zaterdag 8 december 2012

Weer zoveel meer



Afgelopen woensdag was ik voor het eerst de stad ingelopen en nou uitgerekend in dat uurtje werden bloemen bezorgd.

Helaas zet de bloemist er nooit bij van wie ze zijn, alleen maar een bonnetje waar je ze op kunt halen.
Laat dat nou net helemaal aan de andere kant van het centrum zijn, en dan heb je er de moed niet voor om daar nog een keer helemaal heen te lopen om ze op te halen.

Maar gelukkig, mijn lief was donderdag thuis en toen had ik wel weer zin om naar buiten te gaan.
Inmiddels wist ik dat ze van het werk van hem waren!!





Myrianne, hartstikke bedankt, ik weet dat je mijn blog leest. Ontzettend lief dat je dit gedaan hebt.

Inmiddels gaat het, na een weekje, volgens mij tenminste, stukken beter al blijf ik heel veel moeite houden met het begrip "op geleide van de pijn." Ik heb namelijk wel pijn maar een ander soort pijn dan wat ik jaren heb gehad aan mijn schouder. 

En je vraagt je de hele dag af: Kan dit? Mag dit eigenlijk wel?

Te veel is niet goed en te weinig ook niet. De controle in het ziekenhuis is maandag over een week en daarna begint pas de fysiotherapie.

Dus modder je wat aan en hoop je maar dat het goed gaat.

En zelfs je eigen kinderen, die in "het vak" zitten kunnen je niet adviseren. Lastig hoor!!!!!

Maar goed, dit is heel herkenbaar bij de meesten van jullie dus we gaan gewoon zoveel mogelijk leuke dingen doen, en het feit dat mijn lief 2 dagen thuis was, heeft duidelijk positief gewerkt.

Hij poetst, boent, is bezorgd, neemt dingen over, wordt eens boos, is weer lief, werkt ook nog tussendoor, Maakt koffie voor mij en neemt mij mee naar buiten.

Die blijft voorlopig even staan

Het ziet er allemaal zo mooi uit


uitzicht vanuit het restaurant La Place,
onze vaste "hangplek"

Heerlijk soepje, hoeven we ook niet te koken vanavond




En weer al die chocolade. Maar snel doorlopen

er zijn dus heel veel mensen aan het lijnen, want anders lag dit er niet 

Gistermiddag heb ik toch maar de eerste wankele schreden gezet om weer iets te doen, al is het alleen maar even het tekenen van een patroontje want dat kan toch geen kwaad?

De laatste ster van de basisquilt moet nog gemaakt


Hier droom ik van

Stiekem gepikt van Francoise

Eigenlijk zouden we gisteren het 2e deel ophalen bij haar maar door het slechte weer hebben we het even uitgesteld. Suus zou me komen ophalen. Gelukkig heeft Francoise de afbeelding wel geplaatst op haar blog zodat we in ieder geval ons "huiswerk" kunnen bekijken. Volgende week rijden we er samen heen om het patroon op te halen.

We hebben de dag heerlijk afgesloten door naar Eindhoven te rijden voor onze koorrepetitie die we vorige week gemist hadden. Op 24 december om 3 uur zingen we in de Catharinakerk The Lessons and Carols, voor ons een hoogtepunt in het jaar.

 En zingen kan altijd!!!!!



Prettig weekend

groetjes

Wietske


13 opmerkingen:

Irene zei

Hihi, je kan het niet laten, hè. Stiekem toch een beetje werken, al is het 'maar' tekenen. Maar dat hoef je dan straks niet mee te doen, kan je er meteen induiken.
Prettig weekend.
Irene

Wilma Kuin zei

Wat zit ik weer te genieten van je verhaal,...
Wat leuk om alle kerstversieringen te bewonderen,...

Marguerite zei

Wat heerlijk om al dit moois bij jou te lezen en te zien. Hier geen V&D of Bijenkorf. Vroeger in Utrecht gingen we altijd bij de versieringen kijken en lekkers kopen natuurlijk. Al merk zelfs ik dat ik op de lijn moet gaan letten. Mijn benen en buik worden dikker. Moet wel lachen dat je stiekum toch steekjes aan het zetten bent.
Groetjes Marguerite

Bernadette van Gils zei

heerlijk dat je een Lief hebt die zo bezorgd om je is. En snap best dat hij af en toe boos wordt omdat je teveel doet. maar ja een bezige bij kun je niet helemaal vleugellam maken toch?
prachtige bloemen heb je gekregen zeg.
mooie kerstfoto's en lekker soepje zo te zien.
geniet van de verwennerijen van je Lief
fijn weekend
Bernadette

carina zei

En bloggen kan ook altijd! Wel een leuk blogje heb je gemaakt, lekker verwend met bloemen en aandacht balen die pijn die je hebt ja je denkt altijd hmmm hebben ze het wel goed zit het bij wel goed..... Leuk die mooie fots van la place in kerstsferen. En je quiltproject in spe erg geinig.
Nou de zon schijnt hier maak er een leuke dag weer van en groet carina

wilma oud zei

Gezellige blog in kerstsfeer. Ik wens je veel sterkte en geduld voor de genezing toe. Groetjes Wilma

Ineke B zei

Wat een prachtig blog heb je weer geschreven!

Moeilijk als je niet weet wat wel of niet kan/mag, vooral als je van die leuke projecten en stofjes hebt liggen. Kan me heel goed voorstellen dat je daarvan droomt.

In de winkels is het zeker gezellig en al die heerlijkheden (calorieën) laat ik ook liggen, koop liever een stofje daar kom ik niet zo van aan.

Leuk dat jullie allebei zingen. Als ik in de buurt ben kom ik wel eens naar een repetitie, lijkt me prachtig.

Liefs, Ineke

Carin zei

Wat een mooie bos bloemen. Het zal best moeilijk zijn om uit te vinden wat wel en niet mag. Zolang je maar uitkijkt dat je niet teveel gata doen :-)
Mooie kerst sfeer foto's heb je gemaakt.

Lida zei

Gave bos en meis het komt binnenkort heus wel tot steekjes en de gezellige dagen met je DH zijn ook pareltjes toch! Lijkt mij leuk om die gezangen te horen laat staan om zelf mee te mogen zingen! Knuffel
Lida

Sezoentje-Sonja zei

Dat gaat helemaal goed komen met jou hoor als je zo heerlijk verwend wordt, mooie bloemen en een heerlijk uitje! Gewoon even lekker van genieten want zo samen op stap, heerlijk toch :)
Ik wens je een heel fijne avond, liefs, Sonja

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooie bos bloemen, en je wandeld al weer naar de stad.
Ook word je omringd door goede zorg van je lief, en verwend met een uitje.
Fijne Zondag.

Klaske zei

Zo, moest even bijlezen..Fijn dat het weer een stukje beter gaat, jammer van de pijn. Wietske, geduld houden meid, de steekjes komen vanzelf wel weer. Ga maar lekker met manlief op pad heb je wat afleiding..Fijne zondag

nelleke zei

KAn me zo voorstellen dat het niet de hele tijd mee valt...al word je wel verwend, door je lieve schat!
Dingen die je in je lichaam voelt kunnen je soms zo onzeker maken....hadden we maar en kastje om open te maken om te zien wat er mis is...helaas.....hou je taai nog even doorbijten...

sterkte en liefs,

Nelleke