woensdag 20 februari 2013

Jongste



Jongste heeft ons bijna nooit nodig, ze is erg zelfstandig.

Echter nu even wel. De kat is ziek. Nare verschijnselen en ze moet er mee naar de dierenarts. Aangezien schoonzoon de hele week weg is voor zijn werk en de auto mee heeft leent jongste de auto van mams.

De dierenarts constateert een blaasontsteking en blaasgruis. Poes moet aan een speciaal dieet, krijgt een spuit en medicijnen.
Dan komt mams (ik dus he) even in beeld.

Mam, kun jij morgen het voer voor mij halen? Ik ben de hele dag met de trein weg en kom pas laat weer thuis.

Is goed hoor schat. Ik neem wel een andere fietsroute en zorg er voor dat het eten in jouw huis komt te staan.

De dierenarts houdt spreekuur in een winkelcentrum aan de zuidkant van Den Bosch en wat daar gebeurt snap ik helemaal niet. 

Alles dicht!!! Echt er is bijna geen winkel meer open.

Wat een trieste situatie






Hoe is dit toch mogelijk, gewoon midden in een woonwijk. Alleen de dierenarts zit er volgens mij nog en die houdt van pure ellende de lamellen maar dicht om al die oorverdovende stilte maar niet te zien en te horen.

De zak met voer stond al klaar en mijn oog viel hierop.

Zouden ze hier soms ook een
mondhygieniste laten komen?

Toen ik tegen de assistente zei dat ik er even een foto van wilde maken keek ze me verbijsterd aan.......

Kijk daar geniet ik nou van



Op mijn gemakje ben ik naar jongste's huis gefietst en daar knapte mijn humeur gelijk op.
Het rook er heerlijk toen ik de deur binnenstapte.



Hier wordt een moeder nou vrolijk van. 

Je ziet overal de voorbereidingen van een op handen zijnde bruiloft




Maar ik was gekomen voor de poezen en ik was benieuwd of het goed ging met hen.

eentje zat buiten

 Ik weet niet welke poes nou ziek is

en een kwam van boven

Maar zo te zien ging het wel goed, en dus kon ik met een gerust hart weer naar huis.
Missie volbracht!

En toen kwam de verleiding weer. Ik moest nog even langs Pipoos.


 Ik wilde carbonpapier hebben voor mijn nieuwe werkstuk, maar och, zo terloops even een paar stofjes meenemen kan toch geen kwaad? Thuisgekomen heb ik heel even mijn Sweet Hearts aan de kant gelegd, heel even maar hoor.


Om mij hiermee bezig te houden. Ik heb besloten om de kleine stukjes te lijmen en daarna op te naaien, en dat gaat prima.



Volgens mij komt het wel goed


groetjes

Wietske