woensdag 31 juli 2013

Jane- en Julestijd


Het is rustig hier en dus heb ik alle tijd om met van alles en nog  wat bezig te zijn.

Het borduren ligt buiten op het terras:


Wacht, even wat netter neerleggen zodat jullie het beter kunnen zien


Mooie kleurtjes he?


Binnen op tafel ligt Jules. Ook daaraan heb ik een flink stuk gewerkt.

zo moet hij worden

en zover ben ik nu

En dan ineens ben ik biezen aan het naaien. Gisteren een en eergisteren een. Met tunnels uiteraard. En op de nieuwe naaimachine

Wat een FEEST

en dan krijg je

zomaar allemaal AFFO'S

 Ze hebben ook al een (voorlopig) plekje gekregen in de hal. Als de winkel klaar is zullen ze daar  ergens gehangen worden.

En ze zullen samen met de basisquilt ook te zien zijn op de tentoonstelling van Marleen op 8 september a.s.

Vandaag weer zo'n dag zonder afspraken en verplichtingen, dus jullie raden het al:

Jane en Jules wachten op mij!

Fijne dag

groetjes

Wietske

20 opmerkingen:

Jeanneke zei

Heerlijk toch, van die vakantiedagen die je kunt vullen met louter jubel en jool, Jane en Jules?
Veel plezier ermee, het is en wordt allemaal erg leuk en mooi. Dat belooft wat voor straks, als de stofwolken plaatsmaken voor rollen stof (en de rest)...
Fijne dag en groetjes,

Jeanneke.

Atelier Hartendief zei

Gelukkig is het nu beter quiltweer, het plakt wat minder ;-)
Quilt ze! groetjes Marijke

quilting Jeannet zei

Blijft een heel gezellige quilt, de Jules, de mijne zal, zonder Jules maar MET katten, op de OEQC hangen ter inspiratie.

Bernadette van Gils zei

ziet er goed uit, je Jules en Jane.
veel quiltplezier deze rustige dagen
groetjes
Bernadette

Jet en Zus zei

Heerlijk een dagje aan je hobby, veel plezier en een fijne dag!

groetjes Anita

bep zei

Mooi om te zien wat een energie je hebt om aan alles te werken. Af en toe de meter wat opladen en gezellig verder gaan, gezellige dag,
Bep

M Verheij zei

Wat wordt het allebei super mooi, Dat zal straks prachtig in jullie winkel staan.
Maaike

Bed, breakfast en quilts zei

slaap jij wel eens?, wat een eind borduurwek heb je al gemaakt, prachtig!

Lida zei

Ze zijn leuk geworden, alleen moet je eens een cursus nemen om af te biezen aan één stuk, dan zijn ze helemaal perfect! Groetjes
Lida

marga zei

Heerlijk werken is dat he als er dingen af gemaakt kunnen worden.
Fijne dag.
Marga

Trudy zei

Wat een mooie kleurige borduur-jane wordt dat zeg!

Ik bies zelf idd altijd (net als Lida) in één stuk. Is wat makkelijker bij de hoekjes. Misschien een idee?
Maar ik vind je Juultjes zo óók schattig hoor!

Volgend jaar maar eens een reisje naar Den Bosch plannen om je mooie winkel te komen bekijken!
Geniet maar lekkerrrrrr, Trudy

Marjan zei

Wow, wat wordt jouw geborduurde Dear Jane prachtig!! Dank voor je leuke reactie op mijn blog. Ben heel bieuwd naar je Bossche avonturen! Succes en groeten,
Marjan

Ineke Hulzebos zei

Leuke AFFO's en je borduur schiet goed op. Je Jules ziet er erg mooi uit, zal ook gauw een AFFO worden.
Veel plezier met handwerken vandaag.
Groetjes, Ineke

Saskia Smit zei

Dan wens ik je ook heel veel frobelplezier vandaag.

Sonja- Sezoentje zei

Wat schiet je goed op Wietske, ik volg wegens vakantie niet meer elke dag maar het valt me op hoe vlug je vooruit gaat, je werkjes zien er mooi uit zeg!
Veel plezier, liefs, Sonja

Annie Kingma.Bonnema zei

Leuk die kleine quilts, en ja je schiet lekker op.
Groetnis Annie

Berna zei

Mooie werkstukken en leuk dat je er aparte quiltjes van maakt. Hangt toch iets makkelijker op en je kunt ook nog eens wisselen.
Gebruik je de originele kleuren van het Jane-patroon? Ik heb ook een patroon ervan en volgens mij zijn de kleuren daar een stuk donkerder van.
Fijne middag (in het zonnetje?)

Ineke B zei

Je hebt het tempo er goed in! Heel erg leuk die kleine quiltjes!

Jouw Dear Jane wordt echt een juweel, schitterend!

Liefs, Ineke

Anoniem zei

Hallo Wietske
Zoals je al een paar reacties hier hebt gehad op je biezen wil ik je vragen om eens een middagje bij me te komen in Olst, zodat ik je de fijne kneepjes van het afbiezen kan leren.
Je kunt dit beter gelijk goed leren dan heb je er straks meer plezier van. Kom evt. een keer gezellig met je zus dan maken we er een gezellige middag van haar heb ik ook geholpen met het applikeren.
gr Dineke

Wilma zei

Affo's dat is fantastisch en ook nog van die leuke!
groetjes
Wilma