dinsdag 17 september 2013

Zomaar


En dan krijg ik een berichtje van Liesbeth, vriendinnetje en buurvrouw van vroeger, uit Eindhoven.

Kom je kijken? Mijn Dear Jane is helemaal klaar.
Hebben jullie ooit een geborduurde AFFO in het echt gezien van deze schitterende blokken?

Nou, ik niet!


Eindeloos mooi, en je blijft er maar naar kijken. Liesbeth heeft mij beloofd dat Jane straks een poosje in de winkel mag hangen.

ik denk niet

dat ze haar

heel erg lang wil missen

En nu? 

Nou, Liesbeth begint weer opnieuw, alleen nu met allemaal felle kleurtjes. Ze heeft zoveel restjes borduurgaren, meer dan genoeg om Jane nog een keer te maken. Ze heeft als variatie nu de blokjes gemarkeerd door er grijze vierkantjes tussen te borduren.


Heel verrassend


Ik kreeg  een cadeautje gistermiddag van Liesbeth, een prachtig zelf gemaakt servet


Ik heb er ook al een mooie plek voor gevonden


Niet liggend in de kast in ieder geval

Ook zomaar:

Weer een rand van de Fabricwonderland af. 2 randen in 1 keer. Heerlijk dit soort werkjes 's avonds bij de TV, als alles van te voren al gesneden is natuurlijk. Voordat je het weet is het weer klaar. Nu de komende tijd beide randen in elkaar zetten en dan kunnen ze aan de cirkel gezet worden.


En ik ben weer begonnen met zingen. Iedere maandagmiddag zingen met een aantal liefhebbers, de meest prachtige muziek. En dat is zo leuk om te doen, ik heb het echt gemist. Er waren de afgelopen tijd geen vieringen, geen concert, helemaal niks.



Gelukkig beginnen we binnenkort ook weer met ons eigen koor te zingen in Eindhoven. Ook dat heeft een aantal maanden stil gelegen en wordt nu weer opgepakt. 

Tegen de middag maar eens even de TV aan zetten om te kijken of onze nieuwe koning de troonrede inderdaad opleest vanaf zijn I-Pad.

Kan ik mooi ondertussen mijn storm op zee afmaken.............

Ik ben heel benieuwd......

Fijne dag

groetjes

Wietske

25 opmerkingen:

Suuske zei

..... Ik ben er stil van....
Práchtig Liesbeth! En dat je dan de moed hebt om nogmaals te beginnen aan zo'n mega borduurwerk.. Ik kom jouw Jane zeker bewonderen als ze bij Wietske in de winkel is.

Simone zei

Wat prachtig, de geborduurde Jane!!! En wat een moed om dan gewoon weer opnieuw te beginnen... Wel heel leuk met die vierkantjes ertussen.

Jeanny zei

Een grote pluim voor Liesbeth !

KijkDaarIs zei

Werkelijk prachtig!!!
en wat een moed om gelijk aan de volgende Jane te beginnen..!!..;0)
Fijne dag

Rennie zei

Wat een verwennerij. Ik kan me voorstellen dat je gemotiveerd raakt. Ben benieuwd wat je met je cadeau gaat doen. En hihi de troonrede van z'n iPad. Giller en dan Maxima licht rappend.

stitchesandbeads zei

Wat een mooie Jane in kruissteek , applaus voor de maakster.
Wietske ik ben dankzij jouw blog ook aan de Jane in kruissteek begonnen.
Misschien een wild idee maar zou je als je winkel open is niet alle geborduurde Janes kunnen showen ? De mijne mag je ook lenen.

groetjes
Geke

Wietskes Quilts zei

Helemaal geen wild idee hoor. Wij krijgen veel muurruimte in de winkel en we gaan een "wall of fame" maken. En daar zullen zeker alle Jane's een plek krijgen. Daarom ben ik zelf ook hard aan het werk:)
Maar er is nog zoveel meer wat leuk is om te maken. Komt zeker goed met jouw Jane, graag zelfs.
groetjes
Wietske

Coco zei

Heerlijk wat een verwennerij bij jou in het Brabantse....zou daar ook zo graag weer willen wonen.

Marguerite zei

Wat is de Jane geborduurd mooi zeg!
En dan meteen aan nog eentje beginnen. Super.
Dat wordt showen.
En dan de servet, nou voor mij is het een kleedje hoor!
Groetjes Marguerite

Anoniem zei

Wat een prachtig geborduurde Dear Jane. M'n komplimenten aan Liesbeth hoor en wat knap dat ze er nog eentje aan het maken is. Wel leuk die grijze blokjes er tussendoor en wat fellere kleuren. Ik ben van de felle kleuren nl. En het servet met, denk ik, Hardangerwerk. Knap om dit allemaal te kunnen. Ik hou me bij het patchen en quilten, maar kan met heel veel plezier van ander handwerk genieten.
Groetjes, Lenny

Floor zei

Zingen.... dat lijkt me ook wel heel erg leuk.
De moed om direct weer aan een nieuw D.J. te beginnen als de andere net klaar is....
Ook geborduurd is ie mooi.

Monica zei

De geborduurde jane ziet er schitterend uit, succes met al je werkjes

Anoniem zei

Wat een kanjer is "jouw Liesbeth" !!!
Hoeveel uren zitten bij haar in een dag (LOL)
Weer een reden temeer om straks naar Den Bosch te komen.

Jeanny (zonder)

Sonja- Sezoentje zei

Oooh, wat is die geborduurde Jane mooi, ik krijg er zo een zin in maar mijn dag heeft maar 24 uren ;)
Ze heeft wel moed zeg, om nog een tweed keer te beginnen :)
mooi dat hij bij je in de winkel mag!
Liefs, Sonja

Manuela zei

Die Dear Jane Stickerei von Lisbeth ist wunderschön.

Liebe Grüße
Manuela

Anoniem zei

Wow... wat prachtig die dear jane van Liesbeth.
En de nieuwe variant inderdaad ook weer schitterend.
Het borduurvirus heeft me inmiddels ook te pakken :-)
Je fabricwonderland wordt ook mooi! En lukken je kruisjes in het halfdonker?? Vijf uur is wel vroeg hoor ;-)
Goed van je dat je weer lekker gaat zingen!
Groet Mandy

marion zei

wat een pracht, mooie DJ, mooie nieuwe DJ, prachtig cadeautje, en een lekker cadeautje voor jezelf........

Annie Kingma.Bonnema zei

Is wel heel mooi die geborduurde D J, en mooi cadautje krijg je toch zomaar.
De puntjes liggen mooi in de cirkel

Groetnis Annie

Anoniem zei

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie lieve complimenten, ik word er stil van. Lieve Wietske, bedankt voor de aandacht. Dikke kus, Liesbeth

marga zei

Een geweldig borduurwerk hij is erg mooi geworden.
Groeten
Marga

Aangenaam verpozen met Joke zei

De dear Jane van Liesbeth is prachtig geworden. En dan de moed om gelijk weer te beginnen.
Heerlijk dat het straks bij jou in de winkel mag hangen. En zelf ga je ook al zo hard met de Fabric wonderland. Jij hebt echt veel energie.
Groeten, Joke

Saskia Smit zei

Heel inspirerend weer . Ik kijk uit naar je winkel.

Marja zei

Wat een mooie Dear Jane heeft Liesbeth gemaakt. Wat een geduld.

Hermie zei

Hij is schitterend de geborduurde DJ, en je wonderland ziet er ook mooi uit.

Grit zei

Wundervoller DJ.