dinsdag 4 december 2012

Beetje Sint, beetje kerst


Soms, als ik me een beetje verveel, lees ik wat in mijn oude Libelle uit 1941 en daar staat dan bijna altijd wel iets toepasselijks in.

Zo ook gisteren.




Nou, mocht iemand van jullie nog denken: daar heb ik nou echt zin in dan heb ik het hele patroon beschikbaar.

Gisteren had ik lekker afleiding want vriendin-en-oude-buurvrouw-uit-Eindhoven-Liesbeth kwam koffiedrinken. Nou ja, en op die manier was ik natuurlijk zelf ook verzekerd van koffie.


En eindelijk, eindelijk had Liesbeth ook eens advies nodig van mij. Ze heeft een quilt gemaakt met stervormige bloemen en daar wil ze hartjes op appliceren. Ze wist niet precies hoe dat moet en dus had ik ook eens wat uit te leggen. 

Liesbeth had een heel gaaf cadeautje bij zich.

ze heeft hem zelf "even" gehaakt

en hij past precies in mijn stolpje



even controleren of het allemaal goed gaat

Het was weer eens reuze gezellig, ze had tenslotte de sneeuwbuien getrotseerd om helemaal naar Den Bosch te komen.

Liesbeth gaat ook meedoen met het "hartjesjaar" van Francoise, ze heeft zich inmiddels al aangemeld.

Gistermiddag kwam de post met gave cadeautjes en een kaart van Suus, en de nodige prachtige kaarten


ik moest gistermiddag alvast een afspraak maken met de fysiotherapeut voor over 14 dagen om met revalidatie te beginnen. Ik was blij dat ik hem aan de lijn kreeg want ik heb zo mijn twijfels over het vervolgtraject met mijn schouder.

Toen ik een sling kreeg aangemeten voor de operatie vertelde de therapeut van het ziekenhuis mij dat ik deze sling een paar weken moest dragen, dat ik maar een paar oefeningen mocht doen in afwachting van  controle bij de orthopeed. De verpleegkundige op de afdeling gaf echter een heel ander verhaal.
de sling mag na 48 uur af en op "geleide van de pijn" (vind ik altijd zo'n stomme uitspraak) mag u al snel weer van alles doen.


lees midden op en je ziet het staan

"Dusse, ook wel handwerken?" sprak ik verheugd............ ja hoor, als het geen pijn doet.......

De therapeut van gisteren gaf uitkomst.

"O, nee mevrouw, beslist niet handwerken, voorlopig moet die schouder eerst helemaal tot rust komen. Als u eens wist wat er daar binnen allemaal gebeurd is."

 Nou, ik geloof dat ik het allemaal niet hoef te weten.

Gelukkig heb ik nog geen naald aangeraakt, maar of ik dit nog 14 dagen kan volhouden??????

Vandaag maar weer blogjes lezen, tijdschriften lezen, beetje tv kijken, zusje belt vast ook nog wel.



Prettige dag

groetjes

Wietske