vrijdag 20 september 2013

De tandenfee


Mijn dag begon vroeg gisteren, ik wilde de trein van 8 uur nemen vanuit Eindhoven. Het is altijd heerlijk om eerst even met mijn lief mee te rijden naar deze stad, wij vangen dan 2 vliegen in 1 klap:

Ik zit eerst eens even bij te komen van het douche- en aankleedritueel 's ochtends vroeg want mijn lief rijdt en ik suf een beetje, en het is natuurlijk goedkoper om eerst mee naar Eindhoven te rijden.


De reis ging voorspoedig, geen oponthoud en Valentijn stond al op het station te wachten met zijn mamma.

En dan begint 

HET GROTE GENIETEN!

voorlezen waarbij Valentijn
alle laatste woordjes van
 de regels al uit zijn hoofd
kent

 En blokken stapelen. Eindeloos blokken uit de mand pakken, naar de tafel brengen, stapelen, kleur benoemen, omgooien en weer nieuwe halen en opbouwen.
Ongelooflijk, wat een energie


En, dit kleinkind zingt:

de hele dag!!!

Natuurlijk had ik mijn oppasmoment want middelste moest even weg


Maar ook daar in huis is gelukkig een 
stofzuiger


een sopdoek


En ook de wasmachine ontbreekt niet


En als mamma weer terug is, houdt zij zich weer met de kleine man bezig


zodat oma nu even iets voor zichzelf kan doen



En dan is het alweer de hoogste tijd om grote broer Laurens op te halen


En mag ik van de juf even in de klas kijken waar hij zit

Ik heb een bijzonder
lange kleinzoon

En waar is nou die dobbelsteen voor? Een rood rondje: dan moet je stil zijn. Een groen rondje: dan mag je praten en een vraagteken:

DAN MAG JE IETS VRAGEN

Misschien moet ik deze attributen straks in de winkel ook maar aanschaffen.......

kijk oma, mijn eigen laatje

de afgelopen week hebben we de woordjes buik en neus geleerd en morgen leren we het woordje oog


Kunnen pappa en mamma dit weekend mooi even gaan oefenen


En als de school uit gaat? Dan zet de conciërge gewoon een hek in de straat.

GEWELDIG


En dan gaan we de tand van Laurens bekijken. Hij ziet er prachtig uit, maar er zijn nog 2 losse. Deze is eruit gegaan doordat hij heel hard beet op een stokbroodje met chocopasta.

t'is maar dat we het weten.......


En dan zijn daar de centjes voor de spaarpot. Een heerlijk ritueel. Ik gaf hem een briefje van 5 euro maar hij wilde liever munten.
En als ik bij vertrek terug naar Eindhoven de gezichtjes zie van de jongens?

Dan wil ik eigenlijk niet naar huis


Op de terugweg hebben mijn lief en ik een tussenstop gemaakt bij Ikea. Lekker makkelijk om een hapje te eten en om wat spullen aan te schaffen. Wij gaan onze slaapkamer aanpakken, die moet toch leeg want er zit een grote lekkage op het plafond en als je dan toch bezig bent:


Dan begin je uiteraard bij je huisleverancier.

Straks hebben we een afspraak bij de gemeente en ik hoop dat er nu eindelijk nieuws over de verbouwing beneden is, want het is er al heel lang

OORVERDOVEND STIL!!!!!!

Morgen weer meer
groetjes

Wietske



18 opmerkingen:

KijkDaarIs zei

Wat een gezellig dagje heb je gehad...heerlijk met kleinkinderen....
Hopelijk kunnen ze weer snel lawaai maken beneden.....
Fijne dag!!

Heleni zei

Dat was weer een 'quality time' dagje Wietske. Heerlijk.
Je zou toch horende doof worden van zoveel oorverdovende stilte rond je winkel zeg. Bah, en je wilt zo graag verder. Maar je weet het, de ambtelijke molens........

Ons slaapkamerkluskarwei zit er bijna op. De vloer nog polishen maar dat duurt even voordat het droog is. Maar morgen is alles spic en span.
Veel succes met jouw slaapkamer.

Judith zei

Wat een heerlijke dag, even dacht ik dat je bij de huisleverancier was voor de winkel....... Ach een slaapkamer, is ook leuk natuurlijk, maar........ Zeg ga toch niet vertellen dat "ze" achterlopen op schema? Enne groen/rode/vraagtekens blokjes op een quilttafel? Nee, lijkt mij geen goed idee. Nog even en je komt ook met een sleutel! Sleutel om je nek en je mag plassen. Goed weekend en heel veel succes in de slaapkamer!

Sis Voorn zei

Dan wens ik je veel ruis voor dit weekend ;-)

Rennie zei

Leuke dag heb je achter de rug. Je gaat ons toch niet laten schrikken he met achterlopen. We volgen de verhalen op de voet hoor. Succes!

Anoniem zei

Gezellig dagje, zo te lezen.
Dat is als ze wat verder weg wonen.... dan maak je er een dagje van ;-)

Fijn weekend.

Groet Mandy

Anoniem zei

Oh Wietske wat leuk...... ik heb een kleindochter die "student" is in groep 3 en ook zij heeft een tafeltje dat net iets boven de rest uit komt. En dan die trots van oma! ik herken het zo. Als je eenmaal oma bent zijn alle clichés waar. Ik nam me voor om zeker niet een foto van mijn kleinkindjes bij me te hebben (MIS) ik zou ze zeker niet verwennen (MIS) ik zou nooit (of ze weinig mogelijk) over ze praten (MIS) Laten we maar gewoon de oma zijn waar de kinderen met een warm, veilig gevoel aan terugdenken want wij worden nu zo warm als we alleen al aan ze denken. Het is echt genieten.
Oma groetjes van Jeanny (zonder)
Oh ja en quilten voor de kleintjes is ook zo leuk hè

Marguerite zei

Wat een leuke dag heb je achter de rug zeg!
En veel succes bij de gemeente. Als je iets graag wilt duurt het wachten altijd lang.
Groetjes Marguerite

carina zei

Wat een heerlijke dag en dan ook nog de energie hebben om ikea door te lopen!
Mijn mannen zijn nog wat te jong maar ooit lojkt mij het ook fantastisch om oma te zijn, en anders wel van mijn nichtjes.... Balen dat de gemeente zo aanhet vertragen is.

marion zei

lawaaimaken moeten ze zeker beneden maken, we wachten met smart op je winkel. Ben helemaal niet nieuwsgierig hoor. Maar ik geniet van je blogjes waardoor het allemaal wel gaat leven

Anoniem zei

Succes vandaag,en je weet-het is voor mij een bijzondere dag,dus het komt goed bij jou!!! (lol)
succes met alles.
groetjes,Truus uit Drenthe

Floor zei

Dat je dat allemaal in één dag hebt gedaan! Het lijkt wel of je een week bent weggeweest.
Maar het ziet er gezellig uit.
Die dubbelsteen straks in de winkel?
Ligt dan wel eens de rode kant boven?
Dat hoop ik van niet voor de klanten hoor.
Doe maar het vraagteken.

Monica zei

Het is en blijft altijd genieten met de kindjes hè!. Succes met de verbouwing van jullie winkel

Ineke Hulzebos zei

Wat een gezellig dagje met je kleinkinderen!

marga zei

Mooi he om zo'n dagje met het kroost op te trekken maar ben je na afloop dan niet vreselijk moe. Uiteindelijk is het geen dagelijks werk meer als je oma bent.
Dat bord op straat vind ik een prachtige oplossing bij school. Ik heb vroeger heel wat keren op de straat gestaan als oversteek moeder en net op het moment dat je er moest staan ging vaak regenen.
Groeten
Marga

conny's quilts zei

Wat een gezellig verhaal. Heerlijk zo op te mogen passen op je kleinkinderen.

Anny zei

Oh, dus jij bent de tandenfee! Wat een gezellige dag. En wat zijn je dancing dollies lief. Heel anders dan die ik zag van Ingrid (Supergoof). Prettig weekend. Anny.

Evelyne zei

Wat een heerlijke dag heb je gehad, samen met de kleinkinderen, heerlijk!!!Jammer dat het beneden zo stil is , stiekem hoopte ik dat ze voor zouden lopen, ik ben n.l in december 3 weken in Nederland en had gehoopt je weer eens te ontmoeten en een kijkje te kunnen nemen in je quiltshop. Ik ben erg benieuwd!

Fijn weekend en lieve groetjes, Evelyne