dinsdag 7 juli 2015

"UP - DEETJE"

We vorderen op alle fronten

Er zit glas in de grote deuren


Kleine reparaties worden nog gauw even uitgevoerd


Onze nostalgische jaren 70 deuren zijn nu ook geschilderd


En tot mijn verrassing zijn er schoonmakers druk aan het werk.
Nu de schilder en behanger nog……..

En we zijn klaar voor de volgende fase:
de vloeren bekleden, de keuken plaatsen en de verhuizers kunnen komen om te helpen sjouwen met heel veel helpers die zich al gemeld hebben.

Zusje en zwager komen, vriendinnetjes, kinderen………

allemaal

Trap op - trap af…….



Boven is de stukadoor 2 dagen bezig geweest met het bewerken en stukadoren van de keuken


Ik wist niet dat het zo'n ingewikkelde klus was
met al dat materiaal en al die handelingen


Maar het resultaat is verbluffend. 

Morgen de elektriciteit weer aanbrengen en vanaf donderdag komt de keuken.
Maandag komt de schilder boven en ik ben absoluut kwijt wanneer de tegelzetter komt voor de vloer en de schouw.
Ik word erg makkelijk zo langzamerhand. Op alle fronten wordt beslist over van alles en ik laat het maar over me komen.

Zolang ik mijn handwerkjes maar heb…..



Tineke legt de laatste hand aan de sampler die vanaf 5 september gebruikt gaat worden bij de beginnerslessen van Juud.

Ze is ruim op tijd klaar.


De ster op deel 8 van de Jules is klaar


Evenals de vogels die erboven komen


En mijn hartenquilt, waarvan ik het patroon van het Ooievaarshuis (klik) gebruikt heb, is ook klaar op de bies na.

Ook een mooi klusje voor straks beneden.
Hij zal in ieder geval op 7 augustus in de winkel hangen


Ik begin mijn werk te missen. De aanloop, de gezelligheid, de stoffen, alles.
Mijn dagen zijn eigenlijk best wel saai:
voor de mannen zorgen, handwerken en wachten en kijken hoe het gaat.


Nog even rust voor ik aan de slag kan. 

Het duurt niet lang meer, en waarschijnlijk verlang ik dan terug naar mijn rustige uurtjes in de stoel met een handwerkje.


Tot gauw

groetjes

Wietske