donderdag 13 maart 2014

3 of 30 weken?


Vandaag hadden we het er over: Is Isabel nou morgen 30 weken ver in de zwangerschap of is ze aanstaande zondag 3 weken oud.
We weten het niet, allebei denk ik maar.

We vonden eigenlijk met elkaar dat het behalen van de 3 een behoorlijke mijlpaal is.

In ieder geval  is ze de afgelopen 2 dagen redelijk stabiel geweest, al dipt ze nog met haar ademhaling (af en toe vergeet ze dat ademhalen heel erg nodig is) en heeft ze nog steeds last van een infectie, maar ook die is nu waarschijnlijk op z'n retour.

Daar precies in het
midden ligt ze

Waren Herman en ik er gisteren om te koken, vandaag was middelste vrij en zij kwam een dag uit Maastricht met Valentijn.
Er was veel te bespreken over afgelopen maandag en er zijn zulke prachtige foto's gemaakt, die moeten verwerkt worden en dat is best een hoop emotie.

Ook met de professionals worden gesprekken gevoerd, er is de afgelopen tijd te veel gebeurd en hier in dit ziekenhuis, waar ze zo zorgvuldig en bezorgd zijn wordt heel veel aandacht besteed aan al het verdriet dat er is, en dat zomaar niet weg te poetsen is.

Maar praten helpt.

Isabel is er nog lang niet, en ik vroeg vanmiddag aan de verpleegkundige die we inmiddels goed kennen of ze ons niet gewoon een tijdspad kan geven en dan graag met garanties……….

Helaas, dat kan ze niet!!!

We zagen immers hoe snel het met Daniël ging, en dat maakt je zo angstig.

Afwachten, afwachten, afwachten.



Valentijn heeft zowat de hele dag buiten gespeeld en zolang muis maar bij hem is, kan hij de hele wereld aan.
5 heeft hij er inmiddels en voor Isabel zijn we ook al aan het sparen.


Voor haar heb ik inmiddels ook een beer gekocht, de verpleging is gek op deze knuffels en bij haar is het groot genoeg om als deken in de couveuse te dienen.


En terwijl mijn beide meiden genieten van de zon en vooral van elkaar, borduur ik heerlijk door en kan op deze manier mijn gedachten de vrije loop laten.


Gisteravond en vanmorgen een paar randjes voorbereid zodat ik in het Ronald Mc. Donaldhuis niet heel erg hoef na te denken.


Mijn randjes zijn helemaal bij, dat waren ze eigenlijk zaterdag al.



Gistermorgen had ik veel afleiding van 2 vriendinnen die kwamen koffiedrinken.
We zijn gelijk maar even aan de slag gegaan om een nieuw workshopje voor te bereiden



Jullie horen hier binnenkort meer over


En dan kom je thuis na een lange dag Veldhoven en dan ligt er weer een stapel kaarten.
Echt zo ontzettend lief!!!


Ik hoop jullie over een paar dagen weer meer te kunnen melden

groetjes
Wietske

19 opmerkingen:

Ineke Hulzebos zei

Dikke knuffel!

Floor zei

Dank Wietske voor de informatie en dat je ons op de hoogte houdt.
Kan me zo goed voorstellen dat jullie garantie zouden willen hebben dat het goed gaat met Isabel. Maar eigenlijk heeft niemand garantie in het leven.
Maar zo'n kleintje met wie het nog steeds niet echt helemaal goed gaat, wat is het toch moeilijk dat afwachten en hopen.
Ze wordt dus "30 weken zwangerschap" terwijl ik dacht dat de kindjes met 30 weken geboren waren, dat was dus 27 weken!
Fijn dat je toch een beetje afleiding hebt door te borduren, de kinderen en andere kleinkinderen en even met een vriendin in je atelier aan de gang te gaan.
Liefs,
Floor

Myriam zei

nadat je lief en leed met ons deelt. ben ik begonnen de inktvisjes te haken voor de couveuse babys'. de eerste heb ik naar Daniel genoemd. warme groetjes voor de hele familie van myriam

Annelies zei

Pas goed op jullie zelf !

Geke Vermeulen zei

dikke knuffel en zorg goed voor elkaar en jezelf,

Marguerite zei

Alweer bijna 3 weken. Al die tijd leven we allemaal met jullie mee.
Voor ons vliegen de dagen om voor jullie zijn ze zwaar en onzeker.
Fijn om te zien dat je ondertussen ook weer met de gewone dagelijkse dingen probeert te beginnen.
Heel veel sterkte allemaal.

Rennie zei

Ik geef jullie alle kracht die ik voel en blijf met mijn gedachten bij jullie.

Anoniem zei

Jullie allemaal heel veel sterkte in deze onzekere tijd.We hopen de volgende keer weer op goede berichten--het leven buiten de muren van het ziekenhuis gaat door,terwijl binnen de tijd stil lijkt te staan.
Allemaal een big hug
groetjes,Truus uit Drenthe

sylvia zei

Jullie mooie meisje is voor mij al drie weken oud!! Het blijft spannend en we blijven meeleven: sterkte met alle moeilijke dingen en geniet van de mooie dingen die jullie kunnen delen!!
groetjes, Sylvia

Ans zei

Wat fijn dat jullie zo goed begeleid worden, en zoveel bemoedigingen krijgen, dat sterkt je! Heel veel sterkte!

Cisca Heiden van der zei

Fijn dat er zoveel begeleiding is voor jullie allemaal! Ze heeft de drie weken toch maar gehaald! Heel veel sterkte!
Groetjes, Cisca

marga zei

Het is zo fijn om te lezen dat jullie elkaar stevig vasthouden om samen door deze tijd heen te komen.
Groeten
Marga

Ineke B zei

In gedachte ben ik heel veel bij jullie! Heel veel sterkte met alle verwerkingen!

Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Ineke B zei

In gedachte ben ik heel veel bij jullie! Heel veel sterkte met alle verwerkingen!

Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Judith zei

Oh ik hoop toch zo dat Isabel elke dag sterker worden mag. Jullie heel veel sterkte en liefde in deze moeilijke tijd.

Handige Handjes zei

Oh Wietske, bestond er toch maar die glazen bol..waar je mee in de toekomst kan kijken. Maar of dat wijs is..weet ik niet....Eigenlijk ben ik blij dat die glazen bol er niet is. Jullie leven al 3 weken in een achtbaan vol emotie, dat gaat je niet in je kouwe kleren zitten. Het is fijn dat je op jouw maniet toch kan bijdragen in de zorg en liefde voor Isabel, door de lieve knuffels en door de zorg voor haar ouders. Meer kun je op dit moment niet doen, en vergeet jezelf en je man niet! Ik hoop oprecht dat je over een poosje met een gerust hart kan achteroverleunen in een stoel, omdat Isabel gezond en wel dan in haar eigen kamertje thuis zal zijn...Weet dat er velen aan jullie denken met heel veel positieve energie!!

quiltlodge gerda zei

Ach Wietske toch. Vandaag las ik je berichtjes over jullie kleine Isabel en Daniël .
Wat een verdriet en tegelijkertijd hoop en blijdschap dat Isabel inmiddels drie weken oud is. Uit je verhalen weet ik dat jullie een zeer hecht gezin zijn. Dat is iets om zeker in deze omstandigheden heel dankbaar voor te zijn. Ik duim voor Isabel en een schietgebedje zo nu en dan kan vast ook geen kwaad. Heel veel sterkte en hopelijk durven jullie toch ook te genieten, buiten alle zorgen om, van dit kleine meisje.
Dikke knuffel!

Johanna Zweden zei

Heel veel sterkte voor jullie allemaal, denk aan jullie
Fijn dat je je even kunt laten weg zakken in je handwerken word mooi
Fijn weekeinden vanuit Zweden

mieke zei

Wietske, ik lees het nu pas.
Heel veel sterkte voor jullie allemaal.
Fijn dat jullie een hecht gezin zijn.
Grtjs Mieke