dinsdag 13 mei 2014

Gewoon doormidden geknipt!!!!!


Deze had ik jullie de afgelopen week al laten zien. Ik zag ze liggen en mijn hersenen draaiden al weer op volle toeren.


En, omdat ik altijd zelf mijn moederdagcadeautjes uitzoek, vroeg ik Herman om er eentje mee te nemen.

Hij bracht de grootste mee. Ook weer niet helemaal mijn bedoeling maar oké, hartstikke lief natuurlijk.

Hoe maak ik hier nou een leuke opbergmap van waar alles in kan.


En, vooral hoe maak ik hem nou persoonlijk.
Mijn tweede (rose) borduurlap ligt er maar stilletjes bij. Op dit moment heb ik andere prioriteiten
Als ik nou eens………..


En ik heb het gedaan. De hele lap in tweeën gedeeld en ik heb het mooi afgewerkt en versierd


Links kan het opbergmapje met blokjes die nog in elkaar gezet moeten worden, en rechts de blokjes die af zijn maar waar nog geen sashings aan zitten.


Alles keurig afgewerkt met een dubbel stofje, kantjes en bandjes


En vastgezet met een klittenbandje zodat ik het eraf kan halen als de tas in de was moet.

Ben er helemaal blij mee. 
Lekker voor op vakantie, want we gaan binnenkort een weekje weg.


En kijk, het is gelukt. Voor de eerste keer helemaal goed.
Dit smaakt echt naar meer, kom maar op met die blokken. Het is zo leuk om te doen.


Nog even 2 stuks in de spelden


En mijn dag is weer gevuld.


groetjes

Wietske

23 opmerkingen:

Anoniem zei

geweldig, wat een leuke ideeën laat je weer zien,
groetels Tineke

Monica zei

super leuk!

Marja zei

Was het niet vreselijk eng om de rose borduurlap door te knippen ? Het is een mooi mapje geworden. Groetjes, Marja

Martine zei

Je blokje is goed gelukt.

Jasmijn zei

Heeeel mooi! Mag ik vragen waar ze te koop zijn? Want het is wel heerlijk rose.....

Ans zei

Dat is wel een heftige beslissing, om zomaar de schaar er in te zetten. Gelukkig is het allemaal goed gekomen, een super resultaat!

sylvia zei

zo, jij durft, zomaar de schaar er in, maar het resultaat is leuk!!
en je DJ blok gelukt!! Op naar de volgende rev appl!!

Anoniem zei

Wat een goede besteding voor je lap, super hoor! En natuurlijk is het niet moeilijk om de schaar er in te zetten, het wordt immers nog leuker en nu doe je er tenminste nog iets mee. Leuk bedacht. Gr. BVL (buurvrouwvrien.......)

Marguerite zei

En dat doe jij zo maar: schaar er in zetten.
Zou dat niet durven, maar je mag er trots op zijn hoor!
En wat ga jij snel met je blokjes.
Groetjes Marguerite

Wietskes Quilts zei

Ja hoor bij moeders mooiste in de Vughterstraat

Lupineke zei

Prachtig!! Ik snap dat het eng was maar... goed dat je het gewoon gedaan hebt!! Het resultaat is schitterend geworden! En.. je blokken ook ;)!! Lieve groet!

Heleni van Til zei

Leuk idee Wietske en ook nog erg leuk geworden.

Carolien Van Hoek zei

Hè Wietske
Leuk dat je ook aan het experimenteren ben gegaan met je borduurwerken
Het is ook zo zonde om ze maar ergens te laten liggen
Ik heb er al vele leuke dingen mee gedaan en doe dat nog steeds geeft je telkens weer een leuke voldoening als je iets nieuws ermee gemaakt heb
Veel plezier met je blokken
Gr carolien

marion zei

je hebt een prachtige opbergmap gemaakt, een plaatje en super handig. veel plezier met je blokjes vandaag

Klara's Quilthoekje zei

Heeft Herman niet in eerste instantie even geslikt dat jij maar zo de schaar in zijn cadeautje zette? ;-) Maar hij is heel mooi geworden, je opbergmap! Heerlijk om je vorderingen te zien wat de Dear Jan betreft. Vrijdag heb ik bij Quiltpalace het boek gekocht met alle patronen erin. Ga binnenkort ook beginnen! Succes met je Jane blokjes!

patricia zei

Wat een leuk tasje zeg! Van Koeka toch?
Echt heel mooi en wat dapper van je om je borduurlap gewoon doormidden te knippen pfff! Heel erg handig zo in je tasje, lekker om mee te nemen als je eventjes weggaat. En wat ga je goed (snel) met de blokken zeg, top.
Fijne dag, groetjes Patricia

quiltingmieke zei

piep wat een superleuke map meid, knuf

Marians Quiltblog zei

Wat een leuk omslagboek heb je gemaakt. Jij durft om zomaar de schaar erin te zetten. Je blokjes in worden zijn weer mooi!
Groet Marian

Annie Kingma.Bonnema zei

Ja hoor weer mooi gelukt, en goed bekeken allemaal weer.
Groetnis Annie

marga zei

Het is wel leuk geworden maar was het niet heel erg moeilijk om de schaar er in te zetten?
Groeten
Marga

Hermie zei

Dat heb je leuk bedacht, zo kun je er elke dag van genieten.

Evelyne zei

Wat een leuk idee Wietske, ik zie ook de helpende handen van Herman!
Bekent van het leuke overhemd, die iemand wel in het quilt mandje wilt.
Wat zijn je blokjes mooi!
Het is een handig mapje met een persoonlijk tintje!

Lieve groetjes, Evelyne

Anoniem zei

mooi blog Wietske en de give a way staat me wel aan. in de vakantie wil ik langs komen, ken je van marleen uit helmond. heel veel succes in alles wat je doet en vooral voor die leuke kleinkinderen van je Liesbeth Manders Aarle-Rixtel