woensdag 13 februari 2013

Het is toch het hele jaar Valentijn


En ik maar denken dat het vandaag Valentijnsdag is. 


Kun je zien hoe ik er mee bezig ben. Niet dus. Wij zijn het hele jaar in de hartjes dus, ach, als je je dan een dag vergist..........




Gisteren had ik een behoorlijk productief dagje. Maar liefst 3 harten heb ik gemaakt en geappliceerd. Nu moet ik nog 1 doen op de lange baan, dan ben ik daar klaar mee.




Verder heb ik alle lapjes geknipt voor deze 4 stroken die we moeten maken, snijden is nog steeds niet mijn ding, ik knip liever.




Best wel lastig met al die streepjes en als Francoise dan ook nog suggesties voor de stofrichting doet ben ik helemaal nergens meer. Daar heb ik dus gisteren niet verder over nagedacht, Ik vond het eerlijk gezegd zo al gecompliceerd genoeg. Maar goed, ze leest mijn blog, ziet de foto dus als het nou echt helemaal niet goed is......... hoor ik het graag!

En dan mijn Dancing Dollies. Ook die heb ik weer opgepakt, en er een flink stuk aan gedaan. Tenslotte moet het wel parallel blijven lopen aan mijn dagboekquilt die er achter komt.

Dit is toch ook zo leuk om te doen. Al die stofjes en kantjes die al weer klaar liggen voor het volgende deel. Het wordt een feestelijk geheel, passend bij een bruiloft.



Lastig om er een goede foto van te maken, straks als het klaar is zal ik hem weer eens op de grond leggen.

Zusje is ook goed bezig met de harten. Bij haar is het ook iedere dag Valentijn, ze past zelfs de accessoires in huis aan op dit thema.



Vandaag maar eens even een paar wasjes draaien, beetje poetsen. Vanavond komt middelste met de kindjes, zij moet morgen naar Leiden en wij passen op Laurens en Valentijn.

Middelste en schoonzoon hebben een nare tijd achter de rug met het huis in Leiden dat maar niet verkocht raakt. Een paar maanden geleden kregen ze bericht dat er "een lekkage in het huis was."

Schoonzoon reisde af naar Leiden, opende de deur, en stond in de smerige drab van het riool.
Het huis moest uit de verkoop gehaald worden, gereinigd, ontsmet, gedroogd, enz. enz. Ik zal jullie de details besparen van alle ellende die dit teweeg heeft gebracht met verzekeringen, VVE enz. enz.

Nu, 3 maanden later wordt het hele huis opnieuw geschilderd, komt er een nieuwe vloer in en gaan we er over 2 weken heen om alles nog een keer goed schoon te maken. Het riool is inmiddels geheel hersteld. Vastgesteld werd dat het een bouwfout was en dus een verzekeringskwestie.


Dan kan het huis opnieuw in de verkoop en maar hopen dat het nu verkocht wordt.

Nu weer over tot de orde van de dag, Brabant gaat weer aan het werk vandaag!

G*E*L*U*K*K*I*G*


Ik zou graag eens willen weten wie vandaag zijn askruisje gaat halen...........



groetjes

Wietske



16 opmerkingen:

nelleke zei

hey meis,

Van mij mag het ook iedere dag valentijnsdag zijn zonder kadootjes dan....maar gewoon lief zijn voor elkaar.

Wat een toestand...met dat riool..kan me er zeker wat bij voorstellen...blurb..Ik vind je werkjes weer geweldig, wat een aparte stof de eerste foto met het onderste hartje. Ook de hartjes-quilt van je zus word geweldig.

hele fijne dag

lieve groetjes


Nelleke

Jet en Zus zei

Mooie kleuren waar je mee bezig bent, zou ze zo niet kiezen, misschien toch eens proberen, misschien vrijdag van de handwerkbeurs toch eens een andere kleur lapjes meenemen,het wordt en vrolijke boel, leuk voor de zomer!

Groetjes Anita

Cisca zei

Wat wordt dat toch een vrolijke quilt, met al dat oranje! En wat een leuke stof gebruik je als ondergrond van je Dancing Dollies. De hartjesquilt van je zusje wordt ook al zo leuk!
Wat een toestand met dat huis, zeg, is dat balen. Gelukkig dat het leed (bijna) weer geleden is, en idd hopen dat het nu gauw verkocht wordt.

Fijne dag, groetjes, Cisca

Anoniem zei

Wat een productiviteit!!
Deel 4 al bijna af! Ik heb mijn huiswerk ook al af. Stuur je wel een fotootje ;-) Veel plezier met de kleinkinderen.
Groet Mandy

Klaske zei

Ach dat krijg je met al die hartjes hé?!
Ziet er weer mooi uit Wietske!Fijne dag!

Anoniem zei

Je hartjes staan mooi op je ondergrond en wat schiet je al op-pas op dat je niet teveel doet.
Wat een ellende met het huis in Leiden.Positief denken,dat helpt een heleboel-ervaring,vorige huis heeft zo'n 3 jaar te koop gestaan terwijl dit huis al gekocht was(makelaar werkte niet mee).
succes met je quilts
groetjes,Truus uit Drenthe

Lida zei

Hoop dat het nu snel in orde komt met het huis en ze van de Leidense last af zijn! En wat een gave harten er weer bij, zowel de jouwe als die van je zusje! Hier gisteren ook twee nieuwe harten erbij, kan ik morgen dus showen!
Fijne dag met veel steekjes, knuffel
Lida

Annie Kingma.Bonnema zei

Wat heb je al veel gedaan, en zowel de hartjes van jou, als van zusje zijn echt heel mooi.
Je streep blokken lijken mij prima hoor.
Wat een ellende met het huis , hoop dat zij nu straks meer geluk hebben.
Groetnis Annie

Coco zei

Eerst jouw vraag beantwoorden... IKKE, vanavond om 18.00 uur gaat mijn askruisje erop voordat we gaan 'Haring-Happen'.

Wat een ellende in Leiden en het ergste vind ik dan dat je niet naast de deur woont. Hopenlijk gaat de verkoop nu snel van het huis.

Mooi werk Wietske...jij inspireert me steeds weer.

Marguerite zei

Wat een drama daar in Leiden. Je zou denken dat in een grote stad de huizenmarkt beter zou gaan dan hier in Friesland. Je ziet hier zelden een bord verkocht terwijl de bordjes te koop uit de grond schieten. Hoop voor middelste dat als alles weer schoon en geschilderd is de boel snel verkocht wordt, je ziet dat ook bij de uitstel van executie. Mensen willen er meteen in zonder te klussen.
Wat ben je toch actief met je lapjes. Heb zelf net maar weer een nieuw krat gekocht voor mijn lapjes. Ben alweer uit de vorige gegroeid. Hoe dat nou kan, daar snap ik niks van.
Groetjes Marguerite

Rozen van Papier zei

Wat zijn die harten mooi!

Groetjes Janny

carina zei

Mooie hartjes en veel plezier met de kindjes. Wat een ellende daar in leiden.
Sterkte met alles en groetjs carina

Saskia Smit zei

Sinds ik getrouwd ben met een protestant is het geen askruisje meer. Wel doen we aan luxe-vasten. Dus vanaf morgen geen koekje meer bij de thee.

marga zei

Het askruisje. Goh daar denk ik eigenlijk nooit meer aan maar kan mij nog herinneren dat ik het vroeger ging halen en als het was altijd giegelen geblazen. Of ik er beter van ben geworden????. Maar dat was ook niet de bedoeling he. Ik weet het eiegenlijk niet meer zo goed moet ik mij daar nu voor schamen??. Jij bent in elk geval druk bezig met van alles en ik hoop dat het huis nu snel verkocht gaat worden kan mij voorstellen dat het alles bij elkaar soms een beetje te veel wordt.
Groeten
Marga

Sezoentje-Sonja zei

Wat leuk dat je zus zelfs in haar huis ook het hartjesthema doorvoert, dat blik vind ik gaaf :)
Mooi wordt jullie hartjeswerk.
Hier geen kruisje maar ik start wel met vasten, nog 13kg te gaan dus laat vandaag maar de dag zijn om opnieuw te starten want de drive was er een beetje uit ;)
Hier is het ook niet alleen morgen hartjesdag hoor :)
Liefs, Sonja

Françoise zei

Hoi Wietske,

Je rand wordt mooi. En het gaat goed met de driehoekjes en vierkanten. Bij streepjes kun je niet altijd op recht van draad letten...de strepen in de stof zijn hier bepalend. Later wel goed opletten, omdat de buitenkant van je randen heel erg rekt.