zaterdag 29 december 2012

Dwars door alle feestdagen heen........


Net zoals de meesten van jullie hebben we de afgelopen dagen veel visite gehad, (te) veel gegeten, erg genoten van kinderen en kleinkinderen, steekjes gezet, ach, eigenlijk te veel om op te noemen.

Daarom maar een impressie, dat is wel zo leuk:

Alles is geknipt en geregen.
Komende donderdag weer een
nieuw deel van de sweet hearts ophalen

Nu nog alles netjes appliceren


De achterkant van de dancing Dollies wordt een dagboekquilt, te beginnen op 1 januari. Mijn lief is de afgelopen dagen druk geweest met het knippen van alle lapjes. Hij deed dit uit vrije wil hoor.




Voor het eerst in lange tijd weer samen gefietst in het Bossche Broek


Het beloofde hoesje werd gemaakt
voor  het zwaard van Laurens

En hij mocht het zelf proberen


De eerste passingen voor de bruidsjurk van jongste hebben plaats gevonden. Middelste en ik mochten mee en hebben genoten. In januari gaan we weer, maar in principe heeft jongste haar keus al gemaakt. 

Toen ik in de bruidszaak vertelde dat mijn Dancing Dollies het komende jaar een belangrijke rol gaan spelen bij de voorbereiding van dit blije gebeuren kreeg ik 2 volle tassen met lapjes, kantjes, bandjes en tule mee.


Ik was als een kind zo blij..........




Dit wordt hem dus niet!!!!!!

Middelste was ook erg blij. Zij heeft nog nooit iets gemaakt op de naaimachine
 maar was wel direct in staat om (met enige hulp) een prachtig kussen te maken
van de bruidsstofjes.

Het begin van mijn dagboekquilt

We hebben tot " in den treure'  de Teletubbies gezien

En zo'n beetje 2 hele dagen achter deze
kleine man aangelopen. O, o wat is opa en
oma's huis spannend als je net loopt.


Lapjes voor alle dagen dit komende jaar in 3 verschillende groottes. Schitterende
lapjes zijn het geworden. Ik mag er van mijn lief nog niet aankomen
want hij wil het zelf graag sorteren. Volgens mij is hij gewoon bang
dat ik het fout doe! Als alles aan elkaar zit is hij net zo groot als de Dancing Dollies


En dan dit sprei

Iedereen die mijn blogjes al langer leest, weet dat zusje en ik de afgelopen zomer samen zijn begonnen om iets moois voor onze moeder te maken. 

Ziehier het resultaat

We zijn er erg blij mee. Morgen gaan we naar Groningen om de verjaardag van het jongste zusje te vieren dat op de 2e kerstdag jarig was.

We ontmoeten dan bijna alle broers en zusjes en geven dit sprei aan onze mams. En nu maar hopen dat ze er nog een poos plezier van heeft.

Overmorgen weer nieuwe foto's

Heel fijn weekend nog

groetjes

Wietske


16 opmerkingen:

Anoniem zei

Schitterend overzicht van een paar prachtige dagen.
Dank jullie wel paps en mams!
Liefs, Middelste ;-)

Sezoentje-Sonja zei

Oh, wat laat je weer veel mooie dingen zien, ik verheug me al op het mogen meevolgen van het quiltdagboek, zo leuk!
Wat lief van je helpende hand met het snijden van al die lapjes :)
Wat een bofkont ben jij zeg om zoveel restjes mee te krijgen in een bruidswinkel, zaaaaaaaaaaalig!
Veel plezier allemaal samen, je moeder gaat vast heel erg blij zijn met zo een bijzonder cadeau want het is een prachtige quilt!
Fijne avond verder, liefs, Sonja

Conny's-blog zei

Allemaal weer even mooi. Leuk je te gaan volgen met je nieuwe quilt. En jullie mam kan niet anders dan blij zijn met zo'n mooie quilt die jullie samen maakte voor haar.
Fijne avond, liefs.Conny

Heleni zei

Wat een schitterend quilt voor jullie mams, Wietske. Erg leuk idee.
En wat ben je verrast met tassen vol juweeltjes van bruidsstofjes. Helemaal super. Daar kun je zoveel leuke dingen mee doen.
Ik vind 't enig dat je man zo betrokken is bij je quiltwerk. Heerlijk dat hij je zoveel voorafwerk uit handen neemt.

Hele fijne jaarwisseling gewenst.

Rennie zei

Wat een heerlijke drukke warme gezelllige liefdevolle dagen heb je achter de rug. Fijne jaarwisseling gewenst, alle goeds voor de toekomst en tot volgend jaar!

Cisca zei

Wat leuk allemaal, en wat hebben jullie een mooie quilt voor jullie moeder gemaakt. Daar zal ze vast heel blij mee zijn. Ik ben benieuwd naar al die dagboekdagen, adt wordt genieten! Lief van je man om al die lapjes te snijden.
Een fijne jaarwisseling en een goed en gezond nieuw (quilt)jaar!
Groetjes, Cisca

Bernadette van Gils zei

fijn he, kerstdagen met je familie, je foto's zien er weer mooi uit. Dat lijkt me reuze spannend, een bruidsjurk uitzoeken met je dochter en dan lapjes en dergelijke krijgen als toegift wauw!
Fijn dat je weer lekker gefietst hebt, wat zul je dat gemist hebben.
Als je moeder niet blij is met haar quilt dan weet ik het niet hoor, want hij is werkelijk prachtig geworden en zo leuk dat je er samen met je zus aan gewerkt hebt.
Ik wens jou en je familie een fijne jaarwisseling en een spetterend 2013
groetjes
Bernadette

Judith zei

Wat een heerlijk verslag. Ik ben nu al benieuwd naar je beide quilt, zo'n dagboek quilt als achterkant is wel heel bijzonder. Leuk dat jullie al zijn wezen shoppen voor DE JURK! Succes met alle voorbereidingen. Veel plezier in groningen, lukt vast met zo'n mooi cadeau. Goede jaarwisseling

Ineke B zei

Wat een heerlijk blog alweer! Het ziet er allemaal zo gezellig uit!

De quilt van je moeder is prachtig, wat zal ze er blij mee zijn en trots!

Wat leuk dat je dochter het bruidskussen gemaakt heeft en je kleinzoon zelf geholpen heeft met zij hoesje voor het zwaard, misschien een nieuwe hobby erbij!

Je dagboek-quilt lijkt me erg leuk worden tenminste als je aan de lapjes mag! :-)

Liefs, Ineke

Marguerite zei

Wat een heerlijke dagen heb je achter de rug. En de sprei voor jullie moeder. Wauw wat mooi. En ohhh wat zal jij hebben gehuppeld toen je lapjes en kantjes kreeg in de bruidswinkel. Niet alleen de dansende dames kunnen dansen, toch?
En nu op naar oud en nieuw. Hier staan de spullen voor de oliebollen al klaar. Zit alleen niet op de vreselijke stank te wachten. Maar manlief vind het zo leuk om te doen. Dus de stank nemen we maar voor lief.
Groetjes Marguerite

Anoniem zei

hallo wietske,fijn dat je er weer bent! ook al heb je maar een paar dagen blogvakantie gehad ik heb je gemist.ik wens je een goede jaarwisseling en heel veel inspiratie voor 2013.hartelijke groeten hanneke(wat een mooie kaart heb je gestuurd,bedankt ik ga hem bewaren)

Anoniem zei

Oh,heb je blog gemist gisteren! Anders had ik ook nog bruidsstofresten voor je en dat had je zo mee kunnen nemen op de heen/terugweg van Groningen!
Gezellige dagen.groetjes,Truus uit Drenthe

Annie Kingma.Bonnema zei

Wat een heerlijk blog weer, zo door alle Feestdagen heen.
Genoten van fijne en mooie gebeurtenissen.
Heel spannend allemaal.
Je lief die stofjes voor je snijd en knipt.
Geweldig hoor.
En de sprei voor jullie moeder , een plaatje gewoon.
Mag zij er nog lang van genieten,
Fijne jaar wisseling gewenst.
Groetnis Annie

Jeanny zei

Wat een geweldig mooie sprei voor jullie moeder!
Dank voor de lieve reacties telkens op mijn blog!
Fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2013!
Liefs

marga zei

Een mooie quilt voor jullie moeder. Veel succes met de dagboek quilt.
Fijne jaarwisseling.
Gr.Marga

Suuske zei

Heeee Wiets! Je bent weer aan de blog zie ik. Wat een leuke dingen laat je ons weer zien, een prachtig hoesje voor het zwaard, een lieve foto van kleine Valentijn, een glimp van mooie bruidsjurken, een schitterend kussenhoesje.
Wat heerlijk zeg, échte bruidsjurkenstofjes om te gaan verwerken, bofkont!

OOOh, zou ik bijna de quilt vergeten die jullie voor je moeder hebben gemaakt, heel erg mooi en ook zo lief: 2 dochters die dat samen doen voor hun moeder. Laten we hopen dat ze er nog lang van mag genieten.

Fijne jaarwisseling en tot snel.

Liefs, Suus
(die zo aan het eind van het jaar sentimentele Suus is.. ;-) )