zondag 24 februari 2013

Zomaar een (zon) dag


En weer is de wereld helemaal wit en aangezien wij geen plannen hebben wordt het weer een pyamadagje.

Lang leve de sneeuw, we kunnen er maar niet genoeg van krijgen.




In Maastricht ligt veel meer sneeuw
dan in Den Bosch

En wij mogen zomaar even meekijken bij middelste in Maastricht. Laurens staat op het punt om met zijn pappa naar de zwemles te gaan. Eerst maar eens even goed uit het raam kijken wat er allemaal aangetrokken moet worden.


Zodra ze vertrokken zijn belt Valentijn met oma voor de broodnodige kletspraatjes en hij is niet eerder rustig voordat oma een paar liedjes heeft gezongen.

Blijkbaar ben ik erg slaapverwekkend

Maar gelukkig is het bed dichtbij
Intussen is Laurens, nog steeds met 2 wiebeltanden, onderweg. Ze gaan er maar niet uit, het duurt nog wel even.






We houden de moed er maar in met dit weer. Gisteravond hadden wij vrienden die bleven eten, en we  hebben de haard nog maar eens goed opgestookt en ik had voor de afwisseling een heerlijke pan boerenkool met worst gemaakt. Vriendinnetje nam iets vrolijks mee.

En waar ben ik zoal mee bezig op deze rustige dag?

Mijn dagboek is weer helemaal bijgewerkt



 En dan, ohhh die bloemen van de sweet Hearts. Het is toch zo'n klus. 16 moeten we doen, 8 heb ik er af, en dus besluit ik vanochtend om nu eerst alle harten maar te maken, dat scheelt alweer straks.

Ik strijk altijd op het aanrecht
op een schone vaatdoek

En weer een bloem klaar, nu nog 7 te gaan.

Straks maar eens bellen hoe het met de andere kinderen gaat, Eerst maar even douchen en dan......

Gewoon weer een schone pyjama aan!!!

Prettige dag

groetjes

Wietske







15 opmerkingen:

Aangenaam verpozen met Joke zei

Dat wordt een lekker relaxt dagje. Trouwens ik strijk ook op de aanrecht, alleen op een schone theedoek. Veel plezier met de harten en bloemen. Hier is de sneeuw al bijna weg, maar ik ga ook lekker zoveel mogelijk borduren en quilten.
Groeten, Joke

Bernadette van Gils zei

heerlijk he, die sneeuw ik geniet er elke keer weer van
Oma slaapverwekkend, ik kan het me niet voorstellen
ik strijk altijd op de halve strijkplank die ik laatst bijdie grote Zweedse winkel heb gekocht, past overal op tafel of aanrecht
veel plezier met pyama dag vandaag
wat ik ga doen is op mijn blog te lezen
groetjes
Bernadette

Sezoentje-Sonja zei

Heerlijk zo een rustige zondag, ook hier wordt er niet meer gedaan dan steekjes zetten, lekker gezellig warm binnen want in het Belgische limburg dwarrelt de sneeuw nog steeds flink naar beneden.
Fijne zondag, liefs, Sonja

Conny's-blog zei

Heerlijk zo'n rustige zondag toch, lekker wat steekjes zetten............liefs.Conny

Noa zei

heerlijk zo'n pyama dagje hier ook, Wietske je bent bezig met de sweat hearts is dit ook van de quilterij,waar ik dus 1 hartje per dag van doe.

gr fijne zondag

Wietskes Quilts zei

Hoi Noa,

Ja dit is ook van Francoise. Dit is een mysterie die een heel jaar duurt. heet ook Sweet Hearts. Waar jij mee bezig bent is inderdaad een heel jaar lang iedere dag 1 hartje.
groetjes
Wietske

Jet en Zus zei

Ha Wietske,

Ik strijk op een Zweedse Plank, sinds een paar weken aanwezig maar niet meer weg te denken! Handig zo overal neer te zetten. Ik heb i.p.v. pyama dagje en yoghurt(pak) dagje of wat mijn man zegt een camping outfit dagje.
Je sweat hearts wordt mooi, ben helemaal niet van die kleuren, maar het wordt een kleurig geheel en daardoor lekker fris, krijg zo zin in de zomer!!
Ga gauw even de Bertha's aankleden, heb ik mijn februari Affo weer gehad!

Groetjes uit een wit Raalte.
Anita

Marguerite zei

Hier sneeuwt het ook de hele dag al maar het blijft niet liggen. Wordt dus gewoon een gladde bende vanavond. Hier ook een soort van pyamadag, alleen hebben we wel kleren aan. Iedereen is her en der in huis aan het rommelen. Klinkt ook zo gezellig, overal een andere radiozender en de één zingt nog valser mee dan de ander. Morgen begint het normal leven weer. Heb ik het huis weer voor mezelf en ja na een weekje vakantie ligt er op mij ook genoeg te wachten.
Groetjes Marguerite

Saskia Smit zei

Heerlijk pyamadag.
Ik gebruik een dweil om te strijken. Iets dikker

marga zei

Heerlijk he zo'n pyamadag. Klinkt toch veel beter als vroeger een "Nachthemd". Het is er echt weer voor om maar eens lekeer aan te tutten. De kleuren waar je mee werkt geven een mesn echt een voorjaars gevoel.
Daar is hier bij ons nog niet veel van te zien.
Groeten
Marga

Anoniem zei

Denk dat er veel mensen vandaag een relaxdagje hebben.
Hier strooien de engeltjes nog steeds poedersuiker naar beneden.
Succes met je quiltwerk
gezellige zondag
groetjes,Truus uit Drenthe

sylvia zei

tis hier ook een rustig dagje!! Het sneeuwt met hele kleine vlokjes sinds vanmiddag, maar alles blijft gewoon groen!
Leuk dat je bij bent met je dagboekquilt, geeft altijd weer een goed gevoel, vond ik toen!!
En slaapverwekkend? Je blogjes in ieder geval niet......;)

Lida zei

Maar goed dat ik niet onverwachts ben binnen gevallen! Grijns! Maar ik hoop dat je heerlijk hebt genoten van je steekjes en je dagboelquilt, dikke knuffel
Lida

Anita - Vlijtige Handjes zei

Heerlijk zo'n dagje. Ik houd er ook van. Mooie blommen..het is zeker de moeite waard.

Annemarie zei

Heerlijk hoor een pyjama dag! Je bloemen van de mysterie worden mooi en je bent al heel ver met alle opdrachten zag ik in je vorig berichtje, knap hoor! Ook de groetjes aan je zus! Zonder dat we het wisten hebben we elkaar gesproken op de beurs in Zwolle. Groetjes, Annemarie