zondag 2 augustus 2015

Als je niks doet, word je heel erg moe

En als je dan ook nog eens helemaal geen zin in handwerken hebt…..
Met andere woorden:

Ik ben er klaar voor!!!!! 

Herman niet hoor, hij verzint voortdurend klusjes die eigenlijk best even kunnen wachten.
Ik ben landerig en eigenlijk verveel ik me.

Zou dat nou de bekende terugslag zijn? 

Vast!!!

Ik neem jullie nog even mee naar de afgelopen dagen.

Ook het kleine zijraam moet leuk aangekleed worden.


En weer komt ons schoonkind helpen op zijn vrije zaterdag. Maar daar staat tegenover dat ik woensdag weer een dagje op Isabel ga passen.

Voor wat hoort wat……


Onzin, want hij doet het graag en Herman kan dit niet in z'n eentje.


 En daar hangt De Jules te stralen. 
Gemaakt door José, en we gaan op 13 augustus weer verder met een  groep van 20 personen.
Deel 6 is aan de beurt
en 
Hij is zo mooi!!!


En kijk, zorgvuldig bewaard, mijn geborduurde Dear Jane op 14 draads linnen. Moedig begonnen maar toen de beslommeringen van de winkel te veel werden bood vriendinnetje Liesbeth uit Eindhoven aan om hem af te maken.

Eindelijk hangt hij aan de muur, en ik kan er wel naar blijven kijken.


Even vanuit de keuken kijken hoe mooi het er uit ziet


Kleine blauwe vilten schoentjes vond ik vorige week tijdens het opruimen van de kasten.
Laurens en Valentijn krijgen een broertje en op deze manier blijft mijn hartenquilt een levendig werkstuk waar ik steeds weer iets aan veranderen kan.


We ontdekken dat de grote knijpers van Ikea prima dienst kunnen doen aan de radiator


Tineke kwam gisteren weer en na een grote dweilbeurt op de vloer kon ze niet wachten om alvast in de nieuwe stoffen te gaan snijden.


 Nog even een doorkijkje


Morgen nog een keer naar de leverancier voor stof en hobs en dan komen er morgenavond nog één keer vriendinnen om te helpen.

"de finishing touch"

Tineke nam gisteren haar hartenquilt mee. Die mag even bij de ingang hangen.


We vonden gisteravond dat we een etentje in de stad verdiend hadden.

Heerlijk moe en uitgeteld waren we.


Gelukkig bood ons rose kind vandaag aan om bij ons te komen eten voor de broodnodige afleiding en tot onze blijdschap liep ze 4 stappen los.
We zijn zo trots op haar en op haar rose spelden.

Ze vindt het zelf geweldig staan en ze is erg blij met zich zelf.


Kijk, wat een verschil met mijn mannen in Maastricht. Echte jongens zijn het, maar ze zijn zo lief, en vermaken zich prima.
Een paar dagen in de week naar de BSO, ook in de vakantie, doet wonderen want dan is thuis ook alles weer leuk.


En, op de valreep: 

Al weken zijn we bezig om via de veiling een nostalgische - cadeaupapier - rol -  houder te bemachtigen.


En het is gelukt. 
Dank zij Floor (klik) die het voor ons in de gaten hield en die steeds maar weer bood. Nu is het gelukt, je wilt er tenslotte ook niet teveel voor betalen.

Dank je wel Floor, we zullen er een mooi plekje voor zoeken.

Er is nu geen vandaag over een week, of morgen over 14 dagen meer.
Nee, komende vrijdag is het zover.

Om 1 uur gaan we open en natuurlijk hebben we dan met een heel select gezelschap de echte opening al gehad……

Kinderen-kleinkinderen-familie-gemeente-bouwers-vrienden……

Ik heb er zin in, het komt helemaal goed.

groetjes

Wietske


18 opmerkingen:

Floor zei

Kan aan de foto's wel zien dat je er helemaal klaar voor bent. Het is reuze gezellig geworden.
Kan me voorstellen dat je na al dat harde werken in een soort van gat valt.
Maar daar kom je vrijdag zo weer uit hoor als er rijen klanten voor de deur staan.
Misschien kan ik nog zo'n nummertjes apparaat voor je scoren op de veiling :-)
Doe even rustig aan dan ben je vrijdag helemaal fit voor de opening.

Ineke zei

Oh Wietske en Herman, het ziet er zo geweldig mooi uit, je zult er wel zo trots als een pauw rondlopen en denken, "wat heerlijk om in zo'n winkel te werken en het is allemaal van ons" ;-) !!!! Vond het zo leuk om via Facebook en hier op je blog alles te volgen!!! Gefeliciteerd!
Liefs, Ineke

BezigeBijMirjam zei

Het ziet er allemaal zo mooi uit. En geweldig al die hulptroepen,waar jullie op kunnen bouwen. De (schoon)kinderen, vriendinnen. Jullie zullen het nog gaan missen al die mensen over de vloer. Maar ja, dan komen er weer andere mensen over de vloer van jullie winkel; de klanten. Heel veel succes!

Marja zei

vol verwachting klopt ons (quilters)hart.....

conny's quilts zei

Wat een plaatje wordt de winkel. Dat is vast het leukste onderdeel: het sfeervol aankleden met quilts en die prachtige geborduurde Dear Jane.

Anoniem zei

Weer heel gezellige foto's zodat we helemaal mee kunnen "leven" met jullie winkel. Die cadeaupapier rolhouder roept bij mij herinneringen op aan de winkel van mijn ouders. Inpakken vond ik altijd heel leuk om te doen.
De geborduurde Dear Jane is prachtig Wietske. Ik kan zelf niet borduren maar vind het prachtig om borduurwerk te zien. Heel apart deze versie.
Houd je het nog vol tot vrijdag of mag het van jou vandaag al vrijdag zijn? Zodra ik terug ben van vakantie kom ik naar den Bosch toe.
Groetjes, Lenny

Sis Voorn zei

Ik wens jullie superveel plezier !

Villa Zeezicht zei

Hopelijk lukt het je toch om tussendoor wat uit te rusten hoor!! Stel je voor dat je straks ineens helemaal instort na alle hectiek en drukte, dat willen we natuurlijk niet ;) Hou je taai en zorg goed voor jezelf!!!!!!!!!

Marina Brito de Campos zei

De winkel ziet er prachtig uit. Wat een aanwinst voor ons quilters. Heel veel plezier bij de opening vrijdag en heel veel succes! Ik kom beslist een keer naar Den Bosch om de mooie winkel te zien en te snuffelen in de bakken met mooie stofjes!

marga zei

Het ziet er allemaal prachtig uit. Veel plezier vrijdag en veel succes in de toekomst.
Als het om de hoek was kwam ik zeker langs, maar helaas dat is niet zo.
Groeten
Marga

Conny ten Berge zei

Ohh nog vier nachtjes slapen en dan is het zover! Het wordt echt een droomwinkel en ik hoop snel een keer te kunnen komen kijken! Ik vind het geweldig, wat een werk hebben jullie verzet met z'n allen.

Ageeth Dorsman zei

Nu heb je niet lang meer de tijd om lui/moe te zijn, Wietske, want 4 dagen zijn zo om,
en ik denk zomaar, dat jullie het dan heel erg druk gaan krijgen. De winkel ziet er prachtig uit! En minstens zo prachtig is Isabel met haar rose speldjes in!
Groetjes van Ageeth.

Hermie zei

Het ziet er supermooi uit. Veel succes, nog een paar nachtjes slapen en dan .........

Hanneke De Vries zei

Heb de laatste 1,5 jaar al 2 keer aan n dichte deur gestaan, kan niet wachten totdat ik naar binnen kan!

Anny zei

Ik snap dat je moe bent! Wat is er een werk verzet! Maar de grote dag komt nu heel dichtbij! Spannend!

Anoniem zei

Wat hangt alles mooi, ik ben vereerd met zo'n mooi plaatsje. zie je vrijdag,eindelijk. liefs, liesbeth.

Ines zei

Het komt zeker goed, de winkel ziet er prachtig uit en ik kom zeker eens langs uit het buurlandje! Heel veel plezier met je opening en veel geluk met je prachtige winkel, liefs, Ines

Annie Derks-Scholten zei

Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn, alles klaar, bijna echt open, alle hulp van familie en vrienden. Alvast heel veel plezier bij de officiële opening met je dierbaren! Liefs Annie