vrijdag 14 december 2012

Jaaaa, daar zijn ze weer.........of nog steeds




Afgelopen week belde het-op-na-jongste-zusje om te vragen hoe het ging en natuurlijk vroeg ik aan haar of de poesjes er nog zijn.
Ja hoor, ze staan op het punt om het warme vertrouwde nest te verlaten en zusje had toevallig net nog wat foto's gemaakt.

Het is nu toch wel zo'n beetje hun tijd om te gaan hoor, het wordt af en toe erg vermoeiend met zulke drukke woelwaters die zo speels zijn dat er niet veel veilig is.

Eentje blijft achter, daar gaat zusje volgend jaar mee fokken als het lukt.


Dus, geniet nog een keer mee met dit heerlijke spul.








Kan niet wachten tot ze weg zijn


Gistermorgen heeft Suus mij opgehaald om naar Vught te rijden. Vorige week stond de 2e maand van het mysterie "Sweet Hearts" op het programma, maar vanwege het slechte weer waren we daar niet heen geweest.
Dus had Francoise nu alle tijd voor ons. 

Het lastige met een mysterie is, dat je goed moet opletten bij de uitleg. Dat had ik de vorige keer al ontdekt. Tot nu toe heb ik altijd bij alle projecten het eindresultaat al kunnen zien en dat maakt het werken wat makkelijker.

Maar dit is een verrassing, een hele aangename verrassing




Uitleg hoe je de stof moet knippen
om de sprietjes er mooi op te krijgen.
Schuin knippen dus!!

Francoise legt haar techniek uit



Ze is natuurlijk bezig met de voorbereiding van de hartjesquilt 2013. Zij gaat een zwarte ondergrond gebruiken, en toen ze alle lapjes liet zien die ze gaat gebruiken begreep ik ook wel waarom.

Nooit geweten dat zwart zo'n mooi effect heeft op lichtere kleuren.

Afgelopen week zagen jullie op haar eigen blog het kussen staan dat ze met een paar moeders voor het afscheid van de juf heeft gemaakt. Dit kussen stond in volle glorie op de piano, en ik kon het toch niet laten om er een paar close-upjes van te maken.





Francoise, bedankt voor de duidelijke uitleg en hulp bij het stof snijden, Suus en ik kunnen weer vooruit.

Gistermiddag ben ik de stad nog even ingegaan en tot mijn vreugde zag ik dit:



Ik was er al 3 keer langsgelopen en had de moed een beetje opgegeven of de boom nou verlicht zou gaan worden of dat den Bosch toch wel heel erg veel last heeft van de recessie, maar gelukkig..........

Vandaag de moeilijke keus: Ga ik onmiddellijk met de Sweet Hearts aan de slag of ga ik eerst verder met het oprijgen van de bloemen op het 2e deel van Dancing Dollies? 
Offe ga ik met mijn Jules verder of met de mandjesquilt van Marijke. Tja winter in blogland ligt er ook en de miss Yoyo ook........

Ohhh rustig aan maar. Het komt allemaal goed, en echt hoor, ik heb er geen moeite mee als iets een poos(je) blijft liggen.

Ik moet me tenslotte nog steeds in acht nemen. Ik wist dat dit het moeilijkste deel is in het genezingsproces.


Fijne dag en alvast een prettig weekend

Wietske