dinsdag 27 mei 2014

Juichpakken?????? Nu al?


Dat was wat mijn vriendinnetje (klik) gisteren zei toen ik haar al heel vroeg in de ochtend deze foto toestuurde.

Want, echt waar hoor, 1 mail was voldoende naar het sloopbedrijf om de heren op het dak te krijgen. En ze wilden best even poseren………

Gelukkig vertrouwden ze de materie op het dak want ze hadden geen witte pakken aan.

"Ohh op de foto"? Ja hoor. "Moet ik mijn haar nog kammen"?

Neuh, niet nodig

T'kan zo ook wel……...


"Nou mevrouw, dat snappen wij heel goed hoor, dat dit geen doen is. 


En dan met zo'n mooi terras. Prachtig, wat woont u hier mooi!!!!!"

De mannen zijn er de hele dag zoet mee geweest, zelfs in de regen en het dak is helemaal glad.

En nu spoelt alles lekker schoon.


Gistermorgen was ik weer aan een nieuw blokje toe


Heerlijk met scheurvlies, eerst even kijken hoe het moet op  het blog van Anina van "That Quilt"


En het werkt perfect


Dat wil niet zeggen dat ik alleen maar met dit materiaal werk, paternoplaat werkt ook en alle andere materialen ook.
Maar net wat het handigst is bij ieder blok……..


Ik doe direct de sashings eraan anders wordt het straks zo saai


En gisteravond nog een blok in elkaar gezet, die lag al een poosje gesneden.


Zo langzamerhand begin ik me voor te bereiden op de vakantie van volgende week. Nadenken wat ik mee wil.

We gaan naar Tenerife, en bovenaan onder het kopje agenda vinden jullie voor die periode de openingstijden terug.

Maar zover is het nog niet, eerst morgen en vrijdag de Dear Jane Bee en inmiddels zitten beide ochtenden vol.

Overigens hebben we nog een aantal pakketten van de stitcherieworkshop overgehouden. die zijn nu in de winkel te koop. Zowel in rood als in blauw.

fijne dag

groetjes

Wietske

14 opmerkingen:

Jose zei

Wietske,
Ik zou graag het pakketje in blauw willen bestellen bij. Kun je het opsturen of moet ik het komen halen? Wil je er in ieder geval één voor mij reserveren?

Groetjes
José Griffioen
Lienden

Wietskes Quilts zei

In principe sturen wij niet op, maar we kunnen uiteraard wel een pakketje in reserve houden voor een aantal weken als je niet direct in de gelegenheid bent om naar Den Bosch te komen.
Laat je het mij nog even via de mail weten?

Else zei

Geweldig die mannen in oranje pakken die jou weer laten juichen! Fijn dat alles opgeruimd is kan jij weer buiten zitten als het weer het toe laat. Je blokkies zijn mooi en wat je al schrijft vele wege naar Sjaan. Fijne dag knuffel Else

Phyllis zei

Geestig!! Ja, die mannen hoeven geen stickers te plakken van de Jumbo voor zo'n pak! Je blokjes zijn weer mooi! Ik heb een vraagje: in deze blogpost schrijf je: Heerlijk met scheurvlies, eerst even kijken hoe het moet op het blog van Anina van "That Quilt", maar er zit geen link achter. Nu heb ik zelf op dat blog gekeken, maar zie alleen maar een tutorial over freezer paper piecing. Kun je misschien op jouw blog zetten waar je dat gevonden hebt op het blog 'That Quilt'? Is wellicht voor andere lezers ook handig. Ik zou die techniek heel graag eens willen proberen, vandaag. Alvast dank en veel plezier met de voorbereidingen voor de vakantie!

marga zei

Hallo Wietske. Ik heb ook dezelfde vraag als Phyllis want dat scheurvlies maakt mij wel nieuwsgierig.
Dat een oproep aan de gemeente zo snel werkt geweldig. je hebt ook prachtige blokken met hele mooie kleuren verder wens ik je een hele fijne vakantie toe.
Groeten
Marga

Marguerite zei

Normaal sta je niet te juichen als er mannen in oranje pakken bij je naar binnen gluren. Maar deze keer wel. Je kan weer op je dakterras. Moet het weer wel meewerken. Wat worden je blokjes toch mooi! Ben ook weer met een blokje bezig. Maar nog een weekje dan begint hier het gewone leven weer.
Groetjes Marguerite

Evelyne zei

Prachtige blokken weer voor je DJ. Dat scheurvlies kun je ,neem ik aan , er weer van af trekken van je stof?
Heerlijk dat je kan gaan af tellen voor je vakantie!

Liefs, Evelyne

Floor zei

Wat moesten we toch zonder die stoere mannen die het zware werk kunnen doen.
Heerlijk dat het zo snel opgelost is, kan je het weekend lekker buiten zitten.
Wat ik me afvraag.... dat eerste blokje van Jane (met het scheurvlies) waarom is dat middenstukje in 4 delen, kon toch ook eigenlijk in één stuk geknipt worden, zonder naadjes? Of zeg ik nu iets heel doms, zeg maar erg on-Jane's?
Weet ook eigenlijk niets van Jane, alleen dat het een mooie quilt wordt.

Wietskes Quilts zei

Beetje wel, ik doe namelijk precies wat het patroontje aangeeft. Maar je zou evenzogoed het blokje in een keer kunnen maken zonder naadjes. Ik eeft er de voorkeur aan om precies te doen wat aangegeven wordt.
groetjes
Wietske

Wietskes Quilts zei

Als je links op mijn blog het icoontje van "that quilt" zoek en het aanklikt, zie je bovenaan de deelnemers en vlak daaronder staan de "block tutorials" Als je die aanklikt vind je de info van ieder blok afzonderlijk.

Wietskes Quilts zei

Zij werkt niet met scheurvlies maar met freezer paper. Dat kan ook, net zoals paternoplaat en vele andere producten. Het voordeel van scheurvlies is alleen dat het mooi dun is. Je moet wel voorzichtiger met scheurvlies zijn dan met bijvoorbeeld freezer
paper. `Het is alleen heel mooi zacht en buigzaam. Je moet het echt door en door strijken zonder stoom op de katoen stand.
succes en groetjes
Wietske

Truus zei

Wat super dat de gemeente zo gauw reageerde op jouw noodkreet! Nu kun je zonder ongemak weer buiten zitten met mooi weer.
Mooi je DJ blokjes--ik blijf bij de geborduurde versie.
Succes met bedenken wat je mee wilt nemen op vakantie en met je DJ.
groetjes,Truus uit Drenthe

Anny zei

Wat zul je blij geweest zijn met de mannen op het dak! Wat een vreselijke vieze zooi was het! En... Jane heeft je ernstig te pakken lees ik wel! Het wordt vast heel mooi.

marion zei

Ik zag Roy eergisteren in de kerk, zijn petekind deed zijn communie, hoe raar mensen op hem kunnen reageren maar ook hoe onbeschoft de pers is . Het is een mediagekte om hem heen die door de media in stand wordt gehouden.......