donderdag 11 juli 2013

Jane gaat (ook) naar Zwolle toe


Gistermorgen om een uur of 9 kwam het eerste whats-appje van Mandy:

Wat gaan WE doen vandaag? Jouw agenda stond toch leeg deze week?

Nou, ik heb een missie vandaag want ik ga nog een keer terug naar Middelbeers. Ik ga namelijk alle ingrediënten om nog een Dear Jane te maken, kopen voor zusje.

"Huh??"

Zusje staat mij trouw terzijde met adviezen, ze luistert, geeft haar mening, helpt met beslissen, kortom zusje is, naast een aantal andere goeie raadgevers,
 mijn meest trouwe steun en toeverlaat.

En zij vindt de Dear Jane in deze authentieke kleuren ook zo mooi.

Oh, maar ik wil best met je mee hoor naar Middelbeers, hartstikke gezellig om daar eens rond te kijken en volgens mij wil Francoise ook graag mee. En dat komt goed uit want zij heeft vakantie, manlief is thuis met Mr. X dus zij kan wel een dagje gemist worden.

En dus haal ik eerst Francoise op uit Vught, rijden we samen naar Son en drinken koffie/thee/water bij Mandy.

Francoise is ook
aangestoken door
het borduurvirus


Alleen blijft zij vooral de hartjes
trouw

En Mandy is al weer bijna klaar
met het nieuwe deel
van de Sweet Hearts


We lunchen in de bossen dicht bij Son


En we drinken heel veel thee


Om 3 uur worden we verwacht in Middelbeers. Nelly spreekt altijd af, zodat ze ook alle tijd heeft.
En dat is heel prettig

Alle  grote klossen
waren net binnen
en dat wist ik

Francoise weet precies wat
zusje en ik nodig
hebben

Zal ik dan ondertussen deze grote
lap ook maar even locken?

Eigenlijk willen wij dit garen
ook wel eens proberen

Ik heb er moeite mee hoor

het is wel heel erg fijn

Voor mij is het geen probleem

Wietske, Hoe doe jij dat met het fijne garen?

Allereerst natuurlijk mijn daglichtlamp er pal boven, en als er niets op TV is borduur ik het liefst zonder bril, als er wel wat op is, zet ik mijn leesbril er nog overheen.

Wij hadden met z'n drietjes een heerlijk dagje uit.

Gisteravond laat kreeg ik deze foto nog van Liesbeth. Leuk om te zien want ze is in dezelfde hoek aan het borduren waar ik begonnen ben.

prachtig, al die roodtinten

En ik heb ook weer een stukje gedaan


Voor zusje wordt het moeilijk kiezen straks want ook de lapjes van de Dear Jane patchen gaat heel goed.

Maar och, wat waren de geluiden op de Dear Jane dag in Naaldwijk ook al weer?????

De Dear Jane? daar mag je best wel 6 jaar over doen!!!!!!!

Fijne dag

groetjes

Wietske

16 opmerkingen:

Judith zei

Wat een heerlijke dag hebben jullie weer gehad! Ik had gisteren een Janiac in huis die al 14 jaar bezig is, dus je hebt echt de tijd!

Jeanny zei

Wat is dit een mooi project! Voor mij iets te groot om in mijn handen te houden.
Lieve groet.

Ineke B zei

De Dear Jane is mooi, zelf ben ik er ook voor gevallen, als ik dit zie gaan mijn handen weer jeuken. Geborduurd is ze ook prachtig! Heel leuk al die verschillende Jane's te volgen.

Else zei

Weer even bijgelezen, zit te genieten van je verhalen over bruid kapsels, quilts en niet te vergeten je borduurwerk SUPER. Fijne dag, knuffel Else

Lida zei

Ik ken er twee die er maar een paar maanden over hebben gedaan, één zelfs gequilt en al in vijf maanden! Maar waarom zou je jezelf opjagen als je ook kunt genieten van je steekjes! Gaaf al dat garen en wat een gezellige dag zo samen! Lekker nagenieten, groetjes
Lida

Rennie zei

Heerlijk blog weer. Dat was genieten met elkaar. Ben zo benieuwd naar de vorderingen!

Anoniem zei

Zus wat heb je er weer een prachtig verslag van gemaakt!!! Zo ieder zijn specialiteit.
En ik wil heel graag een luisterend oor zijn en meedenken!
En zon cadeau? Helemaal te gek natuurlijk! Ik kom het morgen graag halen, kus

Anoniem zei

Zoveel prikkels opgelopen gisteren....
Heb vannacht de dear jane geborduurd ;-)
Groet Mandy

Anoniem zei

Ik zei nog zo: VERSLAVEND!!!
Xx liebetg

Elza zei

Ja heerlijke dag en wat wordt het allemaal prachtig.

Anoniem zei

Ik had een vraag nav dit verhaaltje. Met welk garen borduren jullie.
Die klossen ken ik helemaal niet of zijn die voor de machine. Ik heb nl ook de Jane als borduurpatroon eruit gehaald, maar ik werk vaak met DMC. Of hebben jullie een andere tip.
Leuke verhaaltjes schrijf je!!!!

groeten Anita

Wietskes Quilts zei

Hoi Anita,
Ik gebruik Aurifil, dat is dun garen, je hoeft dus niet te splijten en het zit op een klos. je kunt er inderdaad ook mee op de naaimachine, je kunt er mee quilten.
Je moet dan natuurlijk ook fijn linnen nemen anders wordt het te hol. Maar DMC is natuurlijk ook prima, het is gewoon een persoonlijke keus. Voor de Jane vind ik dit mooi maar ik heb al ontzettend veel met DMC gewerkt en dat werkt ook prettig.

succes en groetjes
Wietske

Suuske zei

Leuke foto's van een gezellig dagje. Het lijkt wel haast een stripverhaal met de teksten onder de foto's! Wat een kleurenpracht, al die bakken vol klosjes.
Moet lachen om Mandy die er zelfs over droomt :-)

Aangenaam verpozen met Joke zei

Ik heb al gezien dat je zus hier heel blij mee is. Nu kunnen jullie samen ervaringen uitwisselen. Wat een gezellige dag hebben jullie gehad. En zo'n geweldige service in die winkel. Dat in je droom borduren herken ik. Komt hier ook wel eens voor.
Groeten, Joke

Annie Kingma.Bonnema zei

Weer een gezellige dag, en mooi de D J borduren
Groetnis Annie

Evelyne zei

Wat een mooi klossen garen!
Je DJ is mooi met die kleuren, zusje zal er vast blij mee zijn. Heerlijk zo samen genieten van die dagjes uit!
Fijn ook dat ze je zo goed met raad en daad kan bijstaan en wie kent jou nu beter dan je eigen zusje!!

Lieve groetjes, Evelyne