woensdag 18 september 2013

Wij moeten wennen aan zelfredzaamheid


Ik denk dat dit wel zo ongeveer de "hoofdboodschap" was gisteren.



Nou, ik weet het niet hoor, maar volgens mij zijn wij daar toch al aardig bedreven in met elkaar.


Maar het was leuk om alles om de troonrede heen een keer uitgebreid te zien. 
Tot 2 jaar geleden zag ik dit soort reportages nooit zo omdat ik altijd aan het werk was, maar nu was ik er gisteren eens even goed voor gaan zitten.

en dan is mijn
huiswerk

voor deze maand
zomaar af.

Over zelfredzaamheid gesproken:

Laurens heeft gisteren zijn eerste tand, van de drie die er los staan, uitgetrokken.


Gisteravond zat zijn vader even naar de highlights van de troonrede te kijken samen met de beide jongens.

Volgens middelste kwam de boodschap van de koning niet echt binnen bij de kinderen want Laurens vroeg zich bezorgd af of de koningin niet zou struikelen over haar gouden jurk en Valentijn van 2 vroeg wanneer hij Zandkasteel mocht kijken.

Mijn lief en ik dachten gisteravond ook zelfredzaam te kunnen zijn. Onze verwarming deed het niet en ik dacht dat het alleen maar een ontluchtingsprobleem was.

Dat was het niet en onze verwarmingsmonteur beloofde gisteravond nog langs te komen.

En hij kwam.........

Om half 11!!!!


En laat het defect nou net daar boven in het luikje zitten

 Dan moet de grote
ladder erbij gehaald
worden


Voordeel is natuurlijk wel dat je eens even alle tegels achter het bad kunt soppen
en de vloer goed kunt dweilen


Maar of dat 's- avonds om 11 uur nou zo'n geschikte klus is?

Zopas vond ik de eerste foto's van Flora in mijn inbox. Zo te zien is ze al een beetje gewend. Ik hoorde van het zusje dat ze er 's nachts om 3 uur uit geweest zijn om haar te laten plassen.



 Kijk, daar zou ik nou niet zo'n zin in hebben. Ik hoef niet lang te slapen maar wel goed!!!


Fijne dag

groetjes

Wietske

16 opmerkingen:

Suuske zei

Nou, voor Flora kwam ik met plezier midden in de nacht mijn bed uit, wat een dotje!
Stoer hoor Laurens, zélf je tand er uit trekken!

Wilma zei

Je huiswerk is heel mooi geworden, ik ben benieuwd wat er allemaal volgen gaat.
Wat een schattig hondje.
Groetjes
Wilma

Annelies zei

Mooi blok. Ik heb het hele Prinsjesdag gebeuren van gisteren gemist. Moest werken.

Heleni zei

Heel mooi geworden, de storm at see. Prachtige kleurtjes.
Dat is echt stoer van Laurens. Ga er maar aan staan, je eigen tand trekken.......
Haha, dat is ook wat zeg, de badkamer soppen 's avonds om 11 uur. Overdag vind ik het al een flinke klus, laat staan zo laat. Je badkamer ziet er prachtig uit Wietske, de stukjes die ik op de foto kan zien.
Succes met alles.

Else zei

Zo te lezen heb je een dag met veel variatie gehad! Dat soppen was toch wel het TOP punt, gelukkig dat je er nu weer warmpjes bij zit. Fijne dag, knuffel van mij

Marguerite zei

Om 11 uur soppen van de badkamer moet toch kunnen. Hahaha...
Hoef je het de volgende dag niet te doen.
Mooi blok heb je gemaakt.
Heb de troonrede gedeeltelijk gezien. Wordt er altijd zo treurig van. Niks positiefs. Laat de mensen weer eens vrolijk worden. Luisteren ze nooit naar het gewone nieuws. Mensen aan de grens gaan steeds vaker voor de boodschappen naar het buitenland en om te tanken, omdat daar de btw lager is. Dus wat doen we hier. De btw weer omhoog. Wordt het bijna voor ons nog goedkoper om eens in de zoveel weken een flinke reis te gaan maken.
Jongste komt zo weer terug van kamp. De wasmachine staat al te wachten op de vuile kleren. En de badkamer staat schoon voor haar klaar.
Groetjes Marguerite

ria vogelzang zei

Ik heb gisteren ook even uitgebreid gekeken naar de troonrede. Dat er de komende tijd niet veel verbeterd, wisten we natuurlijk al.
Maar vooral omdat prachtige stel weer eens te zien en te horen hoe de nieuwe koning het doet; is toch wel heel leuk! En ze doen het prima, vind ik!
Knap van Laurens, hoor!! Dat durft niet iedereen....... mag je hem wel zeggen van deze oma.....! :)
Lieve Flora! En dat er 's nachts geplast moet worden is zomaar een keertje over.... (gelukkig!).
Geniet van je prachtige handwerkjes (zo'n mooi blok!!) en je lekker warm huis.... :)
Geweldig dat zo'n monteur nog om half 11 kom; een ander zou zeggen: "Welterusten en tot morgen"..... !
Liefs, Ria.

Aangenaam verpozen met Joke zei

Jouw storm at sea blok is mooi geworden. En dan die lieve hond van je zus. zou je gelijk verliefd op worden.
Groeten, Joke

Anoniem zei

Doet de verwarming het vandaag ook nog goed?
Afgelopen vrijdag de monteur voor de onderhoudsbeurt-maandagochtend koude douche/letterlijk en figuurlijk.Monteur komt eind van de middag-waar is het apparaatje? Na 1 1/2 !uur eindelijk klaar.'sAvonds-toch wat kil,maar bijna bedtijd dus verder niet bij stilgestaan.'sOchtends-koude douche! Ja mevrouw dat wordt pas eind van de middag!En dezelfde monteur kwam weer voor het keteltje.
Maar nu gelukkig warm,dus ik ga er van uit,dat na zoveel dingen vervangen aan een 2 jaar oude ketel,het nu goed moet zijn.
Je blok is mooi,weer eens wat anders dan blauw of groen.
succes met de volgende blokken.
groetjes,Truus ui Drenthe

Wietskes Quilts zei

ha Truus,
ja hoor, alles doet het weer prima en we wisten dat de monteur zo laat zou komen. Hij werk momenteel dag en nacht maar ja, hij heeft natuurlijk een lange rustige zomer gehad. deze fantastische man komt al jaren bij ons en o, o wat zijn we blij met hem. Hij had ook best vandaag overdag mogen komen, tenslotte vriest het niet, maar hij wilde perse gisteren nog komen.
Nou, waar vind je nog zo iemand.
ik hoop dat het bij jou nu ook warm blijft en dat je vrijdag een prettige dag hebt..........

groetjes
Wietske

Floor zei

Ik zie het al.... jij hebt gouden kranen in je badkamer... dus je bent heel rijk. Kan je altijd nog verkopen als de nood aan de man komt :-)
Laat die monteur, maar fijn dat hij kwam, want het kacheltje kan weer snorren.

marga zei

Echt een blok wat bij deze dagen past.
En verder hopen manlief en ik nog heel lang zelfredzaam te blijven maar dat heb je helaas niet altijd in de hand.
Fijn dat je nu weer warm kunt zitten.
Groeten
Marga

Sis Voorn zei

voor zo een lekker mormel sta je met gemak s'nachts op ;-)

Anny zei

Die cv ketels he? Dat werd nachtwerk! Mooi storm at sea trouwens...

Sonja- Sezoentje zei

Ooh, wat een schatje zie ik hier tussen je foto's. Laat me geen pup zien en ik smelt.....maar.......ben al veertien dagen alle nachten aan het opstaan voor mijn Duitse herder van tien die door medicatie ook 'snachts eruit moet en het hakt er wel in moet ik zeggen :(
Gelukkig komen hier de monteurs op een redelijker uur al ben je heel blij dat je tegenwoordig snel hulp aan huis krijgt hè.
Fijne avond, liefs, Sonja

Evelyne zei

Heerlijk zo'n man die zijn afspraak na komt daar kun je van op aan.
Mooi badkamer heb je Wietske.
Gelukkig zijn wij ook erg zelfredzaam, dus we zijn op de goede weg!

lieve groetjes, Evelyne