dinsdag 26 februari 2013

Het kan verkeren.....


Dat het een dagje allemaal niet goed lukt......

Nou ja dat alles gewoon tegenzit!!!!

Je stoeit met van alles, en eigenlijk moet je dan gewoon stoppen. Maar dat doe je niet, dat is nou eenmaal niet je aard.

Dus:

De Basisquilt



Mijn naaimachine en ik zijn sinds kort weer goed bevriend en ik wil hem dus nu graag afmaken.

gewoon te kort afgeknipt

En dan denk je dat je alles goed voorbereid hebt..........


Ik dacht dat ik nu wel routine genoeg opgebouwd had met deze bloemen. Blijken de blaadjes verkeerd om te zitten........


Mijn volgende projectje. Het meisje zit er in ieder geval keurig op.



 Het jongetje ook, maar hij heeft maar een smal ruggetje vind ik.


Maar dan.......
De hoedjes, zoompjes enz. moeten afgewerkt worden met de P*A*L*E*S*T*R*I*N*A* steek!

Nooit van gehoord, ik associeer Palestrina altijd met prachtige muziek, maar niet met handwerken. 

Echter, hij is zo mooi dat ik hem absoluut gebruiken wil.
En dus kijk ik op you tube, stofje erbij, naald en draad erbij en meedoen.

Ik heb de moed opgegeven en Francoise een mail gestuurd. Jullie zullen het dus even zonder al die mooie randjes moeten doen, het is niet anders.

Zij gaat me erbij helpen en dan komt het goed.

Ik geloof dat ik vandaag gewoon eens even iets anders ga doen. vergaderen in Eindhoven bijvoorbeeld.

Fijne dag

groetjes

Wietske

16 opmerkingen:

Bernadette van Gils zei

tja zo hebben we denk ik allemaal wel eens zo'n dag, je meisje en jongetje vind ik echt mooi en de rest?? dat komt bij jou vanzelf weer goed denk ik.
hoop dat vandaag een betere dag voor je wordt
groetjes
Bernadette

Annelies zei

Ach, zo zat ik gisteren vreselijk te stoeien met het tweede gebreide randje van de pronkrol. Niet moeilijk, maar je moet het niet onder het koken doen, want dan raak je de tel kwijt.

Noa zei

Oh jammer dat het je niet lukt,ik appliceerzoals ikvan Ted Storm heb geleerd.Op de goede kant van de stof tekenen dan de naad omrijgen,bevalt mij prima.Zo nu op weg naar Zwolle naar je zus.

groetjes

Saskia Smit zei

Van die palestrinasteek ben ik ook geen fan. Even zuchten, grommen en dan na een verse pot thee lukte het vast beter.

sharon's shabby creations zei

Soms moet je even een freubel time out nemen!! Heb ik ook wel eens en dan lukt niks meer!!! Even stoom afblazen en straks weer met volle moet er tegen aan!!

Veel liefs Sharon

Sezoentje-Sonja zei

Dit is voor mij een heel troostvol blogje, net zoals ik heel veel troostvolle mailtjes kreeg, overal loopt er wel eens iets fout. Gelukkig is het allemaal herstelbaar ;)
Fijne dag vandaag, fijn om ook eens gewoon iets helemaal anders te doen,
liefs, Sonja

Aangenaam verpozen met Joke zei

Van de Palestrina steek heb ik helaas ook nooit gehoord. Klinkt moeilijk. En ja zo'n dag hebben we jammer genoeg allemaal wel eens. soms ga ik dan maar gewoon even op de bank zitten met een Libelle of zo. Even gewoon helemaal niks.
Fijne dag vandaag, Joke

Monica zei

Oeps, dat gebeurt iedereen welk eens, even opzij leggen en je zult zien dat het volgende keer loopt zoals jij wilt hoor. Succes met je cursus 'palestrinasteek' ik heb er wel van gehoord, maar zelf nooit gemaakt.

Rennie zei

Soms is even een andere kant uitkijken heel verruimend. Heb je de volgende keer dubbele zin.

Lida zei

Soms .... zou je de hele bende in de afvalbak willen kiepen en soms gaat het opeens weer helemaal goed, dus gewoon doordouwen en succes met de vergadering! Ziet er wat mij betreft prima uit hoor!
Knuffel
Lida

Marguerite zei

De boel even aan de kant leggen wil wel eens helpen. Dan denk je ineens waarom lukte het de eerste keer niet. Die steek die je noemt ken ik niet zo maar even googlen. Vandaag maar even een relaxdagje houden hoor!! Ik heb een dagje beneden blijven, achter de naaimachine. Heb net de trap naar boven in één ruk in de verf gezet. En ja die moet nu eerst heel goed drogen. Is wel sneldrogende verf hoor! We hoeven dus niet met z'n viertjes op de bank te slapen.
Groetjes Marguerite

Else zei

Oh oh dat klinkt heel bekend, helaas heb ik daar ook wel eens last van (lol) Eerst maar vergaderen dan komt de rest daarna vast wel weer goed! Fijne dag, knuffel Else

marga zei

Weet je volgens mij leer je er steeds weer iets bij.
Een mens is nl. nooit te oud enz.
En dat is toch ook het mooie van deze hobby zo denk je dat je alles weet en zo loop je weer tegen iets aan waarvan je denkt???????
Veel succes hoor.
het zal heus wel goed komen.
Groeten
Marga

Annie Kingma.Bonnema zei

Ook nooit van deze steek gehoord, of gezien, we zien het met de tijd wel bij jou.
Zo leren we weer wat.
Groetnis Annie

carina zei

Oh we kunnen elkaar de hand schudden. Komt bij mij ook zo vaakvoor haasten spoed en zo....maar ook de aanhouder wint? Die palestijnse steek heb ik ook og nooit van gehoord. Ben benieuwd hoe jij ze gaat maken,

Conny's-blog zei

Gelukkig kennen we dit allemaal vast wel. Gewoon effe stoppen en morgen weer opnieuw. Van de palestijnse steek heb ik ook nooit gehoord.............liefs.Conny