vrijdag 28 februari 2014

Heel voorzichtig…...


Wordt het allemaal wat makkelijker en beter te begrijpen wat er de afgelopen dagen allemaal is gebeurd.
Of het nou gaat om de beide kleintjes, om hun pappa en mamma of om iedereen die met ons meeleeft, het blijft een ontzettend spannende en soms moeilijke tijd.


Je wereld  staat op z'n kop en je weet niet goed wat je met situaties aan moet. Lastig ook omdat Isabel het boven verwachting goed doet, maar Daniël heeft de nodige tegenslagen te verwerken. Hij wordt ook nog steeds beademd

En dan ga je vergelijken terwijl je dat eigenlijk niet moet doen. 
Immers het verloop van de dagen van Daniël kan wel eens "normaal" zijn en dat van Isabel heel erg uitzonderlijk goed.

Hoe het ook zij, heel langzaamaan beginnen we af en toe te genieten en te beseffen dat het waarschijnlijk uiteindelijk echt goed komt.
De bekwame en vooral betrokken zorg van artsen en verpleegkundigen maakt het allemaal wat makkelijker en op hun advies zijn we ook begonnen met cadeautjes en kaarten sturen naar het Ronald Mc. Donaldhuis.


En dus kwam er een grote doos met enorme ballon


Heel veel kaarten


Leuke dozen met inhoud


En vooral heel veel lieve en bemoedigende woorden


 De ballonnen mogen naar de babykamer of aan de buitenkant op het glas


En een van mijn zusjes zorgde zelfs voor 2 kleine spaarpotjes met inhoud van mijn mams
zo lief!!!!
Mams maakt zich ook veel zorgen, ze begrijpt heel goed wat er gebeurd is, dus we proberen haar veel te bellen.


Gisteren had ik een lange dag in het ziekenhuis samen met middelste en Valentijn. Fedde zou ook komen met zijn pappa maar hij was te verkouden.


Het enige woord dat ik geleerd heb de afgelopen dagen is
wachten, wachten, wachten………

En dan ga je foute dingen eten en veel borduren. 
Mijn randjeslap is nu al een gedenkwaardig dagboek geworden


En terwijl de jonge ouders boven gesprekken voeren met middelste erbij (zij komt tenslotte ook uit het vak, dus dat is heerlijk),
pas ik op Valentijn in de huiskamer van het Ronald MC. Donaldhuis in het ziekenhuis


En waar lig je nou beter als je even wilt uitrusten dan bij je oma


De kleintjes hebben een gehaakt inktvisje in hun couveuse, een ontzettend leuk initiatief overgewaaid uit de Scandinavische landen. De gehaakte tentakels van dit visje geven  de baby's het gevoel dat ze aan de navelstreng zitten te plukken en ze trekken minder snel de slangetjes eruit.
Kortom, het maakt ze rustig. Toevallig stond er de afgelopen week in de krant een artikel over en dat kreeg ik toegestuurd van Cissy.

Nou, nu hebben we het toch nog even over handwerken gehad. Ik heb nog geen zin om al jullie blogjes te lezen en om te reageren, maar dat komt wel weer!


We zijn er nog lang niet, vooral Daniël heeft veel, heel veel zorg nodig. Hopelijk gaat het ook met hem snel de goede kant op.

Als er geen gekke dingen gebeuren gaat het atelier op woensdag 5 maart weer gewoon open en proberen we langzaam de draad weer op te pakken. Al zal ik nog heel veel naar Veldhoven rijden de komende tijd want het zal nog zeker enkele weken gaan duren voordat Daniël en Isabel in een speciale couveuse naar Den Bosch gebracht kunnen worden.


Fijn weekend

groetjes

Wietske

29 opmerkingen:

Rennie zei

Wat fijn voor jullie dat er zoveel mensen om jullie heen staan. Ik wens jullie alle kracht.

Jeanneke zei

Wat een zorg, wat een liefde.
Ik blijf kaarsjes branden en meeleven in herbeleving.
Liefs, goede moed en vertrouwen wens ik jullie allen!

Aangenaam verpozen met Joke zei

Heel veel zorgen, maar ook voorzichtig iets bemoedigend. Geef de jonge ouders maar veel steun. Alle goeds voor Daniël en Isabel. Zij gaan nu voor alles.
Joke

Anoniem zei

wat fijn dat je ons op de hoogte houdt, heel veel liefs en sterkte voor iedereen,
Tineke Brands

Ans zei

Blijf positief en probeer ook een beetje te genieten van alle lieve reacties. Ik ben ook aangestoken tot inktvisjes haken, goed te horen dat het z'n vruchten afwerpt. Heel veel sterkte en kracht!

Rya, Rotterdam zei

Mijn hele hart gaat naar jullie uit. Lees dit logje met tranen in mijn ogen; blijf kaarsjes branden bij Maria en schietgebedjes doen. Hou vol, kleintjes, hou vol, pappa, mamma en grootouders. Het komt goed, het komt goed!!
Rya, Rotterdam

Anoniem zei

Fijn dat er positieve berichtjes blijven komen.Kom Oma,hou je een beetje in toom met dat foute eten!Blijf vertrouwen houden Wietske.
groetjes,Truus uit Drenthe

Heleni zei

◇◇♡♡◇◇

quilting Jeannet zei

Dat woord wat jij de laatste dagen geleerd hebt Wietske.......praat me er niet van......wat heb ik een hekel aan dat woord gekregen.....jaren er na zal ook dat woord nog steeds opduiken...(af) wachten.....maar er komt een dag dat de dingen toch uitgekristalliseerd zijn. We leven hier heel erg met jullie mee, zelfs Jorrit zegt, hoe gaat het nu met de babietjes......Sterkte!

Anoniem zei

Kan me heel goed voorstellen dat je nog even geen puf hebt om alle berichtjes te lezen. Je zal heel moe zijn van alles en dan toch ook jouw zorgen om de kleintjes en hun ouders. Heel veel sterkte verder en fijn dat de jongelui al wat kunnen genieten van de kaarten en cadeautjes die er komen. Laten we hopen dat het met beiden, zowel Isabel als Daniel goed komt.
Groetjes, Lenny

sylvia zei

Wat een spanning, he?! Je wordt een beetje geleefd door dit grote gebeuren! Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en ik denk dat het wel goed komt met zoveel liefde en goede zorg om jullie heen! En dat Isabel het wat beter doet dan haar broertje zie je vaker: meisjes zijn wat ......vinniger, krachtiger, ik weet niet hoe je dat goed zegt......
Toi toi, groetjes, Sylvia

Ageeth Dorsman zei

Ik denk aldoor aan jullie en hoop,zo, dat alles helemaal goed mag komen... Dat lange wachten en niets kunnen doen dan hopen, wat moet een dag een week lijken. Gelukkig hebben jullie een hechte familie en kunnen jullie dit alles met elkaar delen, de vreugde en ook de tegenslagen. Maar ik hoop zo, dat die tegenslagen voor het kleine mannetje steeds minder worden en hij alleen nog maar groeit en sterker wordt!
Heel veel sterkte, hoor, en ik denk aan jullie,
Liefs van Ageeth

Tony zei

Hallo Wietske. Ik denk iedere dag aan jullie.Ik hoop toch zo dat het allemaal goed komt. Een spannende tijd. Heel veel groeten Tony

Geke Vermeulen zei

fijn weer wat van je te lezen, en wat heerlijk dat er zoveel lieve mensen om jullie heen staan. Ik duim dat de kleintjes snel sterker worden.
dikke knuffel
Geke

betty prins zei

Ach ach Wietske, wat een zorg, het vult jullie gedachten en bepaald je leven de komende weken, laat dat ook zo zijn en al die andere dingen komen vanzelf wel weer als de tijd daar rijp voor is! Ik denk veel aan jullie en die twee kleintjes en hoop zo ontzettend dat het de goede kant op gaat, heel veel liefs voor jullie allen.

Supergoof zei

Het is fijn om je gedachten op papier te zetten, en ook hier op je blog. Wij volgen al het wel en wee op de voet en duimen met je mee.
Toen ik nog in de kraamzorg zat, zeiden mijn collega's en ik altijd, dat de kleine meisjes harder knokken dan de kleine jongetjes. Maar dat zullen jullie ongetwijffeld al gehoord hebben van de professionals.
Ik vind dat idee van de inktvisjes ontroerend goed!
Zet 'm op allemaal, en heel veel liefs voor de 2 minimensjes, waar heel veel quilters lieve gedachten naar toe sturen.

carina zei

Spannend allemaal! We volgen de vorderingen . Sterkte er allemaal mee

Sonja- Sezoentje zei

Wat een spannende periode voor jullie allen. Maar ik lees dat er veel aan jullie gedacht word en hopelijk geeft dit heel veel kracht.
Knuffel, Sonja

Annie Kingma.Bonnema zei

Leef heel veel met jullie me, zo spannend , zorgen en toch ook blijheid
Groetnis Annie

Marguerite zei

Fijn dat je weer wat laat horen!
Ook hier wordt met jullie allemaal meegeleefd.
De laatste tijd las je op verschillende blogs over inktvisjes en nu lees ik bij jou dat ze echt gebruikt worden. Super.
En hou jullie haaks, Marguerite

Jeanny zei

Sluit me aan bij de vorige berichten. Ik leef met jullie mee en hoop op steeds weer positieve berichten.
Lieve groetjes.

Coco zei

Jeez Wietske dit berichtje breekt mijn moeder/oma hart...wat een zorg ik voel met je mee. Wat zouden we doen zonder onze goede artsen en verpleegkundigen. Blijf maar vertrouwen op hun kennis en expertise...
Veel sterkte!

Floor zei

Wat een schattige konijntjes in blauw en roze hebben de kindjes gekregen.
Daar kunnen ze lekker mee knuffelen als de inktvisjes niet meer hoeven.
Wat een goed idee is dat om dat zo'n kleintje te geven.
Het is fijn dat er nu ook kadootjes die kant op gaan, zodat de ouders zich ook een beetje blij kunnen voelen, anders zijn er alleen maar zorgen.
Maar het is nog best een hele spannende tijd voor iedereen.
Toch maar genieten van de kindjes en ik hoop dat het beter met Daniël gaat.

Anny zei

Ach, wat zul jij je "gaar"voelen! Zoiets kost zoveel energie. Gewoon doorgaan met rare dingen eten. Dat gezonde komt vanzelf wel weer. Net als alle alledaagse dingen. Veel liefs. Voor allemaal. Anny.

Ineke Hulzebos zei

Wat fijn om zoveel warmte en liefde te ervaren van alle familie en vrienden. Hou moed, het komt ook met Daniël vast allemaal goed. Sterkte

Lupineke zei

Fijn om van je te horen. En heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel sterkte gewenst, dikke knuffel, Lupineke

ria vogelzang zei

Och, lieve Wietske, weet dat we aan jullie denken en er zijn vast veel gebeden voor Daniel en Isabel gezegd en kaarsjes voor hen en jullie aangestoken...
We blijven ermee doorgaan, hoor! En leven met jullie mee!
Heel veel liefs, Ria.

nelleke zei

Hoi hoi,

ja wachten en die spanning natuurlijk. Ik zou me ook gek eten hoor, dat mag best wel even nu.

Dat van die inktvisje had ik ook gelezen...wat mooi!!

alle goeds voor jullie allen.

lieve groetjess

Annelein zei

Wat spannend allemaal. Wat fijn dat jullie er voor de kinderen en kleinkinderen kunnen zijn...