woensdag 26 maart 2014

"Puinhoop"

Eindelijk, eindelijk gaat er dan onder ons huis iets gebeuren


Komende donderdag de eerste informatieavond voor omwonenden. Nou ja voor ons dan de "opwonenden" want tenslotte wonen wij boven op het gedeelte waar gesloopt gaat worden.
Ik zie er eerlijk gezegd wel tegen op. Sowieso de enorme troep die het allemaal met zich meebrengt, maar ook de angst of er niets beschadigd wordt in ons huis.

Deskundigen zeggen dat dit niet het geval is, maar ik maak me soms wel zorgen. Tenslotte hebben ze zich wel vaker vergist……….

De tijd zal het leren, we zijn nog steeds van plan om naar beneden te gaan als alles klaar is. Nou ja, Herman wil naar beneden, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het in mijn huiskamer ook heel erg gezellig vind.

Die gezelligheid? Die krijg jij beneden ook!!

We wachten rustig af, ik houd jullie op de hoogte.

Een gezellige puinhoop was het gisteravond. Mijn dames hadden hun huiswerk ook weer af, het zijn harde werkers en gisteren waren er weer 2 nieuwe blokken aan de beurt.



Ronde vormen is even nieuw, maar ook hier draaien ze hun hand niet voor om,
en dus werd het vooral heel erg gezellig, hadden we van alles te bespreken, hadden ze een luisterend oor en kon ik mijn verhaal kwijt.


Prachtige blokken 


Grappig genoeg zit er veel verschil in kleur met de woensdaggroep en dit groepje
Heel verrassend en leuk om te zien.


Er moet alvast nagedacht worden over de sashings en dat is spannend als het de eerste keer is dat je zoiets moet uitzoeken. Na verloop van tijd was het dan ook een enorme puinhoop op tafel.


Maar we besloten dat Jane toch ook wel aandacht nodig had.

Een van de cursisten komt ook op de bijeenkomst, ze is zelfs al eens begonnen aan de Dear Jane, maar ze hoopt opnieuw geïnspireerd te worden door Juud.

Ik heb gezegd dat ze daar niet bang voor hoeft te zijn!


Gisteren ben ik, geheel volgens planning en op uitnodiging, naar het ziekenhuis gefietst. En oké, ik zal jullie er niet iedere keer mee lastig vallen, maar het was een bijzonder emotioneel moment om onze kleine Isabel in haar nieuwe couveuse voor de komende tijd te zien liggen. Ik had haar 3 dagen niet gezien, en ik zag voor het eerst handen, grote handen, bolle wangetjes en een echt meisjesplooitje in haar oksel. En, ze heeft kuitjes!!!!

In tegenstelling tot Veldhoven is de zorg hier iets anders ingericht. Op de "IC" wordt er alles aan gedaan om kindjes op verantwoorde wijze in leven te houden, hier in Den Bosch op de "High Care" is alles erop gericht om ze straks zo gezond en weerbaar mogelijk naar huis te laten gaan. Ik was erbij gisteren toen de uitleg gegeven werd dat er "veel, heel veel disciplines aan de couveuse zouden komen."

Dus onze Isabel krijgt het druk de komende tijd. Ze krijgt nog steeds extra zuurstof, maar de monitor registreert wel dat het steeds beter gaat.

Straks om 11 uur gaat de winkel weer open en om 10 uur komt de andere groep cursisten. Ben benieuwd hoe hun blokken er weer uit zien. We beginnen een beetje aan het eind te komen van de cursus.

groetjes

Wietske


16 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Wietske, ik lees graag over hoe het met Isabel gaat. het is zowiezo heel bijzonder dat je ons laat meebeleven, in je verdriet en geluk, we kunnen meegenieten van je mooie randjes-blokjes- en herinneringslapjes (wat wordt ie moooooiii), je uitstapjes naar de beurs, fietstochtjes door het bossche broek en nu naar het kleine vechtertje in het ziekenhuis dichtbij. Oh ja, en ook van het quilten en de cursus, wat was het weer gezellig gisteren, ik heb wel 2!!!! naadjes genaaid en de voor de rest heerlijk gelachen en stofjes geaaid en nog veel meer.
(het is toch "bossche quilts en MEER ")

groetels Tineke

Sonja- Sezoentje zei

Ook ik vind het fijn dat je ons op de hoogte houd over Isabel, ik merk dat jullie toch vaak in mijn gedachten zijn.
Veel plezier met de stofjes vandaag :)
Liefs, Sonja

Brigitta zei

Het was 's ochtends altijd al het eerste wat ik deed, even jouw blogje van de dag lezen. Heerlijk proberen een beetje van jouw enthousiasme en energie mee te nemen in de dag. En sinds de geboorte van de tweeling heb ik nog meer met jullie meegelezen (lees meegeleefd). Ik vind het dan ook heel fijn dat je ons op de hoogte houdt van de ontwikkelingen van Isabel. Heerlijk om te lezen dat het weer een stukje beter met haar gaat. Succes vandaag weer met de cursus en sterkte met de verbouwing onder jullie. Groetjes, Brigitta

Jasmijn zei

Geniet maar lekker van je kleine meisje! En natuurlijk is alles nu groot nieuws. Je zal al zo moeten vechten terwijl je zoooo klein bent.
groetjes van ons allemaal
janine

Rya, Rotterdam zei

Fijn dat je de vaart er weer inzet met je winkel/atelier. Goed zo!! Fijn wat je vertelt over Isabel.... bijzonder dat je na 3 dagen een heel verschil ziet in het kleine meisje. Sterkte met het gerotzooi straks.
Groet, Rya, Rotterdam

Marguerite zei

Iedere keer als ik de naam Isabel lees gaan mijn ogen wijd open. Hoe zal het nu met jullie kleine meisje gaan denk ik dan. Fijn dat je ziet dat ze wat voller/boller aan het worden is. Mijn pop van vroeger heet ook Isabel. Zo leuk!!
Wat een mooie blokken laat je weer zien. Zulke mooie stofjes.
En wat bij jullie beneden gaat gebeuren komt vast helemaal goed.
Je zit er alleen nu tegen aan te hikken.
Groetjes en veel plezier in je atelier vandaag.
Marguerite

Anoniem zei

Inderdaad een hoop gebeurd zo. Kan me voorstellen dat je gevoel t.a.v. de sloop/herbouw dubbel zijn, gezien de voorgeschiedenis. Maar er moet toch een goed einde aankomen.
Heel fijn dat je Isabel weer gezien hebt en heerlijk dat je er even naar toe kan fietsen. Ik blijf hopen en weet zeker dat het vooruit zal blijven gaan met deze kleine vechster. Ze is in ieder geval al weer een stapje verder.
Heel gezellige dag. Groetjes, Lenny

Monica zei

Even door de overlast heen zien te komen, maar dan gaat het toch écht gebeuren! leuk, en fijn dat Isabel zo goed begeleid wordt, geniet van alle mooie dingen

Anoniem zei

Heerlijk om nu goede berichten te lezen over Isabel,al blijft het spannend.
En de overlast straks? Oordopjes kopen en de muziek hard aanzetten,of gewoon er even tussenuit gaan.Aan de overkant van de vaart waren ze de afgelopen weken bezig met nieuwe beschoeiing aanbrengen--alles stond te trillen en arme poezen die vonden het eng al die herrie en dat getril!
Sterkte straks en een gezellige dag vandaag
groetjes,Truus uit Drenthe

Geke Vermeulen zei

ook ik lees graag hoe het met de kleine Isabel is, jullie zijn vaak in mijn gedachten.
Lijkt me ook niet niks zo'n verbouwing onder je. Hoop dat het toch eens jouw winkeltje wordt. groetjes
Geke

Elza zei

Fijn dat het met kleine Isabel goed gaat en dan wil al het andere wat je doet ook heel goed natuurlijk.
Fijne week en ga lekker zo door.

Saskia Smit zei

Schrijf maar gerust hoor. En als je benedenwinkel af is kom ik weer langs en hangen/staan er vast wel een paar foto's van je kleinkinderen toch?

betty prins zei

Oh Wietske, wat spannend weer wat daar beneden bij jullie gaat gebeuren..
Zo fijn dat het met jullie meisje de goede kant op gaat en dat jij weer lekker op je atelier bezig bent met hele mooie blokken!!

Annie Kingma.Bonnema zei

Gewoon wel blijven schrijven hoor, over jullie kleine meisje.
Zo fijn dat het goed gaat.
Spannend toch misschien naar beneden met het atelier
Groetnis Annie

Marjan zei

Wat een inspiratie weer op je blog, Wietske! Prachtige foto's van mooie werkstukken. En fijn om te lezen dat Isabel nu dicht bij je is...

quiltlodge gerda zei

Natuuuuuuurlijk gaat die winkel beneden er komen en ga jij daar straks met heel veel plezier aan de slag! Wat heerlijk dat jullie kleine Isabel kuitjes en bolle wangetjes krijgt, grote handjes en een echt plooitje. Het is dus een klein vechtertje, dat is mooi. Een kindje om trots op te zijn en heel blij iedere keer dat je bij haar bent en van dit kleine wondertje mag genieten.