donderdag 2 juli 2015

"Mag ik jullie puin?"

Brabantse Bouwvakkers!!!!!!

Ik kan er zo van genieten. Het gemak waarmee ze communiceren, hun heerlijke laconieke houding.
Ik hou er van…….
Hier spreekt een ervaringsdeskundige. 

Boven lopen er 3 rond, beneden een stuk of 12, en allemaal werken ze gewoon stug door, bij sommigen is een veeg over het gezicht met een vieze handschoen genoeg, de ander laat het zweet gewoon zijn gang gaan en dus drupt het gestaag op de vloer.

Ze blijven lol maken, winden zich alleen op omdat hier in de binnenstad de radio niet aan mag…….

En zo trakteerde ik mijn mannen op een ijsje toen de voorman van beneden naar boven kwam en vroeg:

"Doen jullie ook iets met het puin uit  de keuken dat beneden staat?

Nee? 

Mag ik het hebben?

Lenen of houden:)

Dan hoef ik geen zandwagen te laten komen om de kruipruimte onder het kantoor te vullen, dan vullen we het met 


Dit puin."

"Recyclen" heet dat, zeggen mijn mannen "en daar houden we van"

En wat zit er onder mijn rood stenen vloer? De mooiste vloer die ik me maar kon wensen. Helemaal glad en zo mooi.

Alleen mijn keuken past er niet op en de randen zijn erg beschadigd.
Als ik dit geweten had……

Terrazzo. Ik vind dat zo mooi, en het past subliem bij onze nostalgische keuken


Het is ongelooflijk hoe veel werk er verzet is gisteren


- Trap op - trap af-


 Beneden maakt Simon een keus met welke ton hij zal beginnen en of hij dit in z'n eentje wel kan


Dat gaat dus niet, maar er is hulp aanwezig


En zo komt het puin van onze keuken weer terecht onder de vloer van ons kantoor


En ze werken gewoon door die mannen


Terwijl wij lopen te zuchten:
Zal ik nou gaan handwerken of zal ik gewoon maar gaan zitten en niks doen?


Foei wat een hitte…….

groetjes

Wietske