vrijdag 28 maart 2014

Nog even vlak voor het weekend


Was er gisteravond de vergadering voor omwonenden waarin informatie werd gegeven over de sloop van het Veilinghuis onder ons huis.

Herman is er heen geweest, ik ben thuis gebleven, mijn dag was al weer lang genoeg geweest.
Half april beginnen de sloopwerkzaamheden, en dit zal enkele weken in beslag nemen. In de eerste plaats natuurlijk omdat het zorgvuldig moet gebeuren vanwege de dichtheid aan huizen, maar ook vanwege het archeologisch onderzoek dat gelijktijdig plaats vindt.
De poort onder ons huis wordt open gemaakt en dit is dan ook de enige weg waar al het puin doorheen afgevoerd moet worden.

Als alles meezit zullen wij in mei 2015 naar beneden kunnen verhuizen.

Het zal de komende tijd onrustig worden, maar we gaan gewoon door en het atelier blijft gewoon open.


Ik werd er gisteren op geattendeerd dat het ook wel eens onrustig kan zijn de komende tijd op het spoor rond Den Bosch. Hoe het allemaal precies gaat lopen weet ik niet, maar ik raad jullie aan om, als je met de  trein komt, je goed te laten informeren. De trunkshow van Betty Prins valt in deze periode en je kunt maar beter gewaarschuwd zijn.

Mocht je advies willen hebben over andere mogelijkheden van vervoer mail me dan!


Mijn borduurwerk gaat onverminderd door, al zit ik nu natuurlijk niet meer uren in het ziekenhuis.
Het gaat goed met Isabel, inmiddels is ze zo'n 1500 gram, is ze gisteren voor het eerst een paar uurtjes van de ademondersteuning af geweest. Ze krijgt nog wel voortdurend zuurstof toegediend. We hebben  haar in volle glorie kunnen bewonderen toen ze een schone luier kreeg en bij haar pappa werd gelegd om te buidelen.

Diep respect voor onze kinderen die in zo'n korte tijd zo geroutineerd met dit kleine mensje om kunnen gaan, inclusief alle toeters en bellen.


Ik heb voor het eerst haar handje vastgehouden………

olifantjes waren overvloedig
aanwezig in het Ronald
Mc. Donaldhuis


Ook met de andere randjes ben ik bij. Er is in de randjes- wandelgangen veel gemopperd de afgelopen week. Ik vond het leuk om te doen, maar je moest er wel even bij blijven.


Heel benieuwd wat er vannacht weer voor verrassing voor ons op het blog "randje per week" staat. 


Vandaag en morgen zijn we weer geopend van 11.00 tot 17.00 uur

Een heel fijn weekend met prachtig zomer-en-buiten-borduur-weer!!!!

Ons dakterras is er klaar voor, de deuren kunnen open!

groetjes

Wietske

17 opmerkingen:

Judith zei

Ach voor t eerst haar handje vast gehouden! Die dag mag wel op haar borduurlap vereeuwigd worden! Fijn weekend!

Elza zei

Zo fijn dat je haar handje vast hebt gehouden, en sterkte met al die verbouwingen wat een gedoe zal dat worden.

quiltingmieke zei

piep, oh meid, dat eerste echte contact, een bijzonder moment, zaalig, en oei wat een heisa zal het worden met de bouwwerken....maar nadien heb je dan ook wat...knuf mieke

miekequilt zei

Wat heerlijk voor jullie dat het zo goed gaat.
Geniet er maar van.

Marguerite zei

Wat zal jij super gelukkig zijn geweest toen je heel even het handje van Isabel mocht vast houden. Weer een stapje vooruit.
Ik moet er eigenlijk wel een beetje om lachen wat die soldaatjes op hun geweten hadden. Of het alleen lag aan dat ze soldaatjes heten of aan het randje zelf dat weet ik niet. Wel weet ik dat ik deze keer ook een paar keer achteruit moest borduren voordat ik de juiste slag te pakken had.
Lijkt me heel leuk om van dicht bij te maken hoe ze archeologisch onderzoek doen. Ben zelf gek van dingen die uit de grond komen, scherven, pijpekoppen, kralen noem maar op. En jij zit daar zomaar met je neus bovenop. Je houd ons wel op de hoogte hé stel dat ze een oude Romein in jou kelder vinden.
Groetjes Marguerite

Anoniem zei

Zal de 1ste schop dan toch snel de grond in gaan beneden jullie? Het zal inderdaad ongemak geven, maar dan in mei/juni volgend jaar zitten jullie er prachtig bij en heb je boven weer de kamers voor jullie zelf.
Het wordt inderdaad heel goed opletten en kijken op de borden als je tot half april naar den Bosch of via den Bosch reist. Soms rijden er nog een paar intercity's maar niet altijd. Dan wordt het bussen. En probeer buiten de spits te reizen, minder druk.
Geniet van het weekend, het wordt prachtig weer. Lekker fietsen, buiten zitten en voor jou borduren? Voor mij hexagonnen maken.
Groetjes, Lenny

Irene zei

Geweldig toch, dat je Isabel d'r handje kon vasthouden!!!
Met het vervoer zal het inderdaad wel even opletten worden, maar daar heb je ns.nl voor. Zelf kom ik de avond voor de trunkshow naar Den Bosch. Moet ik alleen nog uitkijken met oversteken.
Groetjes, Irene

Johanna Zweden zei

Wat een fijn bericht dat Isabel zo gata vooruit gaat
Mooi je randjes
Fijn weekeinden gr Joke

Ina Hummel zei

Wat fijn dat Isabel zo vooruit gaat en wat moet dat een heerlijk gevoel zijn geweest terwijl je haar handje even vast had! Je randjeslap wordt prachtig en ik wens je veel sterkte met de sloop/verbouwing. Groetjes en een fijn weekend, Ina

Bernadette van Gils zei

Fijn dat beter gaat met Isabel en dat je haar handje mocht vasthouden.
Succes met alle rotzooi die er komen gaat bij het slopen en ik verheug me nu al over het feit dat ik in 2015 eindelijk naar je atelier/winkel zal kunnen komen als je beneden zit
groetjes en fijn weekend
Bernadette

betty prins zei

Ohh Wietske, ik heb zo'n ontzettende zin in 5 april, de show en tell, ik werk nog even door aan wat laatste 'dingetjes'zodat die ook mee komen om te laten zien!
En als de zon schijnt, lekker op jullie terras thee drinken,. ik zie het helemaal voor me!

Anoniem zei

Weer een mijlpaal in jullie leven-echt in aanraking komen met Isabel!
En weer iets om naar uit te kijken volgend jaar-je eigen winkel beneden.
zonnig weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Ageeth Dorsman zei

Dat zal een heerlijke en bijzondere ervaring zijn geweest, voor de eerste keer het handje van Isabel vasthouden! En het mag nu een tijdje onrustig worden rondom jullie huis, het is wel een fijn vooruitzicht om volgend jaar je eigen winkel te kunnen betrekken, die, al is het nu natuurlijk ook heerlijk bij jullie thuis, jullie wellicht nog meer mogelijkheden gaat bieden. Fijn weekend en groetjes van Ageeth

Floor zei

Heel fijn dat er volgend jaar toch een echte, en misschien ook grotere quiltwinkel beneden komt.
Kan je lekker meer stofjes bestellen en opbergen!
Dat gedoe met de treinen had ik je een tijd geleden ook al gemeld, maar je schreef toen dat jullie daar geen last van hadden.
Lief om een handje van Isabel vast te mogen houden.... zo klein.....

marga zei

Wat kan een handje vast houden dan zo heel speciaal zijn. 1500 gram ook heel fijn om te lezen langzaam maar zeker knokt ze zich erdoor, fijn hoor.
Groeten
Marga

patricia zei

Nou, wat een rommelige tijd gaan jullie tegemoet...spannend met al die werkzaamheden! En dan nog een verhuizing erachteraan..
Wat een kostbaar moment zeg dat je het handje van Isabel hebt mogen vasthouden, heerlijk! Tussendoor lekker met je borduurwerkje bezig, ziet er mooi uit.
Fijne zonnige zondag, groetjes patricia

Anny zei

Een heel bijzonder moment: voor de eerste keer Isabelle's handje vasthouden! Dat vergeet je nooit meer. En... sterkte met de rommel. Hier komt de buitenschikder en dat vind ik al vreselijk!