zondag 28 juli 2013

Hoe kan dat nou, het is toch nog geen kerst?


Volgens mij handwerk ik momenteel alleen maar in het donker. Het begon gistermorgen al bij Francoise waar we in eerste instantie heerlijk buiten zaten, maar waar we eindigden onder de lamp in de kamer vanwege het slechte weer met enorme hoosbuien.

Gistermiddag, na eerst 3 keer buiten-binnen-buiten-binnen-buiten-binnen te zijn geweest, besloot ik niet meer zo onrustig te doen en gewoon binnen te blijven en de airco aan te zetten.

he, he eindelijk rust..........

En ik ontdekte dat ik de maand augustus van mijn dagboek nog niet in elkaar had gezet. Meestal doet mijn lief dit voor mij, maar nu met de nieuwe machine, wilde ik het zelf ook even proberen. 

Het quiltframe staat inmiddels veilig opgeborgen voor later, eerst moeten we de nieuwe naaimachine wat beter leren kennen.

ik kan weer een
maand vooruit

wat een weelde zo'n mooi
exemplaar. het gaat allemaal
haast vanzelf

Ik wil ook weer aandacht geven aan de Fabric Wonderland, je kunt tenslotte niet een jaar lang alleen maar gaan zitten borduren, er zijn meer leuke dingen te doen. 

dit is het geheel

en het gaat om deze bloem

vandaag ook maar eens
wat in elkaar zetten

Onze kleine jongens vermaken zich momenteel kostelijk bij de Spaanse familie. Het weer laat te wensen over, het regent veel daar in het Noorden, maar ze hebben afleiding genoeg. 


En dan ontdek ik, althans dat denk ik, voor de derde keer op rij een fout die herstelt moet worden. Alleen het is al laat, en al vele uren donker, dus ik besluit eerst maar naar bed te gaan, om er vervolgens


om 3 uur weer uit te gaan en na nog een keer uithalen te ontdekken dat het helemaal niet fout was. Het blijft lastig om de stiksteekjes van de randen op de goede plek te krijgen, zeker omdat de kruisjes allemaal een en dezelfde kant op moeten. Daardoor houd je je borduurlap wel eens in een stand die behoorlijk "tegendraads" is.

en ziedaar, wederom
keurig tussen de lijntjes

Fijne dag allemaal, hopen dat het nu wat koeler wordt voor diegenen die er niet zo goed tegen kunnen.

 enne Juud blijf je een beetje uit de zon daar in die hitte in dat verre vakantieland ??????


groetjes

Wietske

15 opmerkingen:

Suuske zei

Ik heb je Jane gisteren in het echt mogen ontmoeten en ach wat is ze prachtig! Complimenten hoor Wietske, wat kun jij borduren!

Françoise zei

Lekker borduren, naaien etc op deze zondag. En natuurlijk verder met alle leuke ideeën.

quilting Jeannet zei

Van mij mocht het een ietsje minder warm Wietske, en ik ben op mijn wenken bediend, na de verfrissende regenbui is het nu héérlijk!Mooi wordt je borduurwerk, en wat erg....iets uithalen wat helemaal niet fout bleek te zijn.

Jet en Zus zei

Ik vind dat warme weer heerlijk, tenminste als ik vrij ben, helaas is dat nog niet zo, maar duurt het niet lang meer! (gelukkig)
Ach en dat foutje wat geen foutje was komt vast door het mindere licht!

Groetjes Anita

En het staat ook nog op mijn to do lijstje, maar dan op een iets andere manier, daar ga ik in de vakantie mee aan de slag, als mijn hexjes er niet onder lijden tenminste, daar heb ik zo een schik van (Twense uitdrukking)

Anoniem zei

Tja met zulke ienieminnie steekjes is het allemaal lastig te zien. Balen om iets wat goed is uit te halen en nog wel om drie uur 's nachts ;)
Veel quilt- en borduurplezier vandaag.

Groet Mandy

Lida zei

Even bij gelezen, wat ben je druk, groetjes
Lida

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat ga je hard met de Jane. De kleuren maken het ook erg vrolijk. Fijne dag verder, Joke

Annie Kingma.Bonnema zei

De DJ word toch echt heel mooi, mooi de kleuren.
Mijn nieuwe machine is ook zo fijn om daar mee te werken
Groetnis Annie

Ineke Hulzebos zei

Net op Facebook gereageerd, dus zal het maar niet meer herhalen ;-) Maar later zag ik dus dat het geen echte fout was geweest.
Fijne zondag

wilma oud zei

Oh, wat erg, midden in de nacht eruit en dan blijkt het voor niets geweest te zijn. Het is ook wel allemaal erg klein, vind ik persoonlijk, maar ik bewonder je werk en je moed om lekker verder te gaan. Fijne zondag nog. Groetjes Wilma

Anoniem zei

Wat jammer dat je iets hebt uitgehaald terwijl het niet nodig was geweest! Maar het wordt wel erg mooi en zag nu ook dat je er lijntjes tussen hebt om de blokken aan te geven-mooi.Kun je geen gekleurde naaigarendraad aan de bovenkant rijgen? Dan weet je zeker dat je het op de goede manier vasthoudt.
Succes en gezellige zondag!
groetjes,Truus uit Drenthe

Hermie zei

zo gaat het mij soms met het tekenen, ineens zie ik een fout en dan moet ik weer opnieuw tellen, maar ik schiet ook lekker op, alleen nog niet op stof geborduurd.
Haal je de randjes weer uit, of laat je ze zitten?

marga zei

Het is wat met dit weer. Het is alles of niets maar je kunt er behoorlijk mee van slag raken. Ik vind de kleuren van de wondeland geweldig en heb diep respect voor al die dames die met de Jane aan het borduren zijn. het lijkt mij een behoorlijke klus.
Groeten
Marga

Trudy zei

Het is nét een italiaanse tegelvloer, je Fabric Wonderland! Hij (zij) wordt pràchtig! Hoe ver ben je nu?
groetjes en sterkte met de warmte, Trudy

Johanna zei

Wietske, slaap je eigenlijk nog wel ;)....?