maandag 12 mei 2014

Iedere dag……..


Vraagt FB aan mij wat ik nu aan het doen ben.  Mijn blog vraagt dat nooit en dan moet ik dat maar uit mezelf vertellen.

Ik ben bezig met "reverse applique"

Ja echt waar, ik dacht dat ik het nooit zou gaan doen, het leek me zo moeilijk, maar Herman is vandaag een dagje thuis, zomaar omdat we nog naar een leverancier wilden en het nog  mooi konden combineren met een bezoekje aan Isabel.

En, Herman snapt alles altijd veel beter dan ik, vooral als het dan ook nog eens een engelse tekst is.

Het ging me om dit blokje.


Al dagen hing ik er tegenaan, heb zoiets nog nooit eerder gedaan. Filmpjes bekeken op You tube, maar het zomaar beredeneren en bedenken dat kan ik dan niet. En het is mijn eer te na om het op een makkelijke manier op te lossen.

Zopas dacht ik: nu of nooit. Herman thuis, het regent pijpenstelen dus we hebben nu rustig de tijd om het samen uit te vogelen.


Volgens mij gaat het helemaal lukken.

Gisteren hebben we moederdag in het ziekenhuis gevierd. Laurens en Valentijn waren er ook met hun vader en moeder, Fedde komt zaterdag weer.


Er was van alles geknutseld


Zelfs Isabel had voor de gelegenheid haar voetjes in een verfbad gezet. 11 weken was ze gisteren.


En ze had haar sokken aangetrokken om de liefde aan haar pappa te tonen.


Meimaand Maria maand - moederdag

Gelukkig het was droog gisteren. De processie kon gewoon doorgaan.




Zojuist hebben we nog een paar mooie stoffen gekocht.
Ecru met een printje


Omdat er om gevraagd werd de laatste weken. We hadden wel veel wit, maar dit is echt heel mooi ecru. geschikt voor Jane denk ik.


beetje tegen het zandkleur aan


Oh gelukkig het regent nog steeds, dus ik ga mijn blokje afmaken.

Het mag trouwens onderhand ook wel eens droog worden buiten……..

Morgen het resultaat

groetjes

Wietske



12 opmerkingen:

sylvia zei

succes, het gaat zeker lukken!!!!

patricia zei

Wat kan je soms tegen iets op zien.......en met een beetje hulp zie je het ineens goedkomen! En het is inderdaad lekker quiltweer......het lijkt wel herfst zeg.
Groetjes Patricia

quilting Jeannet zei

Mmmm, daar ben ik ook mee bezig, reverse applique, had ik ook nog nooit gedaan, niet voor de Jane hoor, ander project. Kost volgens mij wel veel stof.

Else zei

OHHHHHHHH LIEF dat voetje van Isabel! Je blokje ziet er zover goed uit komt vast goed. Vele technieken leiden naar Sjaantje (lol) fijne dag verder, knuffel

quiltingmieke zei

piep heerlijk he als je mannetje helemaal meeleeft met je hobby en je blokje dat gaat er prima uitzien

knuf

Jeanneke zei

Bijzonder, de Maria processie. Doet mijn katholiek (op)gevoede hart goed.

Wat moet dat bijzonder geweest zijn voor jullie, Moederdag met elkaar bij Isabel in het ziekenhuis te vieren, met Daniël in jullie hart...

Lieve groetjes,

Jeanneke.

Anoniem zei

Ooit heel lang geleden deze techniek gedaan,maar hoe moest dat ook alweer....
Dit was een heel speciale Moederdag dit jaar!
Succes met je blok
groetjes,Truus uit Drenthe

Judith zei

Goed bezig, lekker ontdekken en vooral lekker doen. Waar zijn regenachtige dagen anders goed voor.

ria vogelzang zei

Het lukt je al heel goed, Wietske! Ziet er heel goed uit!
Lekker om dat te doen op dit soort dagen.... Fijn dat je hulpt hebt van Herman!
Groetjes, Ria.

Floor zei

Gaat je natuurlijk lukken dat blokje. Eigenlijk is het niet veel anders dan gewoon appliqueren.
Wat lief dat kleine voetje van Isabel. Lief kadootje voor mamma die afdruk.
Het mooiste moederdagkado dat ze ooit krijgt denk ik.

Craftluver Marianna zei

Mooie stofjes heb je weer besteld! Zalig he dat je dat kan en mag! Fijn dat ze Isabel zo betrokken hebben bij moederdag! Dat koester je je hele leven als moeder en oma! Leuk dat jullie het zo samen hebben kunnen vieren! En ja, van de Jane leer je veel! Zo heb ik mijn basis gelegd! Heerlijke quilt om mee bezig te zijn!

Evelyne zei

Heerlijk hoor Wietske een man die meedenkt.Ik heb mijn vraagbaak ook altijd bij de hand en samen kon je er dan wel uit.
Mooie ecru stoffen heb je ingekocht, altijd een goede basis.
Leuk dat Isabel haar voetjes vereeuwigd zijn.

lieve groetjes, Evelyne