vrijdag 22 februari 2013

Belofte maakt schuld



En dus heb ik gisteren al mijn tot nu toe gemaakte delen van de Sweet Hearts bij elkaar gezocht. Was niet moeilijk hoor want alles zit gezellig in 1 mand voor het broodnodige overzicht.
Zoals jullie weten is het een mysterie dus ik weet absoluut nog niet hoe de delen straks in elkaar gezet worden.

Een ding weet ik wel.
Hoe de achterkant en de rand er uit gaan zien


4 harten


Ik denk het middenstuk

Hier moet ik nog
een aantal van maken
in totaal moeten het er 16 worden

4 lange banen die
nog lang niet vol zijn

4 stroken, allemaal met de
hand gedaan

Normaal  gesproken zou deze kleur helemaal mijn kleur niet zijn. En toch vind ik het leuk om dit te doen. Het doet een beetje retro aan. Ik ben heel benieuwd wat er nog meer gaat komen en houd jullie uiteraard op de hoogte.

Gistermorgen ben ik weer eens gezellig naar Helmond gereden, dit keer in ruim een half uur zonder file's. Heerlijk als Nederland gespreid vakantie viert. Je hebt er altijd een paar weken plezier van.

Er is weer veel moois te showen

Marleen's eigen project.
Het patroon is van Francoise

voor een juf op school, alle
kinderen hebben erop
getekend

Sjaan is bijna klaar met haar tafelloper

Ook een maaksel van Marleen,
allemaal met paper piecing

Nu gauw aankleden en lekker broodjes kopen. Zusje komt straks met zwager en een vriendinnetje van zusje van vroeger en haar man. Zusje kent deze vrienden al zowat haar hele leven en dus ken ik ze ook goed.

Ze willen Den Bosch gaan verkennen, en na een lange rit uit het noorden zorg ik eerst even voor een stevige bodem in de maag.

Fijne dag en alvast een prettig weekend

groetjes

Wietske

18 opmerkingen:

Sezoentje-Sonja zei

Wauw, je quilt gaat prachtig worden, zelf zou ik ook niet voor deze kleurtjes kiezen maar ik denk dat dit geheel er heel vrolijk en fris gaat uitzien en daar wordt je toch blij van :)
Fijne dag vandaag samen met je visite,
liefs,Sonja

Noa zei

heel veel plezier met de visite en je quilt wordt heel mooi

Coco zei

Goedemorgen Wietske. Altijd gezellig jouw berichtjes te lezen.
Wat ben jij al ver met jouw Mistery en hij is schitterend. Ik heb mijn 16 blokjes net af met de hand, dat was me toch een reuze werk. Vandaag begin ik aan het leuke werk: de middenblok appliqueren.
Geniet van de verse broodjes!

Rennie zei

Spannend en nu al mooi je mistery en dan wat de ladies van je Bee maken. Prachtig gewoon. Heel veel plezier vandaag!

Suuske zei

Bedoel je een patroon van "onze" Francoise? Dat is mooi een cirkel als middelpunt, zou ik ook wel eens willen maken. En de paperpiece quilt is ook prachtig en ach die quilt voor juf is ook super. Dat geldt ook voor jouw mysterie maar he gelukkig, die maak ik zelf ook. En ook al zijn de 16 bloemen lastig om te maken, ze springen er wel uit.
Fijne dag vandaag!

Heleni zei

Ik zou die kleurtjes ook niet zo makkelijk kiezen Wietske, maar als ik ze bij jou zie vind ik ze helemaal super. Zo fris en vrolijk. Het wordt vast een fantastisch quilt.

Aangenaam verpozen met Joke zei

Het lijkt mij wel spannend om een mystery te maken. Je moet toch maar afwachten hoe het geheel wordt. Zo te zien, moet het wel mooi worden. De quilt van Marleen wordt ook heel mooi. Apart patroon. Gezellige dag met de familie.
Groeten, Joke

Marguerite zei

Het zijn ook niet echt mijn kleurtjes. Al vind je ze hier wel in huis. De kleurtjes zijn zo vrolijk. Zo klaar voor het voorjaar. Je quilt word vast helemaal te gek. Je gaat zo snel. De andere quilts die je laat zien zijn ook al zo mooi. Heel veel plezier vandaag. Het is zo'n 20 jaar geleden dat ik in Den Bosch ben geweest. Ik werkte toen in Zaltbommel. De bakker van de Bossche bollen kon ik toen ook niet overslaan.
Groetjes Marguerite

yvonne zei

Wat een vrolijke kleuren!!!!!!

Annie Kingma.Bonnema zei

Het word een heerlijk kleur rijk geheel, en de hartjes zijn prachtig.
Toch benieuwd naar het hele geheel als het quilt af is.
Groetnis Annie

marga zei

Mooie frisse kleurtjes.En een fijne dag met al jou gasten.
Ze hebben wel een koude dag uitgezocht.
Groeten
Marga

Anoniem zei

Toch wordt het een vrolijke quilt-vind het wat voorjaarsachtig worden met mooie blokken.
Gezellige dag met de Noordelingen.Hoop dat de zon wel schijnt,dan is het wat minder koud.
groetjes,Truus uit Drenthe

Lida zei

Wat een kleurig geheel gaat het worden, zelf ben ik meer van de gedempte kleuren, kijk altijd met bewondering naar deze stofjes, maar kies ze zelf ook nooit! Fijne dag samen met je zusje en haar aanhang, knuffel
Lida

Saskia Smit zei

Inderdaad felle kleuren. En wat een mooi rond project. Dat is ook weer eens wat anders.

Conny's-blog zei

Moie blokken hoor van je mistery quilt, ben benieuwd hoe hij in elkaar komt.................liefs.Conny

Jeanneke zei

De onderdelen van je mysterie zien er fris en fleurig uit, zeg! En wat een hoop moois is er op de andere foto's te zien!
Ik heb al last van een hand, maar nu gaan ze allebei alleen maar harder jeuken bij het zien van zoveel inspirerend moois.
Veel gezelligheid met je bezoek uit het noorden, waar het bij mij verduveld koud is vandaag.

Groetjes!

Jeanneke.

carina zei

Ik vind hem lekker vrolijk. Wordt een hele leuke!

Martine zei

Ja, het zijn echte retro kleurtjes maar wel heel leuk bij elkaar.