zondag 15 september 2013

Op het randje


Daar staat hij dan op het randje: Mijn eerste moeilijke blok

eens even kijken of

het midden donker of
licht wordt

Dit was tevens de eerste bijeenkomst in een reeks van 10 lessen waarbij iedere maand een blok uitgelegd wordt.



voorbeeld gemaakt
door Marleen




Echt moeilijk is het niet, maar er hangen vele andere op het bord bij Marleen die behoorlijk pittig zijn.

Wordt vervolgd

Op het randje:

Kunnen we nog even fietsen?


Pas tegen 4 uur gistermiddag werd het droog en durfden wij het aan om ons rondje nog te fietsen. Dat geeft dan ook weer prachtige luchten, maar we hielden het net niet droog. 



Op het randje:

van nacht naar dag:


Is er weer een blok af. Tot nu toe borduurde ik heerlijk buiten in het felle zonlicht. Nu moet ik een manier zien te bedenken om deze kleine steekjes bij lamplicht te maken.

Dat vraagt enige voorbereiding, maar het gaat goed en dan is 5 uur in de ochtend een heerlijk tijdstip. Niets moeten, niets hoeven, manlief slaapt, de poezen kijken me aan met een blik van:
mens wat doe jij hier

 en ik?

Ik geniet van het moment!!!!!

Straks moeten we een heel eind rijden naar mijn kleine zusje, ze is vandaag 50 jaar geworden. 

Wat gaat de tijd snel!

Ik slaap onderweg nog wel even.

Fijne dag

groetjes

Wietske

21 opmerkingen:

Mieke van Minnen-Kanis zei

Heerlijk is dat, zo smorgens alleen beneden. Even aanrommelen, voordat de rest van de familie naar beneden komt... ben ik het helemaal mee eens.

Jet en Zus zei

Goedemorgen, wel vroeg hoor 5 uur, toen sliep ik nog lekker!
Gefeliciteerd met je zusje, Sarah, ik ben in februari aan de beurt!
Groetjes Anita

Jeanneke zei

Nou, dat is toch ook sterk! Op mijn Bee zijn we afgelopen donderdag begonnen aan een Bee-project: Storm at Sea quilt.
En er is niets mooiers dan vroeg in de vredige morgen aan een nieuwe dag te mogen beginnen.
Fijne dag, groetjes,

Jeanneke.

Saskia Smit zei

Gefeliciteerd met zusje. Storm at sea vind ik ook al zo'n mooie quilt.

Annelies zei

Storm at Sea is een leuk blok en geeft, als je de kleuren goed gebruikt, een heel mooi extra effect. Fijne zondag !

KijkDaarIs zei

Wat een vroege vogel ben je!!!
Gefeliciteerd met je zus...het wordt vast een hele gezellige dag!
En je blijft maar lekker bezig..nieuwe blokken mooi borduurwerk...;0)
Fijne dag

Annie Kingma.Bonnema zei

Vroeg op hoor, en dat op Zondag.
felicitaties voor je jarige zusje.
Mooi blokje, hoe groot zijn ze. Wat groter werkt het makkelijke vind ik hoor.
Fijne Zondag verder
Groetnis Annie

Anita Vlijtige Handjes zei

Hartelijk Gefeliciteerd met je Zusje :) Pff ik had gelukkig de laatste twee nachten weer latertjes (rond 7 uur). Heb je al zo'n fijn inklapbaar daglichtlampje? Dat borduurt super.
Groetjes Anita

marga zei

Proficiat met jou zus. En de blokjes ik heb er wel vertrouwen in dat je dat wel onder de knie krijgt. De wordt is in elk geval wel
mooi.
Groeten
Marga

Floor zei

Gefeliciteerd met je kleine zusje, die nu toch ook wel een grote meid is geworden.
Ik vind het bovenste blok het mooist, met die lichte blok in het midden. Dan lijkt het of je er doorheen kan kijken.
Om 5 uur al op???? Wel lekker rustig buiten en binnen, maar toch liever nog een paar uurtjes slapen hoor.
Fijne dag!
Groetjes,
Floor

Carin zei

Wat een mooi blok en die kruissteekjes zijn weer heel erg mooi.
Gefeliciteerd met je zus !

Sonja- Sezoentje zei

Van harte gefeliciteerd met je jarige zusje xxx
Nu begrijp hoe jij al die steekjes kan zetten, je slaapt nooit ;))
Fijne zondag, liefs, Sonja

Anny zei

Van harte gefeliciteerd met je zusje! En... dat verkochte huis van gisteren is ook wel een felicitatie waard! En... leer je zelf die ingewikkelde blokken ook tekenen? Dat is wel heel handig omdat je dan alles zelf kunt maken. Ik leerde het bij Ted Storm (die woont gewoon in het volgende dorp hoor... niks geen bijzondere workshops gevolgd, gewoon leren quilten bij iemand uit de buurt).

ria vogelzang zei

Een heel gezellige dag met je zusje vandaag! Proficiat!
Wat een prachtig blok is Storm at Sea toch. Al die verschillende uitstralingen, prachtig!
En een prachtig borduurblokje, weer! Slaap je wel, Wietske?? ;)
Geniet ze!!
Ria.

M Verheij zei

Wietske,wat leuk ik heb van de week ook dit blok gekregen van Jeanneke.
De bijhorende website is ook leuk om te bekijken en de andere blok hiervan te zien.
Maaike

Rennie zei

Jij was vroeg wakker. Dan kan je maar beter je tijd besteden aan wat leuks. Heel herkenbaar. Wat een verschil zeg zo'n licht of een donker middenvlak. Ben benieuwd wat het wordt. Laat je het ons zien?

Anoniem zei

Gefeliciteerd met Sarah/zusje!!!
Mooi blok de Storm at Sea-wil ik ook nog eens maken komende uit een zeevarende familie.
Een loeplamp is erg handig voor kleine steekjes!
goede zondag en veilig thuiskomen.
groetjes,Truus uit Drenthe

Marguerite zei

Pfff.... Zo vroeg uit de veren!
Vind dat wel erg vroeg. Maar ja ik ga er meestal laat in.
Wat een mooi blokje. Ik laat de keuze lekker helemaal aan jou over.
Gefeliciteerd met je zusje.
Groetjes Marguerite

Ineke Hulzebos zei

Gefeliciteerd met je zus!!!

Judith zei

Gefeliciteerd met je 'kleine' zusje! Volgend jaar ben ik ook aan de beurt!

Annelein zei

'k Was even niet op je blog geweest en had heel wat in te halen. Natuurlijk het aller benieuwdst (is dit eigenlijk wel goed Nederlands???) in de winkel. 'k Kwam heel wat gezellige berichten tegen.... maar op deze moest ik even reageren. Want... ook hier wordt er soms heel vroeg op gestaan. En geniet ik van deze kostbare uurtjes... Ik hoop trouwens dat er weer snel verbouwd wordt onder jullie...*Ü*...