donderdag 22 mei 2014

"Al zal het er dwars door henen gaan"


"Mijn blok zal in dit blogje staan".
Kennen jullie dat poëzieversje van vroeger nog?

"Al zal het er dwars door henen gaan, mijn naam zal in jouw album staan."
Maar
Het gaat nu over mijn rose blokje dat ik gewoon goed wilde doen. En dus ben ik er zo'n 2 dagen mee bezig geweest en heb allerlei verschillende manieren uitgeprobeerd.

Ik ben echt van de paternoplaat en de freezerpaper. Het scheurvlies is er wel maar ik verkoop het, en gebruik het eigenlijk niet.

En het lukte me maar niet om het naar mijn zin te krijgen. Paternoplaat geprobeerd: te dik, freezerpaper: te dik.
Het was allemaal niet naar mijn zin

Toch maar scheurvlies dan?


En kijk, het appliceren kon beginnen. Heerlijk ik was tevreden


En eergisteravond was het eerste gedeelte klaar


Maar er kwamen cursisten gisteren en dan moet je beslist nog het een ander voorbereiden
Dus eerst het zure


En dan voor het slapen gaan nog gauw even het zoet.
Het blokje voorbereiden voor het tweede gedeelte, want stel je voor als je bezoek zo zelfredzaam is dat je ook nog even iets voor jezelf kunt doen.


Nou en dat was de groep hoor. Een deelnemer was er helaas niet, ze had pech met de auto. Maar ze komt het pakketje binnenkort ophalen.

Zelden hebben we zo gelachen als deze dag.
Tja er hoeft er maar eentje tussen te zitten………..

Meiden ontzettend bedankt voor deze heerlijke lach- en doe dag. Jullie waren echt een geweldig stel!!!


En ik ? Yes, ik kon verder met mijn blokje met scheurvlies


Heerlijk buiten met Mieke. Zij had het randje per week meegenomen omdat er nog meer kleurtjes bij moesten.


Moeder en dochter. Ze quilten nog maar net, maar wat een leuk resultaat en wat enig dat ze er samen waren.


We hebben heerlijke verse broodjes gegeten


En dit is knap, Jeanne versiert haar hele stitcherie met kleine kraaltjes
Een monnikenwerk, maar zo mooi!!!!


Het schaaltje was echt vol


En mijn blokje is af, en yes ik kan het
Echt waar.

"Reverse applique", gewoon appliceren, scheurvlies………
Dit beloofd wat voor de rest van Jane


Enne o ja, mijn randjes zijn ook weer klaar hoor


Morgenvroeg maken we 3 namen bekend!!!!!

groetjes

Wietske

16 opmerkingen:

Joke W. zei

Gisteren per ongeluk je blog ontdekt en nu voor ik naar m' n werk ga zie ik dat je alweer een nieuw verhaaltje hebt. Dus echt elke dag begrijp ik, wat knap. Ik heb je blog bij m' n favorieten gezet want aan de enthousiaste reacties van de anderen te lezen is dat de moeite waard. Fijne dag!
Joke W.

Coco zei

Moeilijk hè die blokjes met dat rondje in het midden. Ik ben druk bezig met blokje A3. Mijn vingers zijn te dik voor dat kleine gepriegel ontdek ik nu...
Die van jou is erg mooi geworden

Marguerite zei

Ohhh wat gezellig weer! Blijf het maar herhalen.
En er zijn weer goedkope treinkaartjes. Zal ik dan toch?????
Groetjes Marguerite

Anoniem zei

Wat heerlijk zo'n ontspannen lach- en quiltdag! Dat doet een mens goed en heb je zo nu en dan nodig.
Wat fijn dat Isabel nu thuis is! Heb heel wat bij moeten lezen,want weer logee en feest gehad.
Ken het scheurvlies niet-scheur je dat later weg??? Zelf gebruik ik freezerpaper en vind dat heerlijk werken--te dik--is het dan in verschillende diktes???
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Berna zei

Mooi blokje Wietske. Veel mooier dan de mijne maar ik ben nu ook meer aan het appliqueren. Wordt toch mooier. Succes met de rest.

Floor zei

Dat gedichtje heb ik ook nog in mijn album staan!
Je blokje is prachtig geworden. Het is even veel werk, maar dan heb je ook wat.
Wat is het heerlijk hè, om zo samen te lachen.
Daar krijgt een mens energie van.

Else zei

Heerlijk verslag mooie blokjes en lekker zonnig weer, ik zeg GENIETEN!! fijne zonnige dag knuffel van mij

Brigitta zei

Ooh wat gezellig zo'n dag. Zullen we weer een dagje samen treinen Marguerite?
Als je straks ooit de Dear Jane klaar hebt, heb je alle technieken gehad van het quilten, dat lijkt mij nou zo leuk. Mijn Dear Jane ligt even stil omdat ik nu heel graag eerst mijn sampler wil quilten en hij is bijna klaar. Dus mag ik straks weer een Jane blokje maken.

M Verheij zei

Wat een schitterend mooi blokje is het geworden en weer een top blogje.Het is net of ik er bij ben.
Bedankt

Ageeth Dorsman zei

Complimenten voor je doorzettingsvermogen! En een geweldige manier om alle technieken onder de knie te krijgen, zo'n Dear Jane. Ik moet nog steeds denken aan die Jane Stickle, die dit allemaal bedacht en maakte, met slecht licht, grove naalden en geen enkel vliesje. Veel plezier met de rest van haar blokjes!
Groetjes van Ageeth

conny's quilts zei

Goed gelukt Wietske. Dat vond ik ook zo leuk van de Dear Jane, je leert er superveel van! Ook de randjes zijn weer prachtig en ik vind het nog steeds jammer dat je geen winkel hier in Groningen hebt...hihi

marga zei

Scheurvlies doet dat zeer? haha. Ik begin er nieuwsgierig te worden want ik ben ook bezig met een quilt waar heel wat applicatie blaadjes op komen.
Jou blok vind ik zo mooi gemaakt maar ook de kleur gewoon hu ik heb er geen woorden voor echt een kleurtje voor bv. een meiden quilt want ik heb nog een quiltloze kleindochter.
Groeten
Marga

marion zei

Zie ik mijn tante Jeanne ineens op de foto , wat een leuke verrassing.

Anoniem zei

Nu je "het scheurvlies" ontdekt hebt Wietske ga je als een trein heb ik het idee. Joh je draait je hand er niet meer voor om.
Leuk die roze rand in je borduurlap. Het is een speciale roze rand uiteraard.
Het is zo leuk als 1 van je dochters ook quilten als hobby heeft, maar helaas heeft ze niet veel tijd ervoor. Komt nog wel.
Ik heb geen kleindochters, maar wel 3 buurmeisjes, die elk een jaar op "naai/quiltles" hebben gezeten bij me. Bij de oudste was het na een uurtje lekker spelletjes doen, maar middelste en jongste vinden het erg leuk. Jongste komt weer regelmatig lekker lapjes naaien zoals ze zegt. Heel leuk om het patchen en quilten door te geven aan de jongere generatie.
Groetjes, Lenny

Evelyne zei

Wat toch weer heerlijk om te lezen bij jou! er gebeurd altijd zoveel om over te vertellen.
Mooie stitcherie prachtige ,Jane blokje, leuke mensen die lekker werken met lapjes en je ook nog aan het lachen maken.
Je hebt het fantastisch voor elkaar Wietske.
Het blokje is goed gelukt met het scheurvlies, ben benieuwd hoe dat precies werkt.

Fijn weekend,
Lieve groetjes, Evelyne

sylvia zei

het was ff puzzelen, maar het is je toch gelukt!
ik heb bewondering voor je energie, elke keer het atelier vol en toch nog voor jezelf aan de gang, knap!!!
groetjes, Sylvia