maandag 23 september 2013

Druk weekend


Soms heb je zoveel te doen dat het ook niet meer helpt om vroeg op te staan.

Gisteren zijn we naar de Kreavakbeurs geweest in Apeldoorn. Een beurs, alleen voor winkeliers bestemd. Eigenlijk best wel een beetje lastig om zo voor de eerste keer rond te lopen en om te kijken vanuit de achtergrond dat je naar spullen kijkt die je wilt verkopen. Ik merkte dat ik geneigd was om  stoffen te willen kopen die ik gelijk gebruiken wil.

Jullie kennen het wel, dat gevoel van: O, wat een mooi stofje en wat zal ik er eens mee doen.

Dat is lastig, maar het komt wel. We hebben nog even tijd!


Natuurlijk hingen er hier en daar wel quilts, hele mooie zelfs, maar ze zijn als voorbeeld opgehangen om de stofkeuze van de firma weer te geven, en niet zozeer om de quilt te presenteren


Maar er hingen wel prachtige exemplaren waar ik zeker iets mee ga doen

dit was voor mij
een echte topper

Ook winkeliers kunnen workshops volgen en dan daarna zelf de lessen gaan geven in hun winkel.


Ik ga het dus druk krijgen de komende tijd, want er zaten veel leuke activiteiten tussen die ik graag in mijn winkel zou willen (laten) doen


Zusje heeft alvast voorgeproefd en een workshopje gedaan op de beurs




deze felle stofjes

of de wat rustiger


Borduurwerk was er ook genoeg. Ook een leuk concept vond ik, dat wanneer je een bepaald aantal pakketten koopt, je er gratis een geborduurd exemplaar bij krijgt zodat je niet eerst zelf aan de slag hoeft om een voorbeeld te hebben.



En tijdens de lunch schuift Bep gezellig aan.


Zaterdag zijn we de hele dag aan het ruimen geweest.
Ons bed gaat naar de logeerkamer, wij krijgen een nieuw bed en dan moeten ook de kasten verplaatst worden. 
Tjonge jonge wat een klus.
Hier zijn we nog wel even mee bezig want als de slaapkamer dan toch leeg is over een paar weken zal er ook geschilderd moeten worden. En voor het grote werk hebben we schoonzoon nodig
die nu nog met z'n bruid in Amerika zit.

Zondag halen wij ze op van schiphol
en
we zitten voorlopig dus nog wel even in de troep......


En dan had ik jullie nog beloofd terug te komen op ons overleg met de gemeente. 
Vrijdag hebben we weer een vergadering gehad en, zoals verwacht, het archeologisch onderzoek gaat meer tijd vragen dan gepland.
Wij wonen bovenop de mooiste schatten die eerst in kaart gebracht moeten worden.

Dus dames, geduld!!!!!!!!

En ik weet het: dat is moeilijk, zeker voor ons. Ook wij willen graag verder maar je kunt sommige dingen nou eenmaal niet afdwingen.

En we zitten echt nog goed op 1 lijn hoor met de ambtenaren. 


Weet je waar deze gaten voor zijn? De gemeente boort alvast gaten in de nieuwe muren van het stadskantoor om de vleermuizen op tijd voor de winter de kans te geven een nieuwe plek te zoeken om te overwinteren. Er moet immers in het najaar eerst enorm gesloopt worden.

Dat vonden wij nou wel weer leuk om te zien

wij krijgen dus
zogenaamde
"voordeurdelers"

Ik houd jullie uiteraard op de hoogte

Fijne (zonnige) dag

groetjes

Wietske

23 opmerkingen:

bep zei

Wietske , het was heerlijk even bijbeppen onder het genot van een broodje kroket, gezellige dag,Bep

quilting Jeannet zei

Dat is vast een heel gezellige dag geweest Wietske, al was het alleen al om dat broodje kroket......(lol)Mooie quilt van Sue Dailey.

KijkDaarIs zei

Ja wat is er dan veel te zien hé!!
best moeilijk om keuzes te maken...;0)
vleermuizen in de spouw??..getsie...;0)))
Fijne dag..

Atelier Hartendief zei

Jammer dat ik je niet heb gezien op de Kreavak, ik was erg vroeg. Wie weet zie ik je dit najaar nog bij Rinske, daar ga ik ook wel eens heen.
Groetjes Marijke

Rennie zei

Heerlijk blog ik genoot er van. Drukke bezigheden lees ik. Let op sommige levertijden. Kan soms een drama zijn.

Marguerite zei

Wat een heerlijke dag heb je weer achter de rug.
Al lijkt het me wel lastig op een beurs rond te lopen en niet alleen te denken aan je eigen lievelingskleuren. Je moet zo meteen iedereen mooie stofjes aan kunnen bieden. Leuke borduurpatronen laat je ook zien. En wat leuk/lief dat er al aan de vleermuizen gedacht wordt.
En jij succes met de rotzooi in huis. Al heb je genoeg in je hoofd dat je door de rotzooi heen kan kijken.
Groetjes Marguerite

Suuske zei

En ik had het geluk dat ik meemocht! Leuk hoor om dat eens mee te maken. En ach wat een prachtige stofjes heb ik gezien. Heel jammer dat we niet meteen konden kopen hè?!
Maarre.... felle kleurtjes of toch de wat rustigere tinten?? Gewoon allebei!! :-)

Fijne dag!

Lida zei

Leuk om mee te maken en wat een keuze! Groetjes
Lida

Anoniem zei

Zo dat was een behoorlijk druk weekend! Hoe hou je het vol!
Moeilijk om niet alleen te denken aan je eigen stofkeuze,maar ook aan die van anderen.Succes met het maken van een goede keuze.
Hier zondag het huis vol visite-druk en heel gezellig.Lekker kunnen knuffelen met nieuwe kleinzoon en genieten van kleindochter.
Sterkte met alle bende en het opnieuw klaarmaken van de slaapkamer.
zonnige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Marjan zei

Spannend zeg, zo'n vakbeurs. Maar lijkt me inderdaad best lastig om er met een andere, meer "zakelijke" blik rond te lopen... Wat leuk, die toekomstige voordeurdelers!

ria vogelzang zei

Wat lijkt me dat leuk!! Al die nieuwe stoffen en ideeén te zien en meteen ook workshops te doen!
Een pracht-dag!
Geniet van je voordeur-delers..... wij hebben een achtertuin-deler.. Elke avond-schemering is het een vliegshow van je welste.... Zo mooi!! Daar kijk je echt voor je plezier naar!
Liefs, Ria.

Judith zei

het is zeer zeker niet niets om een winkel op te zetten...knap hoor! en wat fijn dat de gemeente eraan denkt om de vleermuizen een nieuw onderkomen te geven, Top :0)

Johanna Faber zei

Wat een leuke dag heb je gehad en veel ideeen op kunnen doen
Wat apart van die vleermuizen
Groetjes en een fijn week Joke

Sis Voorn zei

Zeer verleidelijk zo een beurs lijkt mij... gelukkig heb je een verstandige zakenman naast je.... volgens mij goed om emotieaankopen in te binden ;-)

Floor zei

Wat een verleidingen allemaal, en nu moet je echt met andere ogen gaan kijken.
Heb wel gehoord dat je sommige stoffen een half jaar van te voren al moet bestellen. Lijkt me ook niet makkelijk.
En dat babyquiltje is echt een toppertje!

H Haan zei

Leuk om te horen over de kreavakbeurs. Ik zou daar ook best eens willen rondkijken.
succes verder met je winkel.

marga zei

Mijn hoofd zou te klein zijn op zo'n beurs. Alles is mooi om te zien te maken en te kopen.
Heel veel succes met alles.
Groeten
Marga

Sonja- Sezoentje zei

Moeilijk lijkt het me wel om tussen al dat moois een gevarieerde keuze te maken. Misschien is meer tijd hebben niet altijd een nadeel ;)
Fijne week, liefs, Sonja

Ineke Hulzebos zei

Wat er allemaal bij komt kijken zeg! Maar zo'n vakbeurs is altijd goed om je een beetje te oriënteren. Leuk dat je even gezellig met Bep hebt ge-luncht.

Groetjes, Ineke

Judith zei

Als je zus een keer niet kan mag ik dan je zusje zijn? Broodjes kroket vind ik ook heel erg lekker!

Saskia Smit zei

Wat een prachtige dingen laat je ons zien. Daar zou ik ook wel eens willen rondlopen. Dat lijkt me puur genieten!

Annie Kingma.Bonnema zei

Best moeilijk zo veel keus, en mooie materialen en wat nog meer.
Prachtige quilts ook
Groetnis Annie

miekequilt zei

O wat hoop ik toch dat het allemaal een beetje snel gaat . Een nieuwe winkel in zden Bosch: mijn schoonzusje en ik kunnen niet wachten.