dinsdag 4 december 2012

Beetje Sint, beetje kerst


Soms, als ik me een beetje verveel, lees ik wat in mijn oude Libelle uit 1941 en daar staat dan bijna altijd wel iets toepasselijks in.

Zo ook gisteren.




Nou, mocht iemand van jullie nog denken: daar heb ik nou echt zin in dan heb ik het hele patroon beschikbaar.

Gisteren had ik lekker afleiding want vriendin-en-oude-buurvrouw-uit-Eindhoven-Liesbeth kwam koffiedrinken. Nou ja, en op die manier was ik natuurlijk zelf ook verzekerd van koffie.


En eindelijk, eindelijk had Liesbeth ook eens advies nodig van mij. Ze heeft een quilt gemaakt met stervormige bloemen en daar wil ze hartjes op appliceren. Ze wist niet precies hoe dat moet en dus had ik ook eens wat uit te leggen. 

Liesbeth had een heel gaaf cadeautje bij zich.

ze heeft hem zelf "even" gehaakt

en hij past precies in mijn stolpje



even controleren of het allemaal goed gaat

Het was weer eens reuze gezellig, ze had tenslotte de sneeuwbuien getrotseerd om helemaal naar Den Bosch te komen.

Liesbeth gaat ook meedoen met het "hartjesjaar" van Francoise, ze heeft zich inmiddels al aangemeld.

Gistermiddag kwam de post met gave cadeautjes en een kaart van Suus, en de nodige prachtige kaarten


ik moest gistermiddag alvast een afspraak maken met de fysiotherapeut voor over 14 dagen om met revalidatie te beginnen. Ik was blij dat ik hem aan de lijn kreeg want ik heb zo mijn twijfels over het vervolgtraject met mijn schouder.

Toen ik een sling kreeg aangemeten voor de operatie vertelde de therapeut van het ziekenhuis mij dat ik deze sling een paar weken moest dragen, dat ik maar een paar oefeningen mocht doen in afwachting van  controle bij de orthopeed. De verpleegkundige op de afdeling gaf echter een heel ander verhaal.
de sling mag na 48 uur af en op "geleide van de pijn" (vind ik altijd zo'n stomme uitspraak) mag u al snel weer van alles doen.


lees midden op en je ziet het staan

"Dusse, ook wel handwerken?" sprak ik verheugd............ ja hoor, als het geen pijn doet.......

De therapeut van gisteren gaf uitkomst.

"O, nee mevrouw, beslist niet handwerken, voorlopig moet die schouder eerst helemaal tot rust komen. Als u eens wist wat er daar binnen allemaal gebeurd is."

 Nou, ik geloof dat ik het allemaal niet hoef te weten.

Gelukkig heb ik nog geen naald aangeraakt, maar of ik dit nog 14 dagen kan volhouden??????

Vandaag maar weer blogjes lezen, tijdschriften lezen, beetje tv kijken, zusje belt vast ook nog wel.



Prettige dag

groetjes

Wietske

16 opmerkingen:

Annelies zei

Ja, ik zou denk ik ook iedere mogelijkheid aangrijpen om te handwerken, maar doe het niet ! Heel veel sterkte !!

Lida zei

Oh ik weet helemaal hoe jij je voelt, ik mocht begin dit jaar een héle maand niets doen, ik werd er mesjogge van! Maar pas maar op en neem heel kleine stapjes, want je wilt niet achteruit maar vooruit toch? Hou je taai en geniet van al die andere leuke dingen, zoals de schattige cadeautjes! Knuffel
Lida

ria vogelzang zei

Oei lieverd, dat is afzien, zeg. En wat een verschillende adviezen.....!!! Dat is toch wel heel erg onprofessioneel......
Wel heel erg leuk; al die kadootjes/kaarten en lieve visite! Ik hoop dat die je wel voldoende afleiding geven.
En die breipennen... (hihihi)... Een aantal jaren terug hielp ik bij een heel oude mevrouw (zo'n lieverd) en zij had diezelfde breipennen; ze had heel veel gebreid en toen ik vertelde dat ik dat ook zo veel had gedaan en nog deed, kreeg ik haar breipennen mee naar huis. Ik heb ze nog! Bewaard in haar eigen gemaakt breipennen-houder... Zo lief!
Lieve groet van mij en toch een fijne dag!

Anoniem zei

Ach, dat is nou grappig, ik las je blog en dacht; nu ben ik de eerste met met een reactie.
Maar nee anderen waren mijn toch weer voor. Lief hoor al die toch enigszins onbekenden die je een warm hart toe dragen! Vandaag naar de quiltshop in Frederiksoord. Ik zal ook met wietske ogen kijken en hoop wat voor je te scoren. Bellen doen we ook nog. Sterkte maar weer! Kus

Heleni zei

Wel heel erg leuk dat je verwend wordt Wietske. Schattig dat haakwerk.
Nou da's ook wat, dat je verschillende adviezen hoort. Wie moet je nou geloven. Het moet toch niet gekker worden in de ziekenhuizen.
Ik hoop dat je snel herstelt en lekker weer kunt gaan handwerken.

Misschien is het een leuk uitstapje voor je om een keer naar Intra te gaan. De show alleen is echt de moeite waard. Ach, en spullen kopen doe ik ook bijna niet meer. In de jaren zoveel verzameld dat ik niet eens alles kan gebruiken met Kerst.
Ik heb wel een leuk kado van mijn lief gekregen. Dat zal ik nog wel een keer laten zien.
Ik hoop dat je vandaag ook weer lekker koffie krijgt van iemand die je komt bezoeken.

groet, Heleni

Sezoentje-Sonja zei

Oh, wat een mooi engeltje kreeg je, staat prachtig onder je stolp hè!
Tjeetje, die adviezen, het meest verstandigste lijkt me niet handwerken maar ik begrijp dat dit recht tegen je hart inspreekt, dan het verstand maar laten zegevieren hè ;)
Dankjewel voor je ontzettend lieve reactie op mijn blogpost,
liefs, Sonja

Sezoentje-Sonja zei

Oh, bedacht me net, ken je pinterest?
http://pinterest.com/sezoentje/
Als je het nog niet kende heb je in elk geval weer een uurtje wat te doen, wél met links hè xxx

marga zei

Als je niets mag doen is dat niet leuk. Maar quiltsters vervelen zich toch nooit.
Wij hebben toch altijd wel iets te kijken te lezen en te dromen over wat wij allemaal nog willen maken als wij TIJD hebben.
Fijne dag en het allerbeste.
Groeten
Marga

Marguerite zei

Raar dat iedereen andere dingen zegt wat je wel en niet mag doen. Eerst maar kalm aan doen. En de schouder laten genezen. Het weer werkt ook niet mee. Bij ons ga je voor je plezier niet na buiten kijken. Voor de weet ik hoeveelste dag regent het alweer (en heel hard ook nog) en kunnen de lampen aan. Het lijkt hier wel nacht. Wat een leuk engeltje heb je gehad, zo lief onder je stolpje. Hoop dat je vandaag weer koffie/theevisite krijgt.
Groetjes Marguerite

Else zei

Yes je bent er weer, jammer dat je tegenstrijdige berichten hebt gekregen. Ik wens je heel veel sterkte met niets doen, ja je oefeningen!! En typen met 1 hand gaat je ook redelijk af, nou dat moet beloond worden met een reactie van mij heb je weer wat te lezen (lol) Mooi gehaakt kadootje heb je gekregen en gelukkig ook een lekker bakkie koffie. Bedankt voor je reactie op mijn shawl, hij zit HEERLIJK. Hele fijne dag, dikke knuffel van mij

Annerieke zei

Ik vind het zo knap van je, deze verplichte rust te nemen.
Gelukkig kan je iemand anders wel adviseren en dan ook stofjes voelen.
Het engeltje is werkelijk geweldig :)

Annie Kingma.Bonnema zei

Hallo Wietske.
Je hebt al weer een fijn blog voor ons geschreven.
Heel fijn dat je word verwend. Het engeltje is een schatje. Zelf was ik met dit patroontje begonnen, maar het wilde nog niet lukken.
Ik word ook heel verwend, bergen kaarten en bloemen enz.
IK ben nog vlug moe, in kan nog niet lang achter de computer zitten, wat blogs lezen, en een paar reacties. Misschien van middag nog een paar.
Groetnis Annie.

nelleke zei

Hoi hoi,

Hou je maar aan de laatste advies hoor..straks loop je nog langer ....rust moet gewoon..hoe moeilijk ook, Nou meis heb je meteen ff tijd voor je oude libelle`s enzo..hihi...gezllig die vistite die meteen jou van koffie voorziet en een schattig engeltje meebrengt! Staat helemaal leuk in dat stolpje.

laat je voorlopig maar lekker verwennen hoor..handwerken komt ECHT wel weer,

fijne dag verder,


Nelleke

Atelier Hartendief zei

Wietske, hoe houd je het vol !
Het zal natuurlijk wel moeten, jammer dat je van die tegengestelde berichten krijgt.
Veel sterkte, groetjes Marijke

Anoniem zei

Mooi plaatsje onder die stolp. Goed idee, XXX L

yvonne zei

prachtige engel en leuk onder die stolp.
Pas goed op je zelf en fijne feestdagen groetjes yvonne