donderdag 20 maart 2014

Bossche quilts EN MEER


Ik kreeg enige opmerkingen:

Men zegt:

Er staat  de laatste tijd zo weinig quilterigs op jouw blog……..

Nou??????

Huh……….. Leg eens uit??????

Omdat het misschien wel heel makkelijk is om een borduurwerkje mee te nemen als je uren, dagen achterelkaar in het ziekenhuis zit te wachten?

Zo'n heerlijk klein werkje dat je zo weer in je tas stopt en waar je niet bij hoeft na te denken?

oké
Genoeg zo!


Dan kunnen de quilters onder ons hun hart nu weer ophalen
want
we hadden weer een cursusochtend gisteren

En we hebben genoten van alle blokken en kleuren


Een van de cursisten had wat vooruit gewerkt, omdat ze gedwongen in de ruststand zat. Maar ja, zij quilt al jaren.
Dus dat is haar wel toevertrouwd


Prachtige combi's


En wederom een perfecte uitleg hoe je het beste ronde vormen aan elkaar kunt naaien


 Er zijn vele wegen die naar Rome leiden


En het blijft boeiend


Om te zien hoe ieder het uiteindelijk op zijn eigen manier doet


En dan gaat de deurbel. We zaten er al op te wachten…….

We wisten dat het kwam en onze verwachtingen waren hooggespannen


90 kilo stof!!!!
De aller aller nieuwste


Windham


Japans


Moda en Lecien


Misschien begrijpen jullie het al:
mijn privé spullen zijn verbannen naar de logeerkamer!!!!
We hebben de laatste kast atelier-proof gemaakt
en er kan niks meer bij


We zijn nieuwe plannen aan het maken

Er komt een Dear Jane dag met 

Het is echt waar, de afspraken zijn gemaakt,
noteer 18 april maar alvast in je agenda, want morgen vertel ik er alles over.

En er is een heel leuk quiltje in de maak


Eigen verzinsel en het wordt zo leuk!!!
Binnenkort ook hier meer over.

Overigens is de Trunkshow van Betty Prins op 5 april helemaal vol, er kan niemand meer bij.

En, zijn de quilters weer helemaal tevreden?


Ga ik weer heerlijk even borduren vandaag ;-)


Fijne dag

groetjes

Wietske

32 opmerkingen:

Anoniem zei

Een mens moet toch wat te zeuren hebben zeg ik maar. Ik borduur niet, maar ik heb met plezier je blog gelezen de afgelopen tijd! En .......je MOET het niet lezen hoor! Genoeg hierover!
Spannend, een Dear Jane dag. Vandaag lijkt ook een mooie dag te worden. Dus lekker in het zonnetje op je dakterras zitten, zou ik zeggen. En.....borduur ze!
Liefs,
Lianne

Marja zei

Mooie stof !. Groetjes, Marja

Marguerite zei

Ik zit weer te stuiteren achter de computer. Wat een mooie stofjes laat je weer zien. En ja het blijft jammer dat je niet bij me om de hoek zit. Alhoewel voor de portemonnee is het wel beter. Hahaha...
Mooie blokken laat je weer zien. En de laatste foto laat ook iets super mooi zien.
Groetjes Marguerite

Jeanneke zei

Er zullen altijd en overal mensen zijn, blijkt maar weer eens en is ook mijn ervaring, die liever steken uitdelen dan ze te maken. Dat ze daar dan ook nog blijk van geven door opmerkingen te plaatsen die geen steek houden... tja, met die mensen valt geen goed garen te spinnen.
Koester je in de zon vandaag, Wietske, doe ik ook. Dat hebben we zo nodig; en ondertussen heerlijk 'prikken'!
Lieve groetjes,

Jeanneke.

M Verheij zei

Wietske,trek je niets aan van die opmerkingen.De mensen die dagelijks je blog lezen,weten ook wat jullie hebben moeten door staan.Denk maar aan alle die het wel snappen.
Een fijne dag met veel borduurplezier.

Anoniem zei

Nou en ????? Je blog heet toch Bossche quilts en MEER !!!!!! Het is even wat meer geweest en dan in verschillende betekenissen. Niks van aantrekken hoor, gewoon lekker zo doorgaan. Ik ben geen borduurster, maar vind het prachtig wat je maakt.
Groetjes, Lenny

Atelier Hartendief zei

Fijn om te zien dat je je activiteiten weer hebt opgepakt.Zo te zien groei je helemaal uit je huis, wat een mooie stoffen heb je weer binnen gekregen! Gebeurt er nog wel wat onder je huis, is er zicht op je "echte" winkel beneden? Groetjes Marijke

Annelies zei

Doe vooral waar je zelf zin in hebt. Veel handwerkplezier en geniet van de nieuwe stoffen.

Rya, Rotterdam zei

Tja.... weinig quilterigs de laatste tijd..... waar zou dát nou aan gelegen hebben....
Lekker laten kletsen!! En fijn doorgaan met BORDUREN en meer !!!!
Groet, Rya, Rotterdam

Heleni zei

Hè bah, vervelende opmerkingen zullen mensen altijd blijven maken.
Wat een super mooie stofjes heb je binnen Wietske. Om van te kwijlen, echt waar!
En die kleurrijke blokken zien er zo vrolijk uit, prachtig.
Borduurze lekker vandaag, in de zon.

Jasmijn zei

Kkennerlijk vinden mensen het toch altijd weer leuk om kwetsende opmerkingen te maken. Doe maar lekker waar je zin in hebt! Sterkte met alles!

susana zei

Ach Wietske, je hebt gewoon een leuk blog en waar je over schrijft maak jij toch uit!
En ik hoop dat 'Dear Jane ' ook 's middags op bezoek komt!
In de ochtend werk ik en ik hoop haar heel graag te ontmoeten,
Vooral ze nu zo dichtbij huis ( Tilburg ) komt,
Fijne dag!

KijkDaarIs zei

SOMS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fijne dag!..;0)

sylvia zei

iemand die zoiets schrijft, leest niet verder dan zijn neus lang is, of is gewoon dom!!
Fijn dat je zo'n leuk blogje kon schrijven, vol enthousiasme en blijheid om blokken en stoffen(.........oh wat een mooie)!! Wat heerlijk toch dat er na verdriet toch altijd de blije dingen de kop op gaan steken: wat is de mens toch veerkrachtig en positief van nature!!!
Geniet van de fijne mensen, laat de anderen maar los!!
Liefs. Sylvia

Anoniem zei

Als je nu niet deze spannende tijd had,dan zou jij je schouders ophalen en denken-ach wat....
Prachtige stoffencollectie heb je binnen gekregen.En zo leuk Petra en Juud over de vloer! Van Petra 7 maart genoten,nou ja haar quilts.
En al die verschillende blokken zijn zo leuk om te zien!
Geniet van deze zonnige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Ria zei

Ik vind het heel knap dat je ondanks alles toch zin had om te bloggen. Mensen die zulke domme opmerkingen maken, daar gaat alles voor de wind zullen we maar denken. Jammer dat ik niet even op de fiets langs kan komen om je mooie nieuwe stoffen te bekijken. Ja kijken alleen wordt de rol niet dunner natuurlijk. Maar de meeste als iets ZIEN, dan je weet wel.

Groetjes en geniet van al het mooie en goede dat je wel hebt.
Ria V.

patricia zei

Ach, de mensen willen altijd iets te praten (lees: zeuren!) hebben...
Ene oor in, andere oor snel weer uit!!!
Ohh de stofjes Japans zijn echt géwéldig!!! Moda & Lecien ook echt helemaal mijn smaak, heel erg mooi!
En wat zijn er leuke vrolijke blokken gemaakt tijdens de les, mooi hoor. Leuk om even mee te mogen kijken.
Fijne dag en geniet van je borduurwerkje ;-)
groetjes Patricia

quilting Jeannet zei

Nou, ik vind al je blogjes leuk om te lezen Wietske, en wat maakt het nou uit of er wat borduurderigs of wat quilterigs op staat? Bovendien, je had wel wat anders aan je hoofd dunkt me.....De nieuwe stoffen zijn jummie, maar goed, dat had ik je al laten weten, en leuk dat de "Janiac juf "komt! De nieuwste hype.Heel Nederland aan de Dear Jane, nou ja, heel Nederland.....ikke niet hoor.......Ik vind dit blokje een erg leuk blokje, dat heb ik opgeslagen in mijn hoofd, voor ooit.....

quilting Jeannet zei

O ja, en nog wat eigenlijk,......mensen mogen blij zijn als iemand uberhaubt de moeite neemt om leuke blogjes te schrijven die een ander ook mag lezen, toch? Je weet niet wat ik soms voor mails krijg.......

quiltingmieke zei

piep, meid, niks van aantrekken hoor, je hebt genoeg in je gedachten en je hart...wat een schitterende stoffen....knuf

Elza zei

Hoe krijgen ze het in hun bolle hoofd om dat tegen je te zeggen je had wel wat anders aan je hoofd met die kleine popkes.
Ga lekker je eigen gang.

Mariska Schok zei

Ik vind borduren net zo leuk als quilten :).
En ik geloof dat het tijd wordt om me aan te melden voor een volgende basiscursus. Want rond naaien kan ik nog niet...

Lida zei

Even bijgelezen, wat een drukke dames en wat een kleurige blokken! Ziet er allemaal prachtig uit, net als de nieuwe stoffen! Groetjes
Lida

Ageeth Dorsman zei

Blijf het toch een rare vraag vinden, over dat er niks quilterigs op je blog staat. Hoezo? Weten ze niet, wat er prioriteit heeft in het leven? Ik vind het al heel knap, dat je uberhaupt tijd en zin hebt om te bloggen, hoor Wietske. Maar wat een verrukkelijke stofjes zijn er bij je binnengekomen, prachtig!
Groetjes van Ageeth

Else zei

Jou blog jouw teksten, ik vind het heerlijk/eerlijk hoe je schrijft en geniet er van! Die nieuwe Windham vreselijk MOOI, ik zei al JANE (lol) en wat leuk dat Juud ook bij jou langs komt, ze kan niet alleen heerlijk kletsen over Jane maar ze heeft ook een beauty van een Jane gemaakt!! Knuffel van mij

conny's quilts zei

Wat een heerlijke stoffen!

wilma oud zei

Ik kan maar niet begrijpen dat mensen zoiets durven te schrijven. Het is toch JOUW blogje en je mag lief en leed met ons delen en de laatste tijd was het heel veel leed en dat gun je niemand. Nee Wietske, lieverd, gewoon blijven doen wat je doet. Ik volg je dagelijks en je bent een pracht vrouw en moeder en oma, oja en quiltster, Ga zo door en ik hoop dat je het je niet gaat aantrekken wat sommige schrijven. Liefs Wilma

Ineke Hulzebos zei

Heerlijke nieuwtjes, maar Wietske, het is heel begrijpelijk dat je met een borduurtje in deze zenuwslopende periode bezig was.

Liefs, Ineke

marga zei

Ach Wietske er is een omroep die zegt : neem de mensen zoals ze zijn er zijn geen anderen". en dan kun je het misschien beter handelen.
Ik vind de blokjes heel mooi om te zien vrolijk van kleur past helemaal bij deze dag.
Je hebt prachtige stoffen gekocht en het rode borduurwerk is helemaal geweldig.
Bedankt nog voor de reactie van jou op mijn blog het gaf mij ook een warm gevoel.
Neem wel even de tijd voor alles en voor jezelf want anders kom je je later zelf weer tegen.
Groeten
Marga

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat een frisse vrolijke blokken zijn er door je cursisten gemaakt. En dan die mooie stoffen. Daar wordt je hebberig van.
Groeten, Joke

Martine Gruisen zei

je mag ook breien,haken,punniken, gewoon doen wat jij wilt om deze moeilijke tijd door te komen,ik vind het al heel knap dat je dit allemaal met je lezers wilt delen.
met een lieve groet van Martine

Richt zei

Lieve Wietske,
De laatste weken al je blogs gelezen, heb niet op alle gereageerd omdat ik geen woorden had. Zoveel verdiet, emoties, hoop en liefde heb je op zo een bijzondere en fijne wijze aan ons meegegeven en deels is het ook een verwerkings proces denk ik. Blij dat jullie de draad weer oppakken, wat weer een schitterende stofjes!
Ben erg benieuwd naar je eigen verzinsel!!! Lieve groet vanuit een stormachtig Noorwegen!