maandag 11 februari 2013

Dubbele missie


Wat doe je als je op een en dezelfde dag graag wilt weten wat de carnavalskleuren van Maastricht zijn en wanneer je ook wilt zien hoe je kleinzoon in Den Haag er uit ziet als hij rechtop staat.

Juist....... 

dan stuur je je oudste kleinzoon er op uit met zijn fiets om research te verrichten en rijd jij zelf met de auto naar Den Haag om de vorderingen daar waar te nemen.




Laurens, op weg naar de grote stad





5 jaar is hij, en zijn eerste tand zit los!

Volgens mij is Laurens goed geslaagd als reporter


In eerste instantie was er in den Haag nog niet erg veel te zien..........


Fedde moest nog even
heel erg wakker worden

Maar dan heb je ook wat


We zijn  naar het strand
geweest, maar : 


Het was echt veel te koud


Wat een verschil

Met 1 week geleden

Vandaag maar eens kijken of ik een paar mooie plaatjes kan maken van onze grote optocht. Het is hier echt carnavalsweer:

K*O*U*D* en G*U*U*R*

Fijne dag

groetjes

Wietske

18 opmerkingen:

Annelies zei

Ja, ook vandaag zou het een koude dag worden.
Denk nog maar eens terug aan je heerlijk warme vakantie.

Rennie zei

Ja en dan is toch je keuze niet moeilijk. Als die nieuwe wereldburger rechtop gaat staan, dan wil je wel. En als achtjarige zo'n opdracht krijgen ismook niet mis.

Marguerite zei

Heb net de fiets van jongste buiten gezet en ohhh er waait een vreselijk koude wind. Zal niet graag in jou schoenen staan om naar de optocht te kijken. Helemaal niet als je de lekkere warmte van vorige week nog in je poriën heb zitten. Brrr....
Groetjes Marguerite

Lida zei

Was al vroeg eruit om DS weg te brengen en ik weet het zeker, ik blijf voor de rest van de dag binnen! Brrrr!
Wat een leuke foto's van zowel de wandelende Fedde als de grote knul op zijn fiets!
Geniet van je dag, knuffel
Lida

Bernadette van Gils zei

leuk zeg, de eerste stapjes van kleine Fedde die opa en oma zien.
te koud op strand?? dan lekker naar binnen en iets warms drinken.
hier waaide vanmorgen ook een gure wind en zal zo wel hele dag blijven
veel plezier met het kijken naar de Oeteldonkse optocht maar pak je wel warm in
groetjes
Bernadette

Sezoentje-Sonja zei

Wat een mooie kleurrijke foto's , een raporter met talent hoor ;)
Leuk hè, om de kleine man zo rechtop te zien, wat gaat het dan plots snel.
Blijf maar niet te lang naar de optocht kijken, het is echt guur, hou je vakantiewarmte nog maar even vast hoor ;)
Fijne maandag, liefs, Sonja

Elza zei

Ja inderdaad wat een verschil met een week geleden.
Leuk om iets van het feest te zien. Bij ons is dat helemaal niet. Ja de katholieke school heeft een optocht.
Groetjes ELza.

ria vogelzang zei

Zeker een heel groot verschil!!!
Maar wel heerlijk om die prachtige foto's te zien!
Geniet ze!

Anoniem zei

Ach,dan neem je toch een neut om weer warm te worden??Beter is misschien warme chocolademelk,maar dat past niet bij HET feest.
Blijf lekker in huis in het zonnetje-heerlijk warm!
Leuk hoor om je kleinzoon te zien lopen.Kleindochter loopt alleen achter een krukje aan of om de tafel heen-vindt ze makkelijker dan los....
veel plezier bij de optocht(van achter het raam???)
groetjes,Truus uit zonnig Drenthe

Anoniem zei

Gisteren is hier de optocht met een stralende zon onder een strak blauwe hemel getrokken en "mijn meiden" dochter en kleindochters van 4 en 6 jaar zijn meegelopen. Maar er was een ijs- en ijskoude wind. Ik denk dat ze door het carnavalsvirus zijn aangestoken. Gelukkig van dochterlief heb ik het een beetje gehad en kan duszorgen voor de inwendige mens. Nog 2 dagen te gaan ALAAF !!!|!
Jeanny (zonder)

marga zei

Sorry hoor maar ik lees wel steeds jou blog maar antwoorden is er niet altijd bij. Hebben jullie genoten van het carnaval en was het nier eeerrrgg koud.
Groeten
Marga

carina zei

Schitterend die stappen van je kleinzoon. En kan me zo voorstellen het verschil van warmte ooohhhh heerlijke foto met die blauwe mooie lucht en zee. Carnavalse nog even:) groetjes carina

Else zei

Gezellig om ff mee te fietsen met je kleinzoon, hij heeft een mooi verslag gemaakt! fijne dag verder, knuffel Else

Saskia Smit zei

groen geel rood toch?
Wel gezellig lijkt me. Helaas moeten we hier nog twee weken naar school.

Trudy zei

Wat een gezellig verhaaltje en leuke foto's! Zolang er zo'n gure wind blijft, blijf ik lekker binnen. Met het zonnetje in mijn werkkamer is dat goed toefen!
groetjes!

Coco zei

ALAAF!!! dat ik dat Menneke op die fiets voor mijn favoriete eetcafe 'Mouton Blanc' gemist heb. Hij was te vroeg op weg, zo heeft hij de 'Zaate Hermeniekes Optoch' gemist.
Hij is de beste 'fietsende reporter met losse tand' van Mestreech. Schattig!
Het is dinsdagmorgen en er ligt hier weer een laagje sneeuw en koud dat 't is... vandaag maar niet naar Mestreech vanavond maar naar Gulpen, daar is 't ook gezellig!
Alaaf! en morgen het Askruisje halen....


Suuske zei

Altijd handig, een reporter ter plaatse. Goed gedaan hoor Laurens!
En dan Fedde die kan lopen. Een aandoenlijk gezicht is dat hè. En voor hem gaat er ineens een wereld open nu hij alles vanuit een ander perspectief kan zien.
Ik ben benieuwd of je nog naar de optocht bent gaan kijken, het was echt vreselijk guur merkte ik toen ik mijn neus buiten de deur stak.

nelleke zei

Wat een verschil in temparatuur ja....je vakantie en het scheveningse strand....dan was je niet eens ver van mij vandaan Wietske!! Ik dacht al.....ik hoor iets bekends in de verte..hahahaha....