zondag 1 september 2013

Wat moet je doen........


Stel nou dat je:

Je moeder in Groningen wilt bezoeken, naar de open dag wilt in Staphorst, en ook zusje en zwager wilt ontmoeten.

Dan ga je gewoon heel erg vroeg beginnen

Makkelijk bloemetje mee
voor mams, ze moet er
geen werk van hebben

Kijk, dit mis ik nou zo
in het Babantse
Heerlijk!!!

wel even afwassen natuurlijk
mams kan dit zelf
niet meer
 allemaal

Vorig jaar hebben zusje en ik een sprei voor haar bed gemaakt met allemaal bloemen erop. Ze heeft er nog steeds veel plezier van


Na de koffie vertrekken we naar het grote restaurant beneden want er komt nog meer bezoek.
Mams heeft genoten van de foto's die nu al van de aanstaande bruid gemaakt zijn. Helaas kan ze er deze week niet bij zijn. Het jonge stel trouwt immers midden in de bossen, en de reis erheen is echt te vermoeiend.

Maar we gaan straks mooie foto's sturen hoor
de bloemen in de tuin
bij mams weer helemaal in stijl

Ik kan me niet voorstellen
dat de bewoners
gebruik maken van deze banken
maar het ziet er bijzonder
smaakvol uit

Onze volgende stop was de open dag in Staphorst. Daar wilde ik graag heen om haar te ontmoeten.


Ze legde het gebruik uit van de appliquick set. Nou als je die kleine priegelstukjes ziet dan snap je ook wel dat je gereedschap nodig hebt om dit mooi te krijgen


onvoorstelbaar mooi

ik was verbaasd

hoe ienimieni klein
het was 

Buiten hingen 2 DJ's, maar eerlijk is eerlijk, deze vond ik het mooist. En dan is het zo leuk dat je precies kunt nagaan waar jij met je borduurwerk mee bezig bent.


Ook heel bijzonder, een basisquilt waarbij in de lege blokken duidelijk ruimte is om te leren door te quilten


We hebben weer veel mensen gesproken, mooie dingen gezien en, na afscheid genomen te hebben van zusje's vriendinnetje hebben we samen met de mannen (die zich goed vermaakt hadden in de Zwolse binnenstad) nog een hapje gegeten.


We zijn op tijd naar bed gegaan en mochten jullie je nou afvragen hoe het met de JURK afgelopen is?

Die hangt veilig aan de kast in onze logeerkamer


Wij nemen hem mee in de auto, jongste's auto is vol omdat we ook een paar nachtjes in een hotel gaan slapen met z'n allen. Vooral Laurens verheugd zich enorm want hij mag bij opa en oma op de kamer


Soms is de voorpret net zo leuk als de festiviteiten zelf

groetjes

Wietske

16 opmerkingen:

Coco zei

Ik doe net mijn ogen open en heerlijk daar ben je alweer. Van jouw blogje lezen wordt ik altijd zo vrolijk...
Fijne dag vandaag,

Heleni zei

Zó, dat was weer een drukke leuke dag voor jou Wietske.
Nog een paar daagjes hè. Volgens de berichten schijnt het mooi weer te worden wat natuurlijk sfeer verhogend is. Hoor je je dochter nog niet zingen: morgen ben ik de bruid?

Hermie zei

wat een gezellige dag, en fijn dat je alles in een dag hebt kunnen doen.

Sis Voorn zei

Wie zoekt nou zulke bankjes uit voor oudere mensen ?!?!
Met het oog uitgezocht... niet met het verstand...
De blauwe Jane is schitterend !
Jullie adrenalinepeil zal wel al aardig hoog zijn ;-) met al die feesten in het vooruitzicht !
Veel plezier

Wietskes Quilts zei

nee, helaas onze kinderen zingen niet. Ikke daarentegen wel hoor!!!!!
groetjes
Wietske

Lida zei

Leuke dag en veel gezien, maar nu een spannende en mooie week voor de boeg, veel plezier gewenst en het jonge paar veel geluk.
Groetjes
Lida

Jeanny zei

Mooie dag is dat geweest en nog een mooiere in het vooruitzicht!!
Ik was vrijdag in Den Bosch en weet nu waar de quiltwinkel gaat komen. Ik heb onder jullie naambordje gestaan ;-)
Fijne zondag

Anoniem zei

Wat klein waren die stukjes van de LE he?Niets voor mij dat gepriegel met pennetjes en lijmstick en papiertjes.Hou van priegelen,maar doe gewoon mijn manier van appliceren-veel vlugger en ook netjes.
rustige zondag
groetjes,Truus uit Drenthe

Elza zei

Wat kun jij veel op 1 dag, daar ben ik jaloers op.
Heel fijne dagen nog en straks genieten van het feest.
Groetjes ELza.

Anny zei

Wat een volle dag! Die priegelstukjes leerde wij bij Ted Storm maken om een kartonnen malletje... En geniet van de voorpret!

Jeanneke zei

Oooooo, die koek van Knol... Buitengewoon! Als ik 'Stad tou ga', ga ik vanaf het station steevast eerst naar het Zuiderdiep :>)
Ik ben groot geworden met hun kantkoek, die een delicatesse op zich is en dan heb ik het nog niet eens over al die andere heerlijke soorten.
Een dag uit duizenden gewenst van de week en een lang, lief en gelukkig leven samen voor het jonge paar.
Moeder van de bruid zijn, is heel speciaal. Geniet ervan, Wietske.
Groetjes,

Jeanneke.

Annie Kingma.Bonnema zei

Weer een volle dag, en mooi ook.
Je kan veel op een dag, bij mij word dit toch wel ietsje minder.
Maar klagen doen we niet.
Het is heel mooi het appliqueren.
Een fijne dag vrijdag,
Groetnis Annie

Floor zei

Had al gehoord dat er een quiltwinkel zou komen in Den Bosch, maar wist niet dat die van jou was. Maar goed, de winkel is er nog niet, dus afwachten, ben benieuwd hoor.
Kon eerst je blog niet vinden, maar is gelukt, Google weet alles.
Jullie hebben het ook heel gezellig gehad lees ik. Heerlijk om een quiltwinkel te bezoeken hè.
Groetjes,
Floor

ria vogelzang zei

Hallo Wietske en Zusje, wat was het gezellig om jullie te ontmoeten!
We gaan elkaar zeker nog eens zien, hoor! Heerlijk om van elkaar en ieders werk te genieten, he?! Ik vond het een topdag!
Nog een fijne zondagavond en een heel bijzondere week gewenst!
Lieve groet, Ria.

Ineke Hulzebos zei

Wat ben je toch weer inventief, een hele dag volgepropt met bezoekjes enzo.

Veel plezier deze week, met de voorbereidingen en het feest!!!

Janny zei

Nou jij hebt een drukke gezellige dag gehad! Ben benieuwd naar de trouwjurk! Ja de voorbereidingen zijn minstens zo leuk, een fijne dag,

Groeten Janny