, wij ook hoor!! En wat een mooie lapjes zie ik daar. En dan je armen weer zonder een sling te bewegen, gewoon een jas aan kunnen. En dan wauw weer rustig aan een paar steekjes zetten. Doe wel kalm aan hoor!!
Groetjes Marguerite

nelleke zei

Goedemorgen mevroutje,

Het leven zit vol verassingen..zo zie je maar weer!En als je net als jij die positieve dingen kan zien kan het leven een feestje zijn.Elke week een steek...dan kom je er wel.


fijne week


lieve groetjes





Nelleke

yvonne zei

Ziet er allemaal heel gezellig uit, /wil je wel even waarschuwen als je naar het Dickensfestival in Deventer gaat. Het is dan nl. heel erg druk dus denk alsjeblieft aan je schouder. Maar het Dickensfestival is wel heel erg mooi om te zien. Bij 100 rozen heb ik mijn beginnerscursus gedaan.

Succes met je arm,
Groetjes Yvonne

Annelies zei

Mijn man heeft ook even een sling gehad, maar de fysoitherapie vond dat hij zo snel mogelijk af mocht.

Anoniem zei

Och zus wat heb je er weer een leuk verhaal van gemaakt, erg gezellig om te lezen.
Voor de zorg van de blogschrijfster over het dickensfestival; we gaan gewoon een weekje later.
Inderdaad in het dickens weekend, volgend weekend dus, is er geen doorkomen aan, zo druk!
Misschien een tip; wij zijn eens op een vrijdaggegaan, eind van de middag is alles al in stijl en kun je heerlijk genieten van alle kerstversiering.
Wat vind ik deze kerstquilt mooi! Ik heb er al veel voorbij zien komen in de afgelopen weken, maar deze is zo mooi! Puur in zijn eenvoud. Patroon? De complimenten Cissy en veel plezier morgen in Den Bosch, dat gaat vast lukken, zusje

Heleni zei

Wat een geweldig nieuws Wietske, dat je al zonder sling kunt.
Heerlijk dat je af en toe weer wat steekjes kunt maken.
Gezellig logje weer. En die huisjes zijn toch zóóó leuk.
Voor de kleintjes maar ook zeker voor de groten.

gr.Heleni

Lida zei

Wow, wat heerlijk dat jij je sling niet meer om hoeft en Brit geniet er zichtbaar van! Voorzichtig met de steekjes en veel plezier en gezelligheid gewenst, knuffel
Lida

Sezoentje-Sonja zei

Fijn hè, zonder die sling want dat ben je heel erg snel beu!
Wat ga jij snel, wat je hier laat zien daar zit ik nog een hele dag op te zweten hoor, maar ik denk steeds, oefening baart kunst, dat zie ik hier bij jou wel :)
Fijne dag vandaag, liefs, Sonja

wilma oud zei

Goed te zien dat de sling af is en dat je al voorzichtig bezig bent. Naar Deventer gaan in de kerstvakantie zal zeker heel leuk worden. Groetjes Wilma

Suuske zei

Wat leuk een dagje Deventer in de kerstvakantie. Je maakt vast veel foto's, kunnen de thuisblijvers ook een beetje meegenieten.

Ik ben benieuwd naar de snoetjes van de kinderen als ze jullie kerstdorpje zien. Ze zullen het prachtig vinden.

Liefs,Suus

Annie Kingma.Bonnema zei

Heerlijk positief blog vandaag.
Ja ik had ook nooit gedacht.....
Maar blijf goede moed houden
Heel fijn voor je al weer een lapje genaaid.
Groetnis Annie

Anoniem zei

Schoot even in de lach bij het lezen over je kerstdorp.
Hier staat er nu ook voor het eerst een dorpje-kerk,kraam,vijvertje,arreslee.De bomen komen nog en een huisje ook.Dit jaar,volgend jaar???? En ook vanwege kleindochter.
Gefeliciteerd dat je weer steekjes gemaakt hebt.Denk om de valkuil!
gezellige dag morgen
groetjes,Truus uit Drenthe

Bernadette van Gils zei

leuk zo'n kersttafereeltje, ik zelf heb ook dorp staan en kleindochter geniet elke keer
fijn dat goed gaat met je schouder maar overschat jezelf niet dat zou zonde zijn
Deventer is leuke stad met fijne quiltwinkel, ik ben er in het voorjaar geweest. We hadden daar een winkelmiddag vanuit mijn vakantie-adres maar ik heb niet gewinkeld, alleen omhoog lopen kijken naar al die prachtige geveltjes.
Veel plezier als je erheen gaat
groetjes
Bernadette

Carin zei

Wat fijn dat je weer lapjes kunt naaien. Je kersthuisjes zijn prachtig, wat een gezellige sfeer.