vrijdag 12 juli 2013

Voortgang


Hier werden wij gistermorgen zo ongeveer door gewekt



Ja hoor, inderdaad pal onder ons huis en ze begonnen al om half 7. En boven vanuit het raam zag het er zo uit.


En aangezien wij slecht sluitende ramen hebben.............

Heerlijk ik hoef voorlopig even geen ramen te wassen en vensterbanken te soppen.

Het helpt namelijk toch niet

De quiltwinkel beslaat straks
maar een fractie hoor

De immense ruimte wordt steeds leger en leger, maar na vandaag ligt het werk weer 3 weken stil vanwege de vakantie. Daarna worden de muren afgebroken. Op mijn vraag gisteren of de mannen niet bang zijn dat onze huis instort, kreeg ik zo'n meewarig lachje:

Ach, mevrouw, denkt u dat nou heus???????

Gelukkig, even uit het lawaai, mijn lief had gistermiddag een snippermiddag genomen omdat wij ons wilden gaan oriënteren op een goeie naaimachine voor de winkel. Maandag over een week komt het quiltframe en we willen van te voren wel een beetje weten hoe de machine werkt.

En dus reden wij naar de Firma Rijkers in Veghel.


Zet mij tussen zulke prachtige machines neer, en ik weet het niet meer hoor. We hebben maar even rustig afgewacht tot we aan de beurt waren.

Wat wilt u er mee gaan doen? 
Doorquilten, dat is voorlopig ons uitgangspunt, dus er moet een grote ruimte tussen zitten



mooi doorzichtig voetje
weet je precies wat
je aan het doen bent

oeps gelukkig, wij hoeven
het zelf nog even niet op
te lossen

Maar hij kan nog veel meer hoor

We hadden ons besluit al snel genomen, het is een pracht machine geworden waar ontzettend veel meer mogelijkheden op zitten dan alleen maar doorquilten, maar dat is voor later............

de dozen nemen wij voor
onze rekening hoor.
jullie krijgen er gewoon een
mooie hoes omheen


Enne, u komt toch wel onze 3 aangeboden lessen volgen hè?

Gratis en voor niks

Nou, dat is niet echt aan mij besteed, ik wil dat liever in alle rust thuis doen. Maar als we met z'n tweetjes mogen komen? Tenslotte moet de machine mee naar de winkel en dat krijg ik in mijn eentje niet voor elkaar.

Oké, als u samen komt mag u ook
in de avonduren........

En de service???
Volgens mij pico bello

Gisteravond hebben we de machine op een goeie oefenplek gezet, en is mijn lief heerlijk aan de slag gegaan.

En ik? wat heb ik gedaan?

Ik moest echt even borduren, ik had de hele middag nog geen naald vastgehouden.
En dat kan natuurlijk niet.

Alvast een prettig weekend

groetjes

Wietske

16 opmerkingen:

Anoniem zei

Oh ik heb een keer de primeur! Dat komt niet vaak voor om als eerste een reactie te sturen! Ben heel benieuwd naar de nieuwe machine. Ga hem straks bewonderen! Geweldig, tot later. Zusje

Atelier Hartendief zei

Wat leuk om zo met de voorbereidingen bezig te zijn. Spannend de verbouwing van de winkel, ik kom beslist bij je kijken!
Groetjes Marijke

quilting Jeannet zei

Wat spannend allemaal Wietske, ga je dan ook quilts voor anderen doorquilten? Dan was een longarm toch handiger geweest of is het alleen voor jezelf? Ik kom zeker kijken in je winkel, gelijk een leuke gelegenheid om een daagje Den Bosch te doen!

Rennie zei

Wat moeten jullie genieten van deze voorbereidingen. Succes en heel veel plezier. Mijn vriendinnetjes en ik kijken al uit naar de opening.

Annelies zei

Zo leuk om je voorbereidingen te volgen !

Wietskes Quilts zei

Ha Jeannet,

Deze machine heeft een ruime opening en in combinatie met het quiltframe dat komt zal het prima functioneren.

En hoe het verder zal gaan? Wie zal hem gaan gebruiken?
Daar denken we nog over na. Voor nu is de investering gedaan en wachten we het maar rustig af.

groetjes

Wietske

Heleni zei

Spannend Wietske. Lijkt me een heerlijke machine, vooral door de grotere tussenruimte.
Wat een loeigrote ruimte waar je winkeltje inkomt. Komen er nog meer winkeltjes in?

Ineke B zei

Het wordt steeds spannender op je blog! Het is zo leuk om dat allemaal te volgen.

Prachtige machine heb je gekocht en wat een mooie ruimte waar hij komt te staan.

Heel veel plezier en succes.

Liefs, Ineke

Wietskes Quilts zei

Hoi Heleni,

Nee hoor, er komt een grote gymzaal achter voor 2 basisscholen. Die moet volgend jaar september klaar zijn. De prognose is nog steeds dat wij in het voorjaar van 2014 open kunnen

Het wordt dus gezellig in de Sint Jorisstraat.

groetjes
Wietske

Aangenaam verpozen met Joke zei

Jullie gaan onverstoorbaar door met de voorbereidingen. Heerlijk dat het quiltframe ook al zo snel komt. Kan je er lekker aan wennen en mee oefenen. Lijkt met best spannend.
Groeten, Joke

Anoniem zei

Spannend al die voorbereidingen!
Het komt vast allemaal goed-steeds een stukje verder.
Succes met je borduurwerk.Wanneer begint Zusje hieraan?
Hier ook werk inuitvoering-de r.bessen pluk en de braam te lijfgaan.
goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Miranda zei

Wat een avontuur! Je beleefd allerlei zaken voor al eer je een heuse quiltwinkel kan openen. Geweldig leuk om te lezen ook Wietske...

carina zei

Wat een onderneming lef hoor. Nou ik kom vast een keer kijken haal weleerst een evhte bosche bol mee als jij dan voor de koffie zorgt:).

Berna zei

Nou zo'n bezoekje met Bossche bol zoals Carina beschrijft, lijkt mij ook wel wat. Voor jou ook een meenemen? Dan groei je straks helemaal uit je winkel haha.
Het begint al echt vorm te krijgen je avontuur. Leuk dat je man zich er ook zo mee bezig houdt.
Fijn weekend!

Ineke Hulzebos zei

Als ik dit allemaal zo lees, krijg ik al zin om alles van dichtbij mee te maken, wat spannend zeg!!!
Fijn weekend

Conny's-blog zei

Leuk om jullie avontuur zo te kunnen volgen zeg, veel plezier ervan samen.......liefs.Conny