woensdag 20 februari 2013

Jongste



Jongste heeft ons bijna nooit nodig, ze is erg zelfstandig.

Echter nu even wel. De kat is ziek. Nare verschijnselen en ze moet er mee naar de dierenarts. Aangezien schoonzoon de hele week weg is voor zijn werk en de auto mee heeft leent jongste de auto van mams.

De dierenarts constateert een blaasontsteking en blaasgruis. Poes moet aan een speciaal dieet, krijgt een spuit en medicijnen.
Dan komt mams (ik dus he) even in beeld.

Mam, kun jij morgen het voer voor mij halen? Ik ben de hele dag met de trein weg en kom pas laat weer thuis.

Is goed hoor schat. Ik neem wel een andere fietsroute en zorg er voor dat het eten in jouw huis komt te staan.

De dierenarts houdt spreekuur in een winkelcentrum aan de zuidkant van Den Bosch en wat daar gebeurt snap ik helemaal niet. 

Alles dicht!!! Echt er is bijna geen winkel meer open.

Wat een trieste situatie






Hoe is dit toch mogelijk, gewoon midden in een woonwijk. Alleen de dierenarts zit er volgens mij nog en die houdt van pure ellende de lamellen maar dicht om al die oorverdovende stilte maar niet te zien en te horen.

De zak met voer stond al klaar en mijn oog viel hierop.

Zouden ze hier soms ook een
mondhygieniste laten komen?

Toen ik tegen de assistente zei dat ik er even een foto van wilde maken keek ze me verbijsterd aan.......

Kijk daar geniet ik nou van



Op mijn gemakje ben ik naar jongste's huis gefietst en daar knapte mijn humeur gelijk op.
Het rook er heerlijk toen ik de deur binnenstapte.



Hier wordt een moeder nou vrolijk van. 

Je ziet overal de voorbereidingen van een op handen zijnde bruiloft




Maar ik was gekomen voor de poezen en ik was benieuwd of het goed ging met hen.

eentje zat buiten

 Ik weet niet welke poes nou ziek is

en een kwam van boven

Maar zo te zien ging het wel goed, en dus kon ik met een gerust hart weer naar huis.
Missie volbracht!

En toen kwam de verleiding weer. Ik moest nog even langs Pipoos.


 Ik wilde carbonpapier hebben voor mijn nieuwe werkstuk, maar och, zo terloops even een paar stofjes meenemen kan toch geen kwaad? Thuisgekomen heb ik heel even mijn Sweet Hearts aan de kant gelegd, heel even maar hoor.


Om mij hiermee bezig te houden. Ik heb besloten om de kleine stukjes te lijmen en daarna op te naaien, en dat gaat prima.



Volgens mij komt het wel goed


groetjes

Wietske

15 opmerkingen:

Lida zei

Hahaha, gezwicht, eerst voor een dochter met een zielige poes en daarna voor beeldschone lapjes! En toen ook nog eens aan een nieuw project begonnen, maar ja het is ook zo schattig met die kindertjes in de boom! Veel plezier met je steekjes, knuffel
Lida

Judith zei

Wat heb je een leuke blog geschreven, kan mij voorstellen hoe je moeder hart tekeer ging. Fijne dag.

Irene zei

Aaaahhh, Tilda-lapjes!!!! Zo vreselijk leuk.
Ik zit nog steeds in dubio of ik de mystery ga doen. Enerzijds heel erg leuk, en ik heb het nog nooit gedaan, anderzijds heb ik al zoveel onder handen.
En ach, die poes toch. Veel beterschap met hem/haar.

Groetjes, Irene

Ellie zei

We blijven klaar staan voor onze kinderen hé, heerlijk toch.
Leuk verhaal! Prachtige hyacinten, ik ruik ze haast.
Dat wordt een prachtig project, veel plezier ermee!
Groetjes, Ellie

Heleni zei

Het gaat helemaal goed komen Wietske, met de applicaties, ik zie 't.
Wat erg hè, dat alle winkels moeten sluiten. Het is zo'n mistroostig gezicht.
Mmmmm, ik ruik bijna de hyacinten bij je jongste.

nelleke zei

De belevenissen vcan Wietske....

van het verzorgen zieke kat tot en met het fotograveren van aanbiedingen bij de dierenarts..haha...heerlijk om alles zo te leen met foto`s erbij.
Spannend de voorbereidingen van het huwelijk van je dochter.


fijne dag


groetjes

Nelleke

Marguerite zei

Het zal de komende tijd wel steeds vaker voorkomen dat hele winkelcentra's leeg staan. Hier in Makkum zijn ook alweer 2 winkels gesloten. En we hadden er al zo veel. Maar ja we doen er allemaal aan mee. Je kan je geld maar 1 keer uitgeven. Super lapjes heb je gekocht. Ja Tilda blijft een verslaving. Al vond ik het nieuwe Tilda boek erg tegen vallen. Weet niet of ik hem koop. Moet eigenlijk wel, want ik heb de andere ook allemaal.
Hoe gaat het nu met de poes? En met je boom? Maar goed dat de zieke poes niet bij jou in huis woont, voor dat je het weet zit hij boven in jou lapjes boom.
groetjes Marguerite

Cisca zei

Wat een gezellig verhaaltje weer! Jammer dat die buurtwinkels het niet redden, hè, het is overal hetzelfde. Ik kan me voorstellen, dat die assistente raar keek, toen jij aan het fotograferen ging in die wachtkamer! Toen ik eens met onze poes voor een injectie naar de dierenarts ging, keek hij gelijk naar haar tanden en kon zo de tandsteen eruit "breken", dus dat kan best nodig zijn, ik wist het niet eens.
Wat leuk, alvast een kaart naar de gasten sturen om die dag vrij te houden, wat een goed idee. En wat een spannende tijd, hè, onze oudste is ook zo getrouwd met alles erop en eraan.
Wat een leuke lapjes van Tilda, ik ben een tijdje geleden ook weer eens bij Pipoos in Rotterdam binnen gelopen, maar heb geen lapjes gezien, maar misschien heb ik niet goed gekeken.
Jij ook al aan Reiko's Sunbonnets, het ziet er al heel leuk uit!

Groetjes, Cisca

lia zei

Oo die Tildalapjes bij Pipoos hier hebben ze er zo veel,ik probeer altijd om hard langs de winkel te fietsen,maar meestal lukt dat niet,mijn kollectie lapjes van Tilda groeit naar een quilt.
Volgende week krijgen we de 2 poezen van onze middelste zoon te logeren,een heeft ook blaasgruis en leeft daar met speciaal voer al jaren mee.Wel gezellig zulke logees.
Fijne dag Groetjes Lia

maaike zei

Wietske, moeders en oma's zijn altijd nodig net als vaders en opa's heerlijk toch.En stofjes heb je nooit genoeg.
Geniet er van, zoals ik geniet van je blog.
Maaike

Anoniem zei

Met poes komt het best goed hoor.Hier 2 poezen,nou ja kater en poes,al jaren met blaasgruis en dat gaat goed.
Kater is 22 jaar of ouder.
Hier ook blauwe hyacinthen en nu met de zon(eindelijk na 4 of 5 dagen mist)ruiken ze heerlijk.
Is leuk he dat project van Sunbonnet-ik twijfel nog,er ligt nog zoveel wat af moet...
succes en zonnige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Willy zei

Fijn dat je zo snel bij kon springen voor je dochter. Het ziet er daar op het winkelpleintje echt triest uit, zoiets heb ik nog niet eerder gezien, wel dat er winkelleegstand is in kleine dorpen. Mooie stofjes heb je gekocht, dat kan ik hier dan weer niet, want een handwerk- of stoffenzaak hebben wij hier niet meer. Succes met je boom. Groetjes,

Anoniem zei

Grappig..... ik dacht zelf altijd, als ze groot zijn hebben ze je niet meer nodig ;-) Nou het tegendeel is waar en dat is maar goed ook, haha.
Ik geniet ook altijd van mijn kinders.
Succes met je vele :-D projecten!!

Groet Mandy

marga zei

Wij dames kunnen maar beter thuis blijven want overal zijn lapjes te koop en de verleiding is wel heel erg groot om met niets naar huis te gaan.
Ziet er leuk uit hoor.
Groeten
Marga

Petra zei

Zaten ze er niet aan te denken om daar de Aldi weer te openen? Die zat er tot een paar jaar geleden. Wie weet komen er dan weer meer mensen en uiteindelijk meer winkels.