vrijdag 1 maart 2013

Zo veel moois!



Wat een dag gisteren!

Het stond bol van de heerlijke momenten. Allereerst al jullie reacties op mijn blog. 

Ik heb er van genoten, evenals van mijn goed gevulde dag.

Allereerst had ik mijn (bijna) wekelijkse bijeenkomst in Helmond waar ik mijn top aan Marleen zou laten zien. Tenslotte kun je thuis van alles in elkaar zetten, maar dan is het natuurlijk heel erg belangrijk wat de juf er van zegt.........

En de juf was tevreden, heel tevreden!

Mijn top werd aan de wand gehangen. Tja en dan moet ik hem toch nog een keer aan jullie laten zien hoor.



Ik had al gezegd dat er een paar oneffenheden in zaten, nou die zag Marleen  in 1 oogopslag, en met gezwinde spoed ging ze aan de slag. Tja en dan is hij wat mij betreft helemaal perfect hoor.



Slechts een biesje moet er opnieuw ingenaaid en een klein stukje onderaan zat niet goed.
Ik had mijn 2e deel van de dansende meisjes ook meegenomen en och dat leek toch ook mooi, zo tegen de wand.



Nog een paar armpjes, hartjes en knoopjes en 1 bloem, dan zit alles erop. Volgende week begin ik met het knippen van de poppetjes van het derde deel. Inmiddels heb ik besloten om de delen afzonderlijk van elkaar te gaan doorquilten, omdat dit veel makkelijker is. Daar komt bij dat aan de achterkant van deze quilt mijn dagboek komt, dus dan zie je niet hoe het straks aan elkaar zit. 

Marleen is al weer behoorlijk gevorderd met haar eigen project. Een ontwerp van Francoise



Zo mooi!



Tussen de middag ben ik naar Eindhoven gereden om bij Liesbeth te lunchen. 

En wat ik daar dan allemaal weer voor moois zie!!!!!

Gehaakte hartjes

allemaal kerstmannen

en dan alleen al

al die kleuren.....

Liesbeth is met de Huswif begonnen van Margreet Beemsterboer. Ik zag dit project de afgelopen tijd al op diverse blogs voorbij komen, maar ik wist niet dat zij er onlangs ook mee begonnen is. Hier en daar geeft ze er wel haar eigen draai aan, maar het ziet er prachtig uit. Ze heeft hem al bijna af.





En om deze lange dag compleet te maken ben ik nog langs Francoise gereden om stof uit te zoeken voor de rand en de achterkant van de basisquilt.




Alles dus prima gelukt. Ik heb weer een hoop ideeën opgedaan, het was een heerlijk (maar wel lang) dagje, want we reden gisteravond nog "even" terug naar Eindhoven voor een koorrepetitie.

Alvast een prettig weekend, wij gaan morgen eindelijk het huis van middelste en schoonzoon in Leiden schoonmaken. We gaan het allemaal samen doen, iedereen helpt een handje mee. Laurens is alleen al blij dat hij vannacht een nachtje bij opa en oma mag slapen en dat hij morgen zijn wiebeltanden aan iedereen mag laten zien. Gelukkig begrijpt hij  er nog totaal niets van wat zich allemaal aan narigheid in dat huis heeft voorgedaan, en dat is maar goed op. De grote mensen lossen het wel op.......

Zondag een verslagje.

groetjes

Wietske



13 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat moet jij een topdag hebben gehad gisteren zeg!!
Je quilt is super mooi. En mag je het een affo noemen?? En dan het borduurwerk van je vriendin. Wat is dat mooi. Wat gaat ze met al die kerstmannen doen. En ohhhh dat andere borduurwerk wat gaaaaaffff......
Heb weer een poosje met open mond naar je foto's zitten kijken.
Groetjes Marguerite

carina zei

Weet je zeker dat je het over 1 dag hebt! Wat een wel besteed dagje. Veel schoonmaak plezier met elkaar. Ik ga hier ook maar eens aan de gang anders zit ik straks weer uren op dit apparaat me te verbazen over wat iedereen weer mooi aanhet maken is. Een fijne dag groet

Monica zei

Wow, wat ben jij toch een bezige bij! het lijkt wel of jij een paar uurtjes per dag méér hebt dan wij. Leuk dat je basisquilt nu zo mooi is geworden.

Anoniem zei

Heb mijn dear jane van de zolder gehaald, als ik hem maar vaak genoeg zie maak ik hem misschien wel af, zoveel is het niet meer. Ben benieuwd naar de rand voor je basisquilt, werk ze weer en tot gauw. Heb er van genoten! X L.

Saskia Smit zei

Leuk he om je producten zo te zien hangen. Ik heb een plaat piepschuim gekocht bij een bouwmarkt en kan het zo opspelden. Een snelopruimbare designwall.

IngridR zei

Wat een leuk blog heb je.
je basisquilt? Quilt je nog niet zo lang? En ik zie de meest mooie quiltfoto's links en rechts!!
Het borduurwerk van je vriendin is super!
Vraagje: heb je je Jules al af? Ik heb even gescrolled door je blog, maar kan niets vinden. Zelf heb ik sinds deze week het boek en popel om eraan te gaan beginnen. Gebruik jij de freezer-papier methode?
Succes met de schoonmaak bij je dochter en schoonzoon.

Elza zei

Wat een drukke dag en ik vind de lappen allemaal prachtig wie weet kan ik dat later ook.

Rennie zei

Je top laat zich zo tegen de wand nog mooier tonen en je hebt prachtige stof uitgezocht voor de achterkant. Groetje uit Leiden.

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat heb jij veel leuke dingen in een dag kunnen doen. En dan wat je laat zien. Het ene nog mooier als het andere. Dit was echt een topdag.
Groeten, Joke

Willy zei

Wat wordt je quilt prachtig, ik had 'm zo nog niet gezien. Wat een inspiratie ook al dat mooie handwerk dat je laat zien. Succes morgen met de schoonmaak. Froetjes,

Anoniem zei

Wat een mooie dingen laat je weer zien!
Heb je dit echt allemaal in 1 dag gedaan??? Tjonge en dan nu weer schoonmaken en vanacht nog een logeetje...ik word al moe als ik dit lees! Jij hebt meer uithoudingsvermogen dan ik hoor.Pas je wel op met je schouder?
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

sharon's shabby creations zei

Ik heb engelen geduld maar jij!!!! Niet te geloven wat een moois en wat een werk!!!

Super mooi gemaakt allemaal!!

Veel liefs Sharon

Annie Kingma.Bonnema zei

Wat mooi werk allemaal.
En een volle voldane dag gister, je hebt veel energie.
Herken er veel in, o eerder kon ik ook zulke dagen aan.
Ondanks alle schoonmaakwerkzaamheden, een goed en fijn weekeinde gewenst.
Groetnis Annie