vrijdag 31 juli 2015

Hoe gaat dat nou? Zo'n winkel inrichten?

Nou, dat is veel, heel veel werk. Je denkt iedere keer dat je lijstje afgewerkt is en dan komt er weer wat……..

Best wel heel wat eigenlijk.

Alles stond zo netjes klaar, zo op het oog tenminste, maar achter die deurtjes……
dit moet echt allemaal uitgezocht worden, netjes gesorteerd. Ik ben er echt een hele dag zoet mee.


En inmiddels wordt al het moois aan de muur gehangen, en krijgt alles zijn plekje.


Ik besluit dat de WC's niet gezellig zijn. Het "gymnastiek-lokaal- gehalte" is erg hoog

We hebben nog iets heel leuks in gedachten maar dat komt later. Voorlopig ziet het er zo prima uit.


In het cursuslokaal is nog ruimte genoeg voor een strijkplankje extra en de naaimachine


En mijn eerste naaisel hangt boven in de keuken


En dan wordt het tijd om te besluiten dat we het alleen niet meer gaan redden tenzij we 's nachts doorwerken en ik roep hulptroepen in.
Vriendinnetjes die steeds gezegd hadden:

"Als je hulp nodig hebt…… wel zeggen hoor"
Nou, en ze kwamen hoor, allemaal.

Nicolette, helemaal uit Vlaardingen met heerlijke cake-jes gemaakt door haar dochter. 
Oké, beetje door elkaar geschud omdat ze moest rennen voor de trein, maar ze gingen allemaal op!


En dan gaan we bakken vullen


De borduurhoek wordt ingericht


En er wordt hard gewerkt aan tafel

- SOMS -


Er komen nog meer FQ's in de bakken.


Aardigheidje voor de klanten


En och, helemaal achteraan staat nog een hele doos die nog niet omgevouwen is.
Hoe moet dan nu?

Oké, gewoon direct doen. Dan is het zo gepiept.


 Ik sop de buitenkant van de winkel van top tot teen, ben er echt wel bijna 2 uur mee bezig.

Er komt nog een gezellig zitje in.


Herman voorziet alle achterkanten van de kasten van het mooie behangetje.


En dan komt de "Beletteraar" met onze vormgever, Annemieke. Zij regelt echt alles voor ons op het gebied van reclame en publiciteit. 

Nu komt het klosje op het raam.

"Wist je dat je in de krant staat"?

Nee dat wist ik niet en ik vraag me af hoe ze aan mijn naam komen.


Annemieke wil zeker weten dat het allemaal goed komt.


Keuren, meten, en nog een keer opnieuw


Totdat alle partijen helemaal tevreden zijn.


De kers op de taart!!!!!

En wat is het mooi geworden. In dit geval is het klosje wit in plaats van zwart want anders zou het niet genoeg opvallen.

Ik persoonlijk zou daar nooit opgekomen zijn.


Stoere letters met de openingstijden


José komt want we gaan de draad weer oppakken. 13 augustus is de eerstvolgende bijeenkomst van de Jules. Dit weekend krijgt de quilt van José, die inmiddels helemaal af is een plaats aan de muur.

Maar daar moet schoonzoon even weer voor komen morgen.


José heeft het eerste blok van de Bluebird Lane af.
29 oktober beginnen we hiermee en er kunnen nog liefhebbers mee doen.


José bedenkt de inrichting van het raam.
Zo moet het worden……
We mogen nog een beetje schuiven….


Mooi?

Ik vind het allemaal schitterend. 

Het lijstje wordt korter, maar zullen er ooit helemaal geen aandachtspunten meer op staan?
Ik denk het niet  want de volgende rollen stof zijn gisteren binnen gekomen en als je nieuwe rollen hebt, moeten daar weer FQ's van gemaakt worden.

En Herman heeft ook nog een "gewone, echte" baan.

Maar maandagavond komen ze weer hoor, die vriendinnen

Gelukkig maar, het is nog geen 7 augustus

Fijn weekend

groetjes

Wietske