donderdag 28 februari 2013

Hoe noemen jullie dit nou?



Hij is af!!!




Nou overdrijf ik natuurlijk verschrikkelijk want "AF" is hij nog lang niet, maar gisteren ben ik de hele middag bezig geweest om de blauwe randen er aan te zetten. Ik weet nu niet in welk stadium ik zit, maar dat hoor ik dan nog wel.

Heet dit nou een Affo ofzo? Of moet ik dan eerst nog meer doen?

Nou ja hoe je het ook noemt, ik ben er hartstikke blij mee: 

De Basisquilt.

Vorige zomer mee begonnen in de tuin bij Dorry en na maanden stilgelegen te hebben kan hij nu afgewerkt worden. Ik wil er nog wel een brede rand om heen doen. Daar had ik al stof voor gekocht, maar gek genoeg vind ik dat er bij nader inzien nu niet meer zo leuk bij. Dus daar ga ik een dezer dagen nog even achteraan.

Ik zal jullie de verschillende banen laten zien.







Leuk toch? Ik ben er hartstikke blij mee. En behalve de blauwe banen eraan, alles met de hand gedaan.

En, oké er zullen best schoonheidsfoutjes inzitten, maar tenslotte is het de eerste keer dat ik zo ver kom, dus dat mag dan ook. En wat heb ik hier veel van geleerd!!!!

Gistermiddag bedacht ik ineens dat de maand maart morgen begint, mijn dagboekquilt voor de nieuwe maand ligt al klaar en dus ben ik nog even aan de slag gegaan met een borduurtje.


Het patroontje komt  uit de
patroontjes die ik in Zwolle
heb gekocht




Misschien leuk ik het randje nog een beetje op, maar in ieder geval kan de maand maart beginnen. Ik hoor 's ochtends vroeg de volgels al weer, dus het voorjaar komt er aan!

Vandaag een heerlijk dagje. Eerst naar Helmond, en de basisquilt mag mee voor de broodnodige ondersteuning en advies van het vervolgtraject, en daarna stop ik in Eindhoven om te lunchen bij Liesbeth, vriendinnetje-buurvrouw-van-vroeger-toen-wij-nog-in-Eindhoven woonden. 

Morgen weer genoeg te vertellen dus.


groetjes

Wietske

24 opmerkingen:

Janny zei

Nou dit is echt vakwerk hoor, dat vind ik zo leuk, echt ambachtswerk. Hij is mooi en waar leg je hem neer? Ook je borduurwerk is een precies werkje,

fijn weekend,

Janny

Marguerite zei

Kan je niet helpen of dit nu een affo is. Je hebt in ieder geval alle lapjes aan elkaar zitten. En ja dan komt heb dubbelen nog en doorpitten. Maar dat is bij de meeste geloof ik meer een soort stopklus(je). hahaha...
Ik vind het mooi geworden en je borduurtje is ook hartstikke leuk.
Groetjes Marguerite
En een lekker bij kletsdagje gehad met je vriendin.

Anoniem zei

Goed plan om je top mee te brengen. Dat advies krijg je. Tot straks,

Marleen.

Saskia Smit zei

AFFO of niet. Het is een plaatje. Applausje voor deze prestatie vanuit Hoofddorp.

Rennie zei

Je top is erg mooi geworden. Ik spreek pas van een affo als de top klaar is, top vulling en backing zijn gesandwiched, het geheel is gequilt, binding er omheen, ophangranden aan de achterkant in gewenst en etiket op de achterkant. Veel,plezier nog met je top om het een quilt te maken. Het gaat toch om het handwerken toch!

Annelies zei

Nee, dit is nog geen AFFO. Je top is klaar en hij ziet er erg mooi uit !
Leuk hartje ook !

KijkDaarIs zei

Wat een mooi TOPPIE..!!
nu komt het ...sandwidcehen.en quilten...
Het hartje heb je snel geborduurd...laat maart maar komen..en de Lente..inderdaad s'morgens al vrolijke vogeltjes...heerlijk!!!
Voor vandaag een hele fijne dag..

Wietskes Quilts zei

Jeetje nog aan toe, ik ben er dus nog lang niet....
Nou ja, inderdaad ik heb er veel plezier aan, en daar gaat het om he?
Bedankt Rennie, voor je advies voor de lange weg die ik nog te gaan heb.

groetjes
Wietske

ria vogelzang zei

Het ziet er prachtig uit, Wietske! Ik vind het altijd een hele prestatie als je top af is! En het is toch wel heel super om dan ook echt te zien wat je in gedachten had... ;))
Ik denk altijd maar dat ik al halverwege ben.....
Heel gezellige dag vandaag!
Groetjes, Ria.

susana zei

Hoi, je hebt een mooie TOP!
Maakt toch niet uit hoe je het noemt,
maar je hebt nog ff werk voordat ie écht af is.
Zelf heb ik ook de cursus bij Dorry gevolgd en ik heb elke dag plezier van m'n quilt!
Succes ;o)
groetjes Susi

Lida zei

Je had gewoon moeten zeggen: Mijn top is af! Grijns! Een affo is ook gequilt en voorzien van bies en etiket! Maar meis hij is echt gaaf geworden en ik weet niet wat je er voor rand om heen had gedacht maar een smal biesje zal ook mooi staan! Fijne dag,
Lida

marga zei

Fijne dag en een maand bgin met een lief hartje.
Jou eerste quilt je zult zien dat je hem/haar gaat koesteren. De eerste is toch heel bijzonder dat is toch met alles zo.
Groeten
Marga

Suuske zei

Mooi hoor Wiets!
En nu komt een (vind ik) heel leuk werkje: het doorpitten. Je ziet en voelt je quilt dan tot leven komen.
Oh ja, en het etiket.. Ik heb het nergens opzitten maar het maakt je quilt natuurlijk wel af. Dat ga ik dan bij de Huisjes toch ook maar eens doen.
Veel plezier nu bij Marleen en straks in Eindhoven!

Anoniem zei

Mooie top heb je gemaakt en nu verder.Het quilten vind ik heerlijk rustgevend net als borduren.
Leuk hartje voor de 1e maart.
Gezellige dag vandaag en dat wordt morgen weer lezen en smullen van je verhaal.
groetjes,Truus uit Drenthe
(ps ga zo naar Drachten-DE JURK passen met dochterlief.)

Kiekplaotiesenzo zei

Hij wordt prachtig Wietske! de blauwe stroken staan er goed bij, een mooi geheel!

Heleni zei

Wow, wat mooi Wietske. Het is nog geen affo. Dat is pas als tie helemaal klaar is. Dit is je top en die is klaar.
Ik vind de kleurcombi helemaal super.

gr.Heleni

Monica zei

Gefeliciteerd met je TOP, hij is top geworden hoor, de rest komt later wel. Leuk jouw geborduurde hartje voor de start van maart, de eerste lente-maand

Aangenaam verpozen met Joke zei

De quilt ziet er in ieder geval al mooi uit met die blauwe randen ertussen. Je kunt het dan wel geen AFFO noemen, maar wat denk je van BAFFO (Bijna AFFO) of NAFFO (Nearly AFFO) Ach het maakt niet uit hoe je het noemt. Het gaat om het plezier eraan. Je borduurtje is trouwens ook leuk. En ook hier zingen de vogels alweer. Heerlijk gehoor.
Groeten, Joke

Terray zei

Je top is af!!
Wat prachtig, ik vind hem heel erg mooi.
Nu nog de achterkant en tussenvulling en dan kan je gaan doorquilten.
Ook een tijdrovend karweitje als je dat met de hand doet.
Succes met verder afmaken!

Groetjes
Tertia

Anoniem zei

Het was weer super gezellig, ennuh..- bedankt ! Wordt vervolgd...

Dikke kus, L.

Conny's-blog zei

Mooie blokken heb je gemaakt zeg, nu nog een brede rand erom en dan is je top af, geweldig.
Dan kun je hem gaan dubbelen en dan quilten, dus nog even te gaan jij.
Maar het resultaat is mooi toch................liefs.Conny

Else zei

Mooie TOP en leuk hartje, dat wordt doorpitten! fijne middag verder knuffel Else

carina zei

Ja een bijna affo lijkt mij. Mooi hoor die kleurtjes blauw. En lief hartje heb je nog een mooi frans lintje?
Nog een paar leuke uren op deze dag groet Carina

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooi zijn de banen met blokken, en ook de kleur.
Ik weet ook nooit wat een AFFO is. Het hartje voor Maart is leuk en lief.
Groetnis Annie.