zondag 2 maart 2014

In de mallemolen van het leven…..


Leek het vrijdagmorgen allemaal wel stabiel met de kleintjes, vrijdagmiddag werd besloten om Daniël met spoed over te brengen naar Maastricht voor een operatie aan zijn darmen.



Totaal ontredderd hebben wij binnen een half uur een tas gepakt met wat kleren en zijn we naar onze middelste gereden die in Maastricht woont, schoonzoon had inmiddels een hotelkamer op het terrein van het ziekenhuis geregeld en jongste en schoonzoon konden en kunnen ook daar in het 
Ronald Mc. Donaldhuis terecht.

Vrijdagavond is Daniël geopereerd en nu wachten we gespannen op de dingen die komen gaan.


Eerlijk gezegd wist ik de afgelopen dagen niet meer wat voor dag het is, je gaat gewoon op de automatische piloot en voegt je gewoon naar wat het beste is voor de kinderen. Gezien de leegte in de gangen van het ziekenhuis moet het wel het weekend geweest zijn.


Je eet niet meer wanneer het de tijd is, maar je eet wanneer je er aan toekomt en het maakt ook niet meer uit wat je dan eet.


En nu?

Voorzover wij weten is Daniël nu stabiel en zal hij minstens 2 weken in Maastricht moeten blijven. Er is nog overwogen om Isabel ook naar Maastricht te vervoeren maar schoonzoon en jongste vinden het op dit moment niet verantwoord om haar te vervoeren alleen maar omdat er een logistiek probleem zou zijn.

Immers, ook zij is nog heel erg kwetsbaar.

Gelukkig werkt een schoonzoon in hetzelfde ziekenhuis, daar worden we rustiger van.

En dus wordt het heen en weer rijden tussen Maastricht en Veldhoven, en mochten wij gisteren de eerste flesjes melk naar Veldhoven brengen, omdat onze kinderen nog bij Daniël wilden blijven.

Wij hebben het allemaal keurig afgeleverd bij de verpleging en konden onze kleindochter nog even bewonderen.

Grote hulde voor al die mensen die momenteel voor hen klaarstaan, het is echt onvoorstelbaar wat er achter de schermen allemaal aan hulp geboden wordt.


Tja, jullie snappen het al, mijn randjes voor deze week zijn allang af. Annelies en Simone moesten eens weten hoe een zegen dit borduurwerk is. Makkelijk mee te nemen en op de automatische piloot.
Ik heb besloten om in deze periode van wachten en spanning aan een derde lap te beginnen.

Een met leuke kinderfiguurtjes en letters tussen de randjes door.

Overigens willen we het atelier woensdag 5 maart weer open doen, we hebben voldoende adequate hulp achter de hand als we onverwachts weg moeten.

groetjes

Wietske


42 opmerkingen:

Heleni zei

Hè bah. Denk je eerst een lichtpuntje te zien krijg je nu weer een domper.
We duimen en denken aan jullie!

KijkDaarIs zei

ach het hummeltje....
moelijk lijkt me om steeds maar te moeten wachten.....
Ik denk aan jullie!!!!

Elza zei

Wat moet je hier nu van zeggen, ik wil jullie heel veel sterkte wensen en veel kracht om dit allemaal vol te houden. En fijn dat je kunt borduren dat geeft rust in je hoofd. Hoop dat alles goed komt. ELza.

Nelly Demmer zei

Veel sterkte toegewenst!! Nelly

Floor zei

Ik leef erg met jullie allemaal mee. Kan me er wat bij voorstellen in wat voor spanning jullie momenteel leven.
Opereren in zo'n klein buikje, hoe is het mogelijk. Dat kleine knulletje moet wat doorstaan in zijn prille leventje.
Ik wens dat alles goed gaat met beide kindjes en ook met jullie allemaal.
Veel sterkte gewenst, en fijn dat je enige steun hebt aan de randjes.
Liefs,
Floor

Judith zei

Jullie leven van uur naar uur, want dat is de realiteit met een prematuur. Troostende woorden heb ik niet, dit is afgrijselijk en vreselijk zwaar. Jouw woorden nemen mij mee terug in de tijd en hoop ik dat jullie met Daniël en Isabel in de armen er over een aantal jaren ook op terug mogen blikken! Heel, heel veel sterkte de komende tijd. Dikke zoen, juud

Geke Vermeulen zei

lieve Wietske, ik hoop zo dat het allemaal goed komt met jullie kleine wondertjes
groetjes
Geke

Hermie zei

Geëmotioneerd nu ik dit lees.ik wens jullie alle kracht en hoop met heel mijn hart dat het goed komt. Dikke knuffel

Marguerite zei

Ik lees jou blogje met kippevel op mijn armen. Wat een zware tijd hebben jullie op dit moment. Kan alleen maar hopen dat het allemaal goed komt. Fijn dat de randjes je helpen om op de been te blijven.
Sterkte Marguerite

bep zei

Blijf van elkaar houden, dat is wat telt, ik denk aan jullie,
Bep

Saskia Smit zei

Fijn dat jullie er kunnen zijn voor je (klein)kinderen.

Johanna Zweden zei

O heel veel sterkte , wat een verdriet in zo een jong leventje
en voor jullie,
Denk aan jullie heel heel veel sterkte
Liefs uit Zweden en ik hoop in mei, gezellig een paar uurtjes in je winkeltje door te kunnen brengen kijk er naar uit

Annelies zei

Ja, zo'n eerste tijd kan vaak heel onrustig zijn.
Ik wens jullie hele familie nogmaals heel veel sterkte !
Overigens gaf de foto uit Maastricht herkenning. Ik werd daar iets meer dan 20 jaar geleden geopereerd, toen we een jaar in Maastricht woonden.

Ineke Hulzebos zei

Kan niet anders doen dan jullie nogmaals veel sterkte te wensen.

Dikke knuffel, Ineke

Linda Knowles zei

Lieve Wietske,

Wat een zware tijd zal dit voor jullie zijn! Nogmaals heel veel sterkte voor jullie allemaal. Put kracht uit het feit dat er zoveel mensen met jullie meeleven.

Lieve groetjes,
Linda

Quilts and Newf's zei

Wietske , hier vanuit het hooge noorden, leven we met jullie mee. heel veel sterkte en we branden een kaarsje voor de kleintjes.
gr Erika

Else zei

Lieve Wietske en familie, Heel veel sterkte! Dikke knuffel

Willeke zei

Heel veel sterkte gewenst Wietske voor jullie allen. Een moeilijke tijd voor jullie, maar wees dankbaar dat je zo'n fijn en hecht gezin hebt en jullie elkaar allemaal kunnen bijstaan., dat zal jullie veel steun geven. En blijf vertrouwen houden in de toekomst.
Lieve groetjes Willeke

Anoniem zei

wat een ontwikkelingen. Nu maar hopen dat alles goed komt met je kleinkindjes.
Veel sterkte voor je dochter en schoonzoon en jijzelf en al je familie.
We leven met je mee.
Marleen.

betty prins zei

Heel veel sterkte Wietske, wij leven met jullie mee en hopen dat de kleine Daniel dit goed doorstaat. In gedachten bij jullie!

Willy zei

Hopelijk wordt het snel zorgeloos genieten van de tweeling. Voor nu veel sterkte.

quilting Jeannet zei

We denken hier iedere dag aan jullie Wietske, het is vaak twee stappen vooruit, en één achteruit, zo ben je euforisch omdat alles stabiel en goed lijkt, en zo is er opeens weer ruis op de lijn.Héél veel sterkte, en wat fijn dat jullie elkaar hebben en een medische achtergrond, dat scheelt toch in rust.Hartelijke groet,

Trudy zei

Heel veel sterkte! Wat een moeilijke tijd voor jullie allemaal! "Fingers crossed" dat het allemaal goed komt! Lieve groetjes, Trudy

Annie Kingma.Bonnema zei

Heel veel sterkte, en houd goed moed
Groetnis Annie

Lida zei

Jeetje wat een toestand, ik wens die kleine een goed herstel en jullie allemaal sterkte!
Lida

Margret Dollenkamp zei

Heel veel sterkte
Ik steek elke dag een kaarsje voor de kleintjes aan

Jet en Zus zei

Weet even niets te schrijven! Laat de kaarsjes voor jullie branden!

Liefs voor jullie allemaal!

Anita


miekequilt zei

Sterkte en veel liefde wens ik jullie. Wat dapper van jullie dat wij dit allemaal mee mogen beleven.
Houd moed!!

Rya, Rotterdam zei

Wat ontzettend zwaar voor jullie allemaal. Oh God, laat het alstublieft goed komen met de kindjes.... ik blijf bidden. Hou jullie goed.
Rya, Rotterdam

Anoniem zei

Heel veel sterkte en blijf vertrouwen houden.
Als jullie Daniel net zo'n vechter is als 'mijn' Daniel,dan komt het vast goed.
Truus uit Drenthe

Anoniem zei

jeetje wietske,
wat moeten dit verschrikkelijk spannende tijden voor jullie zijn, weet even niet wat te zeggen, heeeeel veeeeel sterkte, Tineke

Sis Voorn zei

STERKTE !!!

Tony zei

Hallo Wietske. Een woord Sterkte. Groeten Tony

Richt zei

Wat een spanning!
Heel, heel veel sterkte.
Groetjes Richt

Elizabeth Pienaar zei

Dear Wietzke,
I will keep you all in my prayers this week! Best wishes
Elizabeth in Cape Town

Anoniem zei

Tjee, Wietske wat heftig allemaal! Ik leef met jullie mee. Veel sterkte. Dikke knuffel van mij, Mandy

Phyllis zei

Heel veel sterkte toegewenst!

Anoniem zei

Jeetje, schrikken om dit van Daniel te lezen. Wat zullen jullie allemaal geschrokken zijn zeg. Wat ontzettend fijn dat je bij middelste kan logeren. Nogmaals heel, heel veel sterkte en laten we hopen dat Daniel t.z.t. naar den Bosch overgebracht mag worden. Groetjes, Lenny

sylvia zei

Ik zit met kippenvel te lezen, wat een schrik en wat een ingreep voor het kleine manneke!! Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en blijf aan jullie denken!! Lieve groet, Sylvia

Wilma Kuin zei

Jemig, wat een verhaal,..
heel veel sterkte voor jullie allemaal,...

Alice zei

Hallo Wietske, via via kwam ik op je blog terecht...je verhalen over je te vroeg geboren kleinkinderen brengt bij mij dikke kippevel op de arme. Zo herkenbaar, mijn dochter werd ook met spoed geboren met 28 weken, veel te vroeg en veel te klein en o, wat hadden we een zorgen die toe- of afnamen naarmate uren, dagen weken vorderden. Wat waren we blij als er weer 10 gram bijgeschreven stond op de statuskaart als we 's morgens kwamen of als er weer een kastje met medicijen was afgekoppeld.
En nu is het een puber van bijna 17, zonder al te veel noemenswaardige problemen, gelukkig.
Heel veel sterkte de komende tijd, zal nog behoorlijk veel aandacht tijd en energie van iedereen gaan kosten. Maar wees blij met elk stapje dat beide kindjes vooruit gaan en kijk je ook over een tijdje ook met kippenvel terug op deze moeilijke tijd voor jullie familie.
Groeten, Alice

conny's quilts zei

Wat spannend allemaal, gelukkig heb je een beetje afleiding aan het borduren. Ik wens jouw, je kinderen en vooral ook de tweeling het allerbeste toe.