vrijdag 14 december 2012

Jaaaa, daar zijn ze weer.........of nog steeds




Afgelopen week belde het-op-na-jongste-zusje om te vragen hoe het ging en natuurlijk vroeg ik aan haar of de poesjes er nog zijn.
Ja hoor, ze staan op het punt om het warme vertrouwde nest te verlaten en zusje had toevallig net nog wat foto's gemaakt.

Het is nu toch wel zo'n beetje hun tijd om te gaan hoor, het wordt af en toe erg vermoeiend met zulke drukke woelwaters die zo speels zijn dat er niet veel veilig is.

Eentje blijft achter, daar gaat zusje volgend jaar mee fokken als het lukt.


Dus, geniet nog een keer mee met dit heerlijke spul.








Kan niet wachten tot ze weg zijn


Gistermorgen heeft Suus mij opgehaald om naar Vught te rijden. Vorige week stond de 2e maand van het mysterie "Sweet Hearts" op het programma, maar vanwege het slechte weer waren we daar niet heen geweest.
Dus had Francoise nu alle tijd voor ons. 

Het lastige met een mysterie is, dat je goed moet opletten bij de uitleg. Dat had ik de vorige keer al ontdekt. Tot nu toe heb ik altijd bij alle projecten het eindresultaat al kunnen zien en dat maakt het werken wat makkelijker.

Maar dit is een verrassing, een hele aangename verrassing




Uitleg hoe je de stof moet knippen
om de sprietjes er mooi op te krijgen.
Schuin knippen dus!!

Francoise legt haar techniek uit



Ze is natuurlijk bezig met de voorbereiding van de hartjesquilt 2013. Zij gaat een zwarte ondergrond gebruiken, en toen ze alle lapjes liet zien die ze gaat gebruiken begreep ik ook wel waarom.

Nooit geweten dat zwart zo'n mooi effect heeft op lichtere kleuren.

Afgelopen week zagen jullie op haar eigen blog het kussen staan dat ze met een paar moeders voor het afscheid van de juf heeft gemaakt. Dit kussen stond in volle glorie op de piano, en ik kon het toch niet laten om er een paar close-upjes van te maken.





Francoise, bedankt voor de duidelijke uitleg en hulp bij het stof snijden, Suus en ik kunnen weer vooruit.

Gistermiddag ben ik de stad nog even ingegaan en tot mijn vreugde zag ik dit:



Ik was er al 3 keer langsgelopen en had de moed een beetje opgegeven of de boom nou verlicht zou gaan worden of dat den Bosch toch wel heel erg veel last heeft van de recessie, maar gelukkig..........

Vandaag de moeilijke keus: Ga ik onmiddellijk met de Sweet Hearts aan de slag of ga ik eerst verder met het oprijgen van de bloemen op het 2e deel van Dancing Dollies? 
Offe ga ik met mijn Jules verder of met de mandjesquilt van Marijke. Tja winter in blogland ligt er ook en de miss Yoyo ook........

Ohhh rustig aan maar. Het komt allemaal goed, en echt hoor, ik heb er geen moeite mee als iets een poos(je) blijft liggen.

Ik moet me tenslotte nog steeds in acht nemen. Ik wist dat dit het moeilijkste deel is in het genezingsproces.


Fijne dag en alvast een prettig weekend

Wietske

13 opmerkingen:

Annelies zei

Wat een lieve poezenfoto's.
Veel patch en quiltplezier vandaag. Zo te horen heb je genoeg keuze.

Rennie zei

Wat een fantastische lieve kittens. Je smelt er van. Spoedig herstel!

Jeanny Cobben zei

Dat zijn echte snoezepoesjes, schattig om te zien.
Lieve groet.

Klaske zei

Ik blijf genieten van die mooie poesjes..
Nou maar rustig aan, je hoeft je niet te vervelen met je werkjes. Fijne dag!

Marguerite zei

Wat een mooie stofjes!! Spannend hoor niet te weten wat je gaat maken. En ben je er al uit wat je gaat maken vandaag. Gewoon naar kijken en fantaseren is ook lekker hoor!
Mijn stofjes moeten nog heel even wachten. Moet nog een paar kaartjes maken dan alle enveloppen schrijven postzegeltje erop en WEG!!!
Groetjes Marguerite

Wilma Kuin zei

hahaha,.... nog eventjes volhouden hondje,...

Ze zijn prachtig!!!

Annie Kingma.Bonnema zei

Weer veel te vertellen voor ons vandaag.
Heerlijk zo veel werkjes in het voor uitzicht, maar rustig aan hoor.
Lees wel wie het schrijft, het kost best moeite soms, zo veel graag te willen, en het gaat niet zo als je graag had.
Groetnis Annie

Bernadette van Gils zei

dit is een leuke verassing, nog wat foto's van die prachtige kittens. arme hond, wat kan jij zielig kijken zeg.
mooie stofjes gebruiken jullie voor de mystery bij Francoise.
Snap dat je moeilijk vind om rustig aan te doen als ik lees uit welke projecten je kunt kiezen om aan te werken. Doe je voorzichtig met je schouder??
groetjes
Bernadette

lia zei

Ach wat zijn het toch schatjes,het blijft leuk om daar foto's van te zien.
Gelukkig wordt de boom verder versierd het ziet er toch feestelijker uit ondanks de crisis.
Groetjes Lia

marga zei

Leuk om te lezen wat je zoal doet ziet en waar je mee bezig bent.
Veel succes.
Groeten
Marga

Lida zei

Leuk dat kussen en spannend die mysterie, maar wat heb jij ook nog een hoop projecten, ik tel ze niet meer, word er anders depri van! Grijns! Geniet van je steekjes en met mate aub! Knuffel
Lida

Cisca zei

Leuk, om die schattige poesjes nog een keer te zien, maar wel fijn voorde hond, als het straks weer wat rustiger is. Leuk je mystery, ik ben benieuwd, hoe hij gaat worden. Dit ziet er al leuk uit!
Groetjes, Cisca

Annemarie zei

Prachtige poezen foto's! Valt soms inderdaad niet mee de mysterie maar je leert er wel heel veel van vind ik. Ik mis toch wel heel wat uitleg volgens mij als ik je verhaal zo lees. Ga het biesje nu ook maar schuin knippen. Leuk de zwarte ondergrond , heb jij al een ondergrond gekozen? groetjes, Annemarie